Gå til innhold

Puss i øyet ved morgenen.

Diry72

Anbefalte innlegg

Opplever å få puss både på øyelokk og øyevipper om morgenen. Er det flere som opplever det? Bor i Oslo. Trodde det kanskje var pollen men pollenvarsel viser liten mengde pollen i luften. Hadde min sønn på besøk noen dager, og han merket det samme, men ble bedre når han så reiste til Trøndelag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres egentlig mer ut som du har en eller annen form for øyebetennelse, men det er mer fordi jeg kun har opplevd å ha puss i og rundt øyenene ved tilfeller av øyekatarr. Hør med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa

Kan godt være allergi. Opplever selv at mine reaksjoner ikke står i stil med det som er annonsert av pollenvarsel. Kan ha kjempereaksjon når det liksom ikke skal være særlig pollen i lufta, og ingen reaksjon når det skal være mye. Har lest noe om at disse stasjonene som måler pollen er jo basert på hvor mye pollen det er akkurat i det området, og at det er umulig å si hvordan pollen forflytter seg med vind feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Diry72 skrev (35 minutter siden):

Opplever å få puss både på øyelokk og øyevipper om morgenen. Er det flere som opplever det? Bor i Oslo. Trodde det kanskje var pollen men pollenvarsel viser liten mengde pollen i luften. Hadde min sønn på besøk noen dager, og han merket det samme, men ble bedre når han så reiste til Trøndelag. 

Svevestøv eller pollen.Kan være inneklima,merker selv økning av puss på våren.

Anonymkode: 6e2f6...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kjølig på rommet, rundt 16-17 grader. Kaldere når jeg lar vinduet stå åpent. Ja, jeg har sti på øyet, går på lokal antibiotika. Men har tidligere opplevd puss rundt øyet. Har  eksem og dermatitt, uten at dermatitten har blusset opp enda. Men det kommer vel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får det hver natt og trodde det var noe alle fikk jeg 

Anonymkode: ddce2...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan kanskje være greit å få sjekket om du har fått midd i hårsekkene. Vi har det alle i mer eller mindre grad. 

Anonymkode: 5430b...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg får det hver natt og trodde det var noe alle fikk jeg 

Anonymkode: ddce2...693

Jeg trodde også det 😅

Anonymkode: fb855...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

D-vitaminmangel ifølge øyelegen jeg oppsøkte. Hun anbefalte store doser D-vitamin og da gikk det over etter et par uker. 

Anonymkode: 8bc71...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...