Gå til innhold

Sølvkre - hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har oppdaget sølvkre og kjøpt inn feller. De har stått i en uke, men ingen fanget. Men jeg har drept 3 selv. 

Noen tips til felle som funker? Erfaringer?

Anonymkode: 4d9c7...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kontakt skadedyrfirma. De kan komme og spraye noe (for deg giftfritt) greier langs alle vegger og andre steder disse kan bo.
Da er de borte.

VI hadde MYE i hele borettslaget, og de er forsvunnet helt etter EN runde med "gift". De første ukene kunne det dukke opp en og annen uttørket død en, men det er det også slutt på.

Anonymkode: acc75...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kontakt skadedyrfirma. De kan komme og spraye noe (for deg giftfritt) greier langs alle vegger og andre steder disse kan bo.
Da er de borte.

VI hadde MYE i hele borettslaget, og de er forsvunnet helt etter EN runde med "gift". De første ukene kunne det dukke opp en og annen uttørket død en, men det er det også slutt på.

Anonymkode: acc75...c8a

Takk for tips 😊

ts

Anonymkode: 4d9c7...37d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så tre stk her med noen mnders mellomrom, jeg vet altså ikke hvor stort problemet var men jeg tok av gulvlistene og sprayet med permetrin (som jeg kjøpte på Europris) langs alle overganger mellom gulv og vegg, putta på listene igjen og har ikke sett noen på over ett år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er sølvkre? Eller kan det være skjeggkre? Sistnevnte er litt mer tricky. Sølvkre hadde vi i boligen her (kjelleretasjen) da vi flyttet inn. Jeg støvsuget hyppig en periode, lot være å vaske med vann, satte inn en ekstra mekanisk vifte og satte opp varmen litt. De kom aldri tilbake 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sølvkre gjør heldigvis ikke skade. Hadde flust av dem på et lite bad jeg hadde på min første hybel. Så de sprang under listene, så bare tapet igjen med gjennomsiktig tape og antallet gikk betydelig ned haha. Men ja, gå etter listene. Virker som de trives under der og legger sikkert egg om det er fuktig og deilig der. Om dere har lister på badet da. 

Anonymkode: 3b24c...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vi gjorde var å sprayet ett og et rom med innsektsmiddel i lister og kroker. Satt teip andre vei langs lister og ved døren så de ikke kom seg noe sted.

Gjentok dette flere ganger der vi hadde ett problem.

Før så vi ihvertfall en om dagen. Nå ser vi en dø kanskje en gang i måneden. 

Anonymkode: a29c0...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...