Gå til innhold

Medarbeidersamtaler, andre som ikke liker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg. Jobben min har ikke hatt medarbeidersamtaler på en stund. Selvsagt var det kollegaer som etterlyste det. Og da ble det bestemt. Vi skal alle få en prat med sjefen før sommeren. 

Jeg kan ikke si at jeg gleder meg. For det blir lett mye pirking på slike samtaler. Greit jeg tåler det, men jeg liker det ikke. 

Hva med dere? Liker dere slike samtaler med sjefen eller ikke? Flere som missliker slikt og gruer seg? :)

Anonymkode: a91bc...25a

Skrevet

Hater det inderlig, er livredd for å få masse negative tilbakemeldinger. Har ikke fått det, men er alltid redd for det

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Pass på hva du sier. Fremsnakk kollegaene dine.

Anonymkode: d6ab6...97f

• Liker 2
Skrevet

Jeg likte disse samtalene i forrige jobb. 1 gang i året hadde vi det. Jeg var skikkelig nervøs første gang, men det gikk over all forventning.

I jobben jeg har hatt nå i nærmere 14 år så har jeg aldri hatt en sånn samtale. Ingen i bedriften er i sånne møter. Jeg savner det, men tenker at så lenge jeg ikke blir innkalt så er ledelsen fornøyd.

Skrevet

Tidligere arbeidssted: var helt supert

Nåværende arbeidssted: ubehagelig som bare pokker

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Topsi said:

Hater det inderlig, er livredd for å få masse negative tilbakemeldinger. Har ikke fått det, men er alltid redd for det

Jeg er det samme. Jeg forstår derfor ikke hvorfor kollegaer etterlyser det, og sier at de ønsker slik samtale. 

Jeg er ganske sikker på at jeg får høre noen av mine feil. Blant annet at jeg er en person som prater mye med kollegaer, at jeg må ikke bruke mobil i det hele tatt i arbeidstiden, at jeg må være flinkere å si ifra når andre gjør feil osv. Hater slike samtaler 😅

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke poenget med disse samtalene, man kan jo ikke være 100% ærlig uansett 

Anonymkode: 7e235...727

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Topsi said:

Medarbeidersamtalen er også samtalen DU kan ta opp negative ting på arbeidsplassen. Husk på det.

Anonymkode: b8db2...beb

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Pass på hva du sier. Fremsnakk kollegaene dine.

Anonymkode: d6ab6...97f

Det er viktig. De vil nok høre hva jeg har å si om arbeidsplassen og arbeidet. Men jeg har faktisk ingenting å si annet enn positivt. Men jeg tror sjefen med stor sannsynlighet vil forsøke å finne noe å hakke på. Han mener jo det for at jeg skal bli en bedre arbeider, men jeg hater å bli tilsnakket.  For jeg vet nøyaktig hva jeg tror han vil si. 😅

Skrevet

Liker at det er satt av tid til en prat jevnlig. En arbeidsplass uten medarbeidersamtaler er sjelden seriøs.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke poenget med disse samtalene, man kan jo ikke være 100% ærlig uansett 

Anonymkode: 7e235...727

Jeg forstår det heller ikke. Jeg tør ikke å være 100 prosent ærlig om alt jeg mener. Jeg synes mye positivt, men tør ikke foreks å si at jeg synes at man skulle få lov å prate og være seg selv mens man jobber. Og at man burde få lov å bruke mobil iblant. Tør jo ikke å si det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Medarbeidersamtalen er også samtalen DU kan ta opp negative ting på arbeidsplassen. Husk på det.

Anonymkode: b8db2...beb

Ja, jeg har tatt opp en del ting, det var via medarbeidersamtale at jeg fikk delvis økonomisk støtte og tilrettelegging til videreutdanning.... har en veldig grei sjef, jeg er bare en veldig nervøs sjel

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater medarbeidersamtaler. Der jeg jobber kan vi ikke være ærlig, vi må kun si trygge ting og vi får ingen tilbakemelding på hvordan vi gjør det i jobben og hva vi kan utvikle oss på. Føles som bortkastet tid.

Anonymkode: 0000d...e5a

• Liker 4
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Har aldri hatt slike samtaler. Men ser for meg at det hadde vært stress. 

Skrevet

Nei, synes det er greit å ha jevnlige en-til-en-samtaler med min nærmeste sjef. Vi har en god tone og synes det er berikende.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter alltid på eller etter disse samtalene. 

Ikke fordi jeg får mye negativt, men fordi jeg er så enormt stresset og redd i forkant av samtalen at jeg får helt sammenbrudd.

Anonymkode: 8541f...90f

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gråter alltid på eller etter disse samtalene. 

Ikke fordi jeg får mye negativt, men fordi jeg er så enormt stresset og redd i forkant av samtalen at jeg får helt sammenbrudd.

Anonymkode: 8541f...90f

Jeg er det samme. Vi fikk beskjed om at det ble slike samtaler før påske. Jeg gruer meg. Men jeg får bare svelge ned alt som blir sagt 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt ok. Hvis de er misfornøyde med noe, så vil jeg gjerne høre det slik at jeg kan gjøre ting annerledes. Og kanskje jeg har noe jeg skulle ønske var annerledes også. Hvis medarbeidersamtalen består av et rush med negative tilbakemeldinger og kun det, så ville jeg revurdert jobben. 

Anonymkode: f21c3...59d

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er helt ok. Hvis de er misfornøyde med noe, så vil jeg gjerne høre det slik at jeg kan gjøre ting annerledes. Og kanskje jeg har noe jeg skulle ønske var annerledes også. Hvis medarbeidersamtalen består av et rush med negative tilbakemeldinger og kun det, så ville jeg revurdert jobben. 

Anonymkode: f21c3...59d

Ja det er jo sant. Men jeg klarer ikke å fortelle det som jeg mener skulle vært anderledes. Så blir jo ikke en ærlig samtale. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo sant. Men jeg klarer ikke å fortelle det som jeg mener skulle vært anderledes. Så blir jo ikke en ærlig samtale. 

Men da er det jo du som er problemet, ikke konseptet med medarbeidersamtale?

Anonymkode: ab148...3fe

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...