AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #1 Skrevet 10. april 2023 Hei, vi skriver takkekort for tiden og har fått en del kort der avsenderen er typisk "Per, Kari og Anne m fam" eller "Linn og Pål(typ søskenbarn av mor), Berit og Kai, Hilde og Benn, og Julie og Mats (ungene deres)". Sender vi et takkekort til hver av parene da? Anonymkode: 21d9e...72b
Rosa Dartle Skrevet 10. april 2023 #2 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, vi skriver takkekort for tiden og har fått en del kort der avsenderen er typisk "Per, Kari og Anne m fam" eller "Linn og Pål(typ søskenbarn av mor), Berit og Kai, Hilde og Benn, og Julie og Mats (ungene deres)". Sender vi et takkekort til hver av parene da? Anonymkode: 21d9e...72b Nei, ikke dersom det er hele familier med unger selv om de er blitt voksne er ikke det nødvendig, men par sender dere hvert sitt til selv om de ga felles gave. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #3 Skrevet 10. april 2023 Jeg ga til hver husstand. Hadde en gave vi fikk fra tre venner, alle fikk hvert sitt. Er det er par med barn, blir det ett til familien. Fra to familier ville jeg sendt ett til hvert hus. Anonymkode: 3e18b...e45 2
Arkana Skrevet 10. april 2023 #4 Skrevet 10. april 2023 Man sender takkekort til hver husstand/familie. Hvis tre par går sammen om en gave skal alle tre parene få hvert sitt takkekort. Par eller familier som bor sammen får ett kort. Hvis barns navn står på gavene skal også barnas navn nevnes i takkekortene også. Kort sagt skal absolutt alle som har gitt en gave få et takkekort, enten alene eller sammen med dem vedkommende bor med. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Et kort til hver husstand (minst, dersom jeg som 25åring bodde en periode hjemme hos mamma og pappa ville jeg satt pris på eget kort)! Anonymkode: 17f02...be4 2
Daria Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 Kort til hver husstand. Jeg syntes det var litt sært den gangen moren min, søster og jeg (begge passert 40) ga felles gave til en slektning som giftet seg og mamma fikk takkekort stilet til oss alle tre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 Vi sendte et kort per husstand. Det gjaldt familie så vel som venner som hadde slått seg sammen for å kjøpe. Som regel er det jo spleis. Men i et-par tilfeller reagerte jeg på voksne "barn" som tydeligvis bare hang seg på foreldre. Men gidder ikke være smålig tilbake. Anonymkode: 7f099...178
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi sendte et kort per husstand. Det gjaldt familie så vel som venner som hadde slått seg sammen for å kjøpe. Som regel er det jo spleis. Men i et-par tilfeller reagerte jeg på voksne "barn" som tydeligvis bare hang seg på foreldre. Men gidder ikke være smålig tilbake. Anonymkode: 7f099...178 Vi har det sånn i vår familie også. Søster med voksne barn, hun ene har selv barn også, gir felles gaver til alt. Vi skal snart ha konfirmasjon og jeg gjorde et nummer av å invitere barna (de er fra 29 til 33) i egne invitasjoner. Ikke fordi vi forventer egne gaver fra dem, men fordi folk på nesten 30 år med egen eid leilighet, og hun ene med barn, de må da regnes som en egen individuell husstand. Anonymkode: 3ff33...20a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 Ville sendt et kort per husstand hvis alle har vært i bryllupet. F.eks ble foreldrene mine invitert i bryllup til fetteren min i sommer. Jeg ble ikke invitert, men de skrev fortsatt mitt navn på kortet. Forventer ikke å få eget takkekort selv om jeg er 30 år og bor for meg selv. Anonymkode: db870...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå