Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #1 Skrevet 2. januar 2006 Når skal man informere arbeidsgiver om at man søker ny jobb? Jeg har en ok jobb, men har litt lyst på noe nytt. Så jeg sender søknader sporadisk når jeg kommer over noe interessant, men leter ikke akkurat desperat. Nå har jeg blitt innkalt på intervju, og jeg regner med at de vil snakke med min nåværende arbeidsgiver, og jeg vil jo ikke at han plutselig skal få en telefon uten å være forberedt. Hva gjør jeg? Gir nåværende arbeidsgiver beskjed om at jeg er innkalt på intervju og at han kan kanskje vente seg en telefon, eller avventer til etter intervjuet og ser hvordan det går før jeg gir beskjed, og sier ifra til intervjuer at jeg ikke har informert arbeidsgiver om at jeg søker ny jobb ennå? Hm.....
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #2 Skrevet 2. januar 2006 Jeg er i samme situasjon selv. Jeg har ikke informert sjefen min at jeg har sendt inn søknader andre steder. Jeg har avspasert/forskjøvet arbeidstiden min når jeg har vært innkalt til intervju. Dersom jeg blir innkalt til intervju nå, vil jeg nevne det for sjefen min. Jeg vet jeg har sterke sjanser for denne jobben, og jeg vil fortelle sjefen min om det dersom intervjuet blir veldig positivt. Tidligere (til den jobben jeg har nå) måtte jeg fortelle at jeg hadde søkt på jobb fordi jeg trengte fri for å dra på intervju, og det var vanskelig å få til. Sjefen min ville ikke gi slipp på meg, men hun var ærlig (positiv!) da hun var referanse, og etter at jeg hadde takket ja til denne jobben sa hun at hun unnet meg den andre sjansen, og forsto veldigf godt at jeg ville ta den utfordringen. Det var utrolig deilig etter et par tøffe måneder der alle fikk vite etter hvert at jeg ønsket meg mest noe annet...
Krølltoppen Skrevet 2. januar 2006 #3 Skrevet 2. januar 2006 (endret) Du behøver ikke å informere nåværende leder om intervju hvis du ikke vil. Du kan gi beskjed til den som intervjuer deg om å behandle søknaden din konfidensielt inntil valget står om deg og en annen. Da kan din nåværende leder kontaktes som referanse. De aller fleste rekutere er vant til slikt. Endret 2. januar 2006 av Krølltoppen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå