AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #1 Skrevet 9. april 2023 Jeg er på utkikk etter ensfarget linoleumsgulv uten for mye sjatteringer. Men så finner jeg ikke steder som selger dette. Vet noen hvor jeg får tak i det? Leter altså etter linoleum som ikke «prøver å være tregulv», men som bare ser ut som linoleum. Som disse bildene: Anonymkode: 01d75...97c 1
C-girl Skrevet 9. april 2023 #2 Skrevet 9. april 2023 Vi kjøpte hos en maling og byggevareforretning. Men kan tenke meg at de som selger gulv gjerne kan ha noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #3 Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på utkikk etter ensfarget linoleumsgulv uten for mye sjatteringer. Men så finner jeg ikke steder som selger dette. Vet noen hvor jeg får tak i det? Leter altså etter linoleum som ikke «prøver å være tregulv», men som bare ser ut som linoleum. Som disse bildene: Anonymkode: 01d75...97c Den nederste der er vel ikke linoleum? Uansett søk på gulvbelegg forhandlere. Anonymkode: 24396...e51
Thessaly Skrevet 9. april 2023 #4 Skrevet 9. april 2023 Linoleum som banebelegg skal sveises og selges da i all hovedsak via gulvlegger. Men linoleum som klikk-gulv finnes feks hos teppeabo. (Linoleum ser aldri ut som tregulv, det er et naturprodukt med harpiks og linolje, kommer i ulike sjatteringer. Belegg som ser ut som treverk er vinyl, som er plast). 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #5 Skrevet 10. april 2023 Thessaly skrev (11 timer siden): Linoleum som banebelegg skal sveises og selges da i all hovedsak via gulvlegger. Men linoleum som klikk-gulv finnes feks hos teppeabo. (Linoleum ser aldri ut som tregulv, det er et naturprodukt med harpiks og linolje, kommer i ulike sjatteringer. Belegg som ser ut som treverk er vinyl, som er plast). Hva er best av desse to? jeg har kjøpt nybygg og vil ha golvbelegg☺️ Anonymkode: af945...cba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #6 Skrevet 10. april 2023 (Vinyl eller linoleum?) Anonymkode: af945...cba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #7 Skrevet 10. april 2023 Vi har kjøpt hos Fargerike. Anonymkode: 81993...42b
Thessaly Skrevet 10. april 2023 #8 Skrevet 10. april 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: (Vinyl eller linoleum?) Anonymkode: af945...cba Linoleum er naturprodukt bestående i hovedsak av hardpiks og linolje. Det er et produkt brukt i flere hundre år, kan slipes og repareres, og holder i mangemange år (feks i restauranten på Sommerro har de pusset den originale linoleumen fra 1930). Kan legges i alle tørre rom (altså ikke våtrom og anbefales heller ikke inngangsparti), og linoleum fra Forbo har nå en helt ny overflate som gjør den enda enklere å vaske (men dette er strengt tatt i hovedsak et argument for offentlige bygninger, i et bolighus vil ikke dette være særlig merkbart) Vinyl er plastikk, noen ganger gjenvunnet plast og/eller bioplast, men fremdeles plast. Vinylgulv finnes i to hovedkategorier: heterogen og homogen vinyl. Heterogen vinyl består av flere sjikt, et undersjikt i vinyl, et «bilde» (feks treverk eller stein eller lignende) og et klart topplag. Homogen vinyl er ren vinyl uten sjikt, og kan også brukes i våtrom (kan bøyes og sveises). Skal du legge belegg ville jeg lagt linoleum der en kan, bedre inneklima, bedre å ta på, varmere overflate, miljøvennlig produksjon og særdeles holdbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå