Gå til innhold

Europeiske storbyer


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Har lyst å reise på stobyferie, skal prøve å få det til iløpet av året. En langweekend eller noe.

Er mange steder jeg kunne tenkt meg, men har ikke råd (eller tid) til å dra alle steder liksom. hehe

Paris er uaktuelt og også Øst-Europa (som Praha ol.). Athen har jeg vært i, og der likte jeg meg veldig godt.

Museer og historiske byggverk ol. er ikke det som er viktig for meg, men selve byen, stemningen etc.

Har tenkt på Roma og andre store byer i Italia, Barcelona, London...

Noen som har erfaringer om hvor det er fint? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For atmosfæren ville jeg valgt Dublin, eller eventuelt London. Er du i det romantiske hjørnet, Roma. Fantastiske byer alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har bare erfaring fra London. Der har jeg derimot vært flere ganger.

Det er en flott by. Billig å reise til, du får billige flybilletter, og så kan du selv bestemme hvor dyrt du vil bo, men jeg anbefaler at du velger et mellomklasse hotell. De billige er "svært billige".

Det er så sinnsvakt mye å oppleve i London, og så er det shoppingen da. Den er en opplevelse i seg selv. Vi skal dit i vinterferien, og jeg skal ha en hel dag alene til å shoppe for. Gleder meg :):)

Maten er bare å glede seg til, i en slik storby kan du velge og vrake i restauranter og hva hvor og hvordan spise.

Revyene og konsertene må du også få med deg. En kveld på en revy er bare et "must "!!!! Men dessverre er det dyrt.

Uansett hvor du reiser, god tur !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barne- og familiemedister

Firenze er en flott by! Venezia også, bare du husker å bruke gondol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zim-zum

Hvis du kun tenker på en langweekend, bør du også tenke på at reisetiden ikke blir for lang. Da vil jeg anbefale London, hvor du er fremme i løpet av ca. 2 timer.

London er jo en spennende by å rusle i på dagtid, og har mange gode musicaler om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kobenhavn er koselig ogsaa! Ogsaa har jeg lyst til aa dra til Stockholm...

Milano er ogsaa bra, saerlig med tanke paa shopping! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...