AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Noen som har flydd med ryanair før? Må ærlig si at jeg er en liten pyse når der kommer til fly. Har flyskrekk. Jeg planlegger å kanskje ta meg en tur til london i sommer, men jeg gidder ikke å betale 1500kr en vei, når jeg kan fly for 430kr. Noen som har bra erfaring med ryanair? Trygt? Har hørt så mye dårlig om flyselskapet Anonymkode: ce7f2...70b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 Aldri, også fordi jeg har hørt mye negativt om dem. Det er nok trygt, men de behandler kunder som dritt og maser med reklame på flyet og sånt. NEVER! Anonymkode: 54eff...625
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Ja, masse, sikkert hundre ganger. Det er null stress, bare pass på at du leser reglene rundt bagasje, hvilken flyplass du lander på og sånn. Det er ikke mindre trygt enn andre flyselskaper. Ja, de selger skrapelodd på flyet liksom, dette kan du velge å overse. De tjener også penger på at folk ikke gidder å sette seg inn i bagasjereglene eller familier som betaler for å sitte sammen og sånne ting. Anonymkode: a0a43...c12 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Vi ville nok hørt det hvis de hadde flere sikkerhetsproblemer enn andre. Alle flyselskaper som skal fly i Europa har strenge krav på seg. F eks så har en del flyselskaper i Afrika og Asia ikke tillatelse til å fly ruter til/fra Europa. Den store forskjellen går på service. Hvordan du behandles ved forsinkelser, informasjon, forsvunnet bagasje osv. Anonymkode: 1a2ab...827
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, masse, sikkert hundre ganger. Det er null stress, bare pass på at du leser reglene rundt bagasje, hvilken flyplass du lander på og sånn. Det er ikke mindre trygt enn andre flyselskaper. Ja, de selger skrapelodd på flyet liksom, dette kan du velge å overse. De tjener også penger på at folk ikke gidder å sette seg inn i bagasjereglene eller familier som betaler for å sitte sammen og sånne ting. Anonymkode: a0a43...c12 Hvordan foregår denne loddgreia? Går de seriøst rundt og prøver å selge lodd til passasjerer?? Så flaut Anonymkode: 54eff...625
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan foregår denne loddgreia? Går de seriøst rundt og prøver å selge lodd til passasjerer?? Så flaut Anonymkode: 54eff...625 Det gjorde de for få år siden hos Thomas Cook/ving også. Anonymkode: 3357f...8ea
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Er ikke anderledes å fly med Ryan Air enn andre. Like sikkert men de lander ofte på litt mer ugunstige flyplasser for å kunne selge billetter billig. Anonymkode: 3357f...8ea
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan foregår denne loddgreia? Går de seriøst rundt og prøver å selge lodd til passasjerer?? Så flaut Anonymkode: 54eff...625 ja, de sier på høytaleren "nå skal vi selge lodd", så kommer besetningen ned midtgangen på samme måte som når de deler ut kaffe og spør om noen vil kjøpe. Jeg tror jeg har sett noen kjøpe én gang. Joda, flaut, men billig. Det er bare å høre på musikk og overse det helt. Anonymkode: a0a43...c12
Akryl Skrevet 10. april 2023 #9 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har flydd med ryanair før? Må ærlig si at jeg er en liten pyse når der kommer til fly. Har flyskrekk. Jeg planlegger å kanskje ta meg en tur til london i sommer, men jeg gidder ikke å betale 1500kr en vei, når jeg kan fly for 430kr. Noen som har bra erfaring med ryanair? Trygt? Har hørt så mye dårlig om flyselskapet Anonymkode: ce7f2...70b Et av de mest tryggeste flyselskap, uten noe trøbbel.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 Jeg har flydd med Ryan Air mange ganger. Trygt, blant annet fordi de kun har en flytype. Så alle pilotene flyr samme type fly hele tiden. Dette gjør også at vedlikehold av flyene blir enklere og dermed kanskje sikrere. Setene er vonde, og det er "masete" med salg av lodd og annet. Så jeg bruker dem kun på korte turer. Og det er superviktig å sette seg godt inn i reglene vedr. bagasje. Anonymkode: eeb90...c21
