Gå til innhold

Cristian Brennhovd

Ciyara

Anbefalte innlegg

FreezeandFawn skrev (19 timer siden):

Han gikk på diabetes-medisinen. 

Hæ? Hvorfor fikk han Onzempic (ell hva det heter) - han er langt ifra overvektig? Jeg nekter å tro at en lege har gitt han dette i Norge. Da ville isåfall legen blitt fratatt lisensen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs Kaizer skrev (1 time siden):

Insulin? Hvordan virker det slankende?

Det er ikke Insulin, nei. Det er en medisin som demper appetitten og søtsug, den heter Onzempic og har blitt hyppig brukt av kjendiser i USA f eks, men her i Norge er det kun overvektige/fedme-pasienter som har fått dette utskrevet. 

Hvis folk med spiseforstyrrelser/ortoreksi o.l får dette av fastlegen så burde den gjeldene legen bli meldt inn, for hen hadde blitt fratatt lisensen på dagen! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen må jo ha store psykiske problemer, body dysmorphia ihvertfall. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (3 minutter siden):

Hæ? Hvorfor fikk han Onzempic (ell hva det heter) - han er langt ifra overvektig? Jeg nekter å tro at en lege har gitt han dette i Norge. Da ville isåfall legen blitt fratatt lisensen. 

Tenkte det samme.

Sitat

Hvem kan bruke det?

Medikamentene skal være et supplement til livsstilsbehandling hos:

• Voksne med fedme (BMI 30 eller høyere)
  • Overvekt (BMI 27-29,9) pluss minst én vektrelatert følgetilstand eller risikofaktor, som for eksempel diabetes eller høyt blodtrykk.

Kilde: https://www.lommelegen.no/overvekt/artikkel/medikamentene-for-vektnedgang-som-har-best-effekt/76094968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (2 minutter siden):

Nekter å tro at han har fått det, ingen leger i Norge ville skrevet ut slikt til en mann/kvinne med en så normal og/eller veltrent kropp. Enten sier han det kun for oppmerksomhet og lyver, eller så må han ha kjøpt det av en privatperson. Jeg vet det er folk som faktisk selger det privat fordi det er dyrt, venninnen min får dette på blåreseptordningen og hun har fått forespørsel av folk som vil kjøpe.

Endret av kraftwerk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Kaizer skrev (På 9.4.2023 den 13.29):

Insulin? Hvordan virker det slankende?

Nei, ikke insulinsprøyter. Hadde han gjort det, hadde han vært død nå. Insulin-injeksjoner er livsfarlig for mennesker uten diabetes.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (14 minutter siden):

Det er jo ikke en skam om han har fått av legen!

Jo, det er det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke influenserne som er som de er, men at mange unge støtter de og dermed bidrar til å synliggjøre disse influenserne. Vi forbrukere har makta. Uten oss er ikke influenserne verdt noe som helst. Blir litt som å kjøpe dop og dermed støtte human trafficing. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (19 timer siden):

Han gikk på diabetes-medisinen. 

kraftwerk skrev (Akkurat nå):

Nei, han fikk ikke ozempic. Han har fått tak i saxenda, som er til behandling av overvekt. Nå er han jo ikke akkurat overvektig, men siden han er på ferie i Thailand, så er det vel kanskje der han har fått tak i det også. Ref saken til Dagbladet

https://www.dagbladet.no/kjendis/ikke-mitt-ansvar/78935711

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (18 minutter siden):

Det er jo ikke en skam om han har fått av legen!

Gi meg en medisinsk grunn til at CB har fått resept på et legemiddel når han ikke har diagnosen hvor medisinen benyttes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (Akkurat nå):

Gi meg en medisinsk grunn til at CB har fått resept på et legemiddel når han ikke har diagnosen hvor medisinen benyttes?

Man kan få den uten å ha diabetes, det er også brukt som slankemedisin så oppfyller man kravene kan må få den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Jo, det er det.

Nei, det er slankemedisin og brukes også av de uten dia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

Man kan få den uten å ha diabetes, det er også brukt som slankemedisin så oppfyller man kravene kan må få den

Ved høy BMI ja. Men CB faller vel ikke under en kategorien?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (3 minutter siden):

Nei, det er slankemedisin og brukes også av de uten dia

Og i Thailand kan man også få benzodiazepiner på Apoteket uten resept, men det betyr vel ikke at man burde dra dit for å hente dette - for så å utlevere det til alle sine mindreårige følgere og lovprise det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (2 minutter siden):

Ved høy BMI ja. Men CB faller vel ikke under en kategorien?

Har han fått det så gjør han sikkert det🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (18 minutter siden):

Har han fått det så gjør han sikkert det🤷‍♀️

Nei, han har som en nevner på forrige side hentet Saxenda på et apotek i Thailand. Mest sannsynlig uten resept. Han får ikke ta med seg dette inn i Norge. Forhåpentligvis blir han stoppet i tollen om han forsøker å få det med seg hjem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gogglebox skrev (21 minutter siden):

Nei, han har som en nevner på forrige side hentet Saxenda på et apotek i Thailand. Mest sannsynlig uten resept. Han får ikke ta med seg dette inn i Norge. Forhåpentligvis blir han stoppet i tollen om han forsøker å få det med seg hjem. 

Hvordan vet dere at han har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (1 time siden):

Nekter å tro at han har fått det, ingen leger i Norge ville skrevet ut slikt til en mann/kvinne med en så normal og/eller veltrent kropp. Enten sier han det kun for oppmerksomhet og lyver, eller så må han ha kjøpt det av en privatperson. Jeg vet det er folk som faktisk selger det privat fordi det er dyrt, venninnen min får dette på blåreseptordningen og hun har fått forespørsel av folk som vil kjøpe.

Det er faktisk mange leger som har skrevet ut slik medisin. Vært mye om det i media. De har blitt strengere nå og mange leger har fått ganske mye kjeft. Er jo helt tragisk. Han her har ikke ett fedmeproblem. Man skal ha ganske høy bmi for å få det, men det finnes alltid leger som ikke følger alle retningslinjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at han har det?

Det står i artikkelen. "For tida er 23-åringen på ferie i Thailand sammen med den svenske influenseren Paulina «Paow» Danielsson (29).

«På tide å bli ordentlig tynne. Kim K-diet på Ozempic», skrev han til en video hvor det filmes ned i en pose." 

https://www.dagbladet.no/kjendis/ikke-mitt-ansvar/78935711

Jeg tenker at siden alle kjendisene i USA bruker det, så funker det. Så da tenkte jeg «fuck it», hvis jeg får tak i det så kjøper jeg det, sier Brennhovd til Dagbladet.

Tydelig at han ikke har fått noen lege til å skrive det ut. 

- Man kan få tak i mye rare ting hele tida. Folk i Oslo tar masse dop, det gjør ikke jeg. For min del er det her min greie - å være sunn, trene, og så kan man kjøpe det på apoteket her nede.

Endret av Gogglebox
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...