Angelheart2 Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 Flyr stort sett alltid med RyanAir dersom de flyr dit jeg skal. Merker i det hele tatt veldig lite forskjell på RyanAir og f.eks Norwegian. Den lodd-greia har jeg faktisk ikke lagt merke til i det hele tatt i det siste, kan de ha sluttet med det, eller går de så fort gjennom kabinen at jeg ikke får det med meg? Har i allefall flydd med RyanAir flere ganger de siste årene, både til London, Krakow, Gdansk, Bergamo og Paris.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #12 Skrevet 11. april 2023 ALDRI. Hørte om noen som hadde flydd det og da hadde noen fra flypersonalet måtte holde døra manuelt så den ikke skulle gå opp mens de var i lufta. Ristet og bråkte skikkelig også. Hadde virka sånn skikkelig utrygt. Anonymkode: d085d...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #13 Skrevet 11. april 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: ALDRI. Hørte om noen som hadde flydd det og da hadde noen fra flypersonalet måtte holde døra manuelt så den ikke skulle gå opp mens de var i lufta. Ristet og bråkte skikkelig også. Hadde virka sånn skikkelig utrygt. Anonymkode: d085d...5a7 At det rister og bråker har da ikke noe med flyselskapet å gjøre? Alle kan møte turbulens, og det er ikke farlig. Jeg har opplevd mins like mye turbulens med British Airways som med Ryanair. Hvor har du den historien om døra fra? En vandrehistorie? Det ville jo vært i media et sted, sannsynligvis ville noen filmet det i disse dager. Sikker på at det ikke bare var noen som ikke forstår seg på fly som misforsto? Anonymkode: a0a43...c12 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #14 Skrevet 11. april 2023 Har reist mye med de, og har alltid vært fornøyd. Anonymkode: 5c87c...ed6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #15 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De tjener også penger på at folk ikke gidder å sette seg inn i bagasjereglene eller familier som betaler for å sitte sammen og sånne ting. Anonymkode: a0a43...c12 Det kan nok godt hende. Jeg bestilte akkurat billetter hos RyanAir nå. Syns siden var oversiktlig og det var god informasjon på hva de forskjellige prisene dekket. Den aller billigste dekket bare en liten veske under setet foran, de nest dyreste, som jeg valgte, inkluderte en håndbagasje på 10kg (som er like stor som håndbagasje i andre flyselskap) og en liten veske. I tillegg fikk vi velge seter. Jeg kan tenke meg at en del bommer på den håndbagasjebiten, og tror at en liten veske tilsvarer vanlig håndbagasje, og at det koster en del å få med den rett før flyet går. Men da kan man egentlig skylde seg selv. Anonymkode: c0228...e96
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #16 Skrevet 11. april 2023 Har flydd med dem for 5-6 år siden. Hadde med to små barn. Det var overraskende greit, flypersonellet var veldig oppmerksomme på barna og vi fikk komme foran i køen ved innsjekk. Hadde de flydd fra Trondheim hvor jeg bor, hadde jeg nok benyttet meg av dem oftere. Anonymkode: 79613...64d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #17 Skrevet 11. april 2023 Det er ikke mindre trygt enn andre flyselskaper. De har billigere billetter fordi de betaler arbeiderne sine dårlig og har mange skjulte kostnader Anonymkode: b24eb...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #18 Skrevet 12. april 2023 Har brukt dem mange ganger. På korte distanser opptil 3 timer er det helt greit. Ikke de behageligste setene og ingen underholdning så lenge tur hadde jeg ikke tatt med dem. Så lenge en sjekker inn på forhånd og holder bagasjereglene så er det null stress. Sist vi fløy med dem så var det noen tekniske problemer så de måtte bytte fly. Ble forsinket ca 4 timer. Fikk da mail om at vi kunne søke om kompensasjon på 250 euro per passasjer. I tillegg kunne vi ta oss mat og drikke og søke om refusjon på det også. Trodde ikke helt på det, men søkte med en gang vi kom hjem. Var enkelt å søke også. Tok 4 dager så var pengene på konto. Ble ganske så sjokkert egentlig, trodde de kom til å drøye og evt prøve å snakke seg ut av det. Så alt i alt, kommer til å bruke dem igjen. Anonymkode: a4c80...875
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 10.46): Har flydd med dem for 5-6 år siden. Hadde med to små barn. Det var overraskende greit, flypersonellet var veldig oppmerksomme på barna og vi fikk komme foran i køen ved innsjekk. Hadde de flydd fra Trondheim hvor jeg bor, hadde jeg nok benyttet meg av dem oftere. Anonymkode: 79613...64d Er vel ingen som flyr derfra, siden Trondheim ikke har egen flyplass. Anonymkode: f8d34...222
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er vel ingen som flyr derfra, siden Trondheim ikke har egen flyplass. Anonymkode: f8d34...222 Hæh? https://avinor.no/flyplass/trondheim/ Anonymkode: eeb90...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå