AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #21 Skrevet 7. april 2023 Syna helt ærlig det er jævlig dårlig gjort av familien din. Ja, du har selv valgt å få barn, men de nærmeste bør allikevel stille opp når situasjonen er som dette. At søsteren din ønsker å slappe av når hun har fri er ett helt ok ønske, men man stiller allikevel opp. Jeg er alene med to barn, her har familien min stilt opp på kort varsel da jeg lå rett ut med spysyke, vært innlagt på sykehus ol. Og jeg ville gjort det samme for de. Jeg føler med deg, syns dette er svært dårlig av dem. Anonymkode: 82e41...98e 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #22 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syna helt ærlig det er jævlig dårlig gjort av familien din. Ja, du har selv valgt å få barn, men de nærmeste bør allikevel stille opp når situasjonen er som dette. At søsteren din ønsker å slappe av når hun har fri er ett helt ok ønske, men man stiller allikevel opp. Jeg er alene med to barn, her har familien min stilt opp på kort varsel da jeg lå rett ut med spysyke, vært innlagt på sykehus ol. Og jeg ville gjort det samme for de. Jeg føler med deg, syns dette er svært dårlig av dem. Anonymkode: 82e41...98e Ja.. Det er så vondt å se folk som har besteforeldre som henter og leverer i barnehagen, reiser på turning med barnebarn osv, jeg eller mannen min har aldri opplevd at noen har stilt opp på en sånn måte for oss. Eldste barnet vårt har sovet borte 1 gang før når hn var 2 år. Søsteren min jobber deltid og har for det meste fri men hun har alltid vært et "gidder ikke" menneske, og uansett hva hun skal og hvem hun er med klager hun på alt og alle.. Har vært veldig uheldig med familie desverre 😪 Du er heldig! Takk ❤️ Anonymkode: b0585...057 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #23 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja og ja. Alltid stilt opp, kjørt langt for de, hjelpet til med å få handlet inn ting de har trengt som jeg har la g kjørevei for å handle osv... Altså jeg kommer ikke på én ting jeg ikke har kunnet stilt opp for, kan jeg ikke den dagen finner jeg en annen dag like i nærheten av den dagen. Dette har vært ensidig hele veien desverre.. Anonymkode: b0585...057 Hvis det er så ensidig, høres det ut som at dette er noe du bør ta opp. Anonymkode: 2e73d...dad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #24 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja.. Det er så vondt å se folk som har besteforeldre som henter og leverer i barnehagen, reiser på turning med barnebarn osv, jeg eller mannen min har aldri opplevd at noen har stilt opp på en sånn måte for oss. Eldste barnet vårt har sovet borte 1 gang før når hn var 2 år. Søsteren min jobber deltid og har for det meste fri men hun har alltid vært et "gidder ikke" menneske, og uansett hva hun skal og hvem hun er med klager hun på alt og alle.. Har vært veldig uheldig med familie desverre 😪 Du er heldig! Takk ❤️ Anonymkode: b0585...057 Kanskje du heller skal prøve å rette oppmerksomheten mot det du faktisk har, barn og mann? Det er mer enn hva mange andre har. Anonymkode: 2e73d...dad 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #25 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja.. Det er så vondt å se folk som har besteforeldre som henter og leverer i barnehagen, reiser på turning med barnebarn osv, jeg eller mannen min har aldri opplevd at noen har stilt opp på en sånn måte for oss. Eldste barnet vårt har sovet borte 1 gang før når hn var 2 år. Søsteren min jobber deltid og har for det meste fri men hun har alltid vært et "gidder ikke" menneske, og uansett hva hun skal og hvem hun er med klager hun på alt og alle.. Har vært veldig uheldig med familie desverre 😪 Du er heldig! Takk ❤️ Anonymkode: b0585...057 Skjønner du savner det, må være vondt å oppleve. Med utgangspunktet dere har tenker jeg det er lurt å alliere seg med venner, bygge nettverk og få inn fast barnevakt. ❤️ Jeg tenker selv å få inn en barnevakt som blir godt kjent med barna, slik at jeg ikke må spørre familien hver gang jeg trenger hjelp. Anonymkode: 82e41...98e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #26 Skrevet 7. april 2023 Du er ikke alene, TS. Vi er mange med barn som ikke har så mye kontakt med besteforeldrene fordi besteforeldrene har andre ting de vil gjøre i livet enn å være med barn og barnebarn. Anonymkode: 48530...d61 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #27 Skrevet 7. april 2023 Vi har det på samme måte. Ingen besteforeldre som vil hjelpe til, eller passe barna. Vet hvor sårt det føles. Jeg er heldig som har en søster som har stilt opp mye. Hadde ikke klart meg uten henne. Jeg forstår så godt at du er skuffet og lei deg. Jeg lurer bare på om du har pratet med din mor om dette? Og fortalt hvordan du har det? Har hun forstått hvor vanskelig dette er for deg? Jeg blir helt matt av folk som kommenterer «Sånn er det å ha barn» For NEI! Alle trenger hjelp av og til! Det er ikke naturlig at mamma og pappa skal klare alt, alle trenger avlastning av og til, spesielt når man er syk! Hvis du ikke har noen du kan be om hjelp, ville jeg betalt for barnepass. Knytt deg til en person, som kan komme jevnlig å hjelpe til. Ønsker deg god bedring, og håper du ikke gir opp å be om hjelp, og at noen strekker ut en hånd til deg. Anonymkode: daeab...590 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #28 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke alene, TS. Vi er mange med barn som ikke har så mye kontakt med besteforeldrene fordi besteforeldrene har andre ting de vil gjøre i livet enn å være med barn og barnebarn. Anonymkode: 48530...d61 ❤️😪 Anonymkode: b0585...057
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #29 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har det på samme måte. Ingen besteforeldre som vil hjelpe til, eller passe barna. Vet hvor sårt det føles. Jeg er heldig som har en søster som har stilt opp mye. Hadde ikke klart meg uten henne. Jeg forstår så godt at du er skuffet og lei deg. Jeg lurer bare på om du har pratet med din mor om dette? Og fortalt hvordan du har det? Har hun forstått hvor vanskelig dette er for deg? Jeg blir helt matt av folk som kommenterer «Sånn er det å ha barn» For NEI! Alle trenger hjelp av og til! Det er ikke naturlig at mamma og pappa skal klare alt, alle trenger avlastning av og til, spesielt når man er syk! Hvis du ikke har noen du kan be om hjelp, ville jeg betalt for barnepass. Knytt deg til en person, som kan komme jevnlig å hjelpe til. Ønsker deg god bedring, og håper du ikke gir opp å be om hjelp, og at noen strekker ut en hånd til deg. Anonymkode: daeab...590 Godt du har en søster som stiller opp ❤️ er veldig sårt å ha det sånn.. Har et par venninner som har vært flinke å tilby seg og stille opp men nå i påska er de fleste bortreist og har småbarn.. Jeg har sagt det til min mor men hun sier bare at hun får ta seg en tur en annen gang ogsånt. Men hører aldri noe. Alt man sier går rett ut igjen. I tillegg eier hun ikke sympati. Takk for tips, men vi har fått så høye utgifter etter prisstigningene at vi ikke får tatt oss råd til barnevakt.. Vi har barnehageregninger og sfo i tillegg men det tar halve lønningen min omtrent! 😪 Anonymkode: b0585...057 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #30 Skrevet 7. april 2023 Du tar sinnet ditt ut på helt feile folk her. Når du er for syk til å ivareta barna må mannen din pelle seg hjem fra jobb og stille opp for familien sin, han burde faktisk ikke reist ut i det hele tatt. At andre ikke ønsker å komme hjem til dere for å blir smittet med sykdom når de liksom skal hjelpe til er helt fair. Anonymkode: 98e8d...76a 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #31 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du tar sinnet ditt ut på helt feile folk her. Når du er for syk til å ivareta barna må mannen din pelle seg hjem fra jobb og stille opp for familien sin, han burde faktisk ikke reist ut i det hele tatt. At andre ikke ønsker å komme hjem til dere for å blir smittet med sykdom når de liksom skal hjelpe til er helt fair. Anonymkode: 98e8d...76a Det er også et poeng at man må planlegge, organisere og tilrettelegge for at den ene har en jobb hvor man er borte over lengre perioder. Jeg mener man på forhånd må sørge for å ha "allierte" og støtte tilgjengelig, dersom man mener dette kan være nødvendig. I dette tilfellet virker ikke familien til TS å være tilgjengelig for dette, og da må man ta ansvar for sin egen familie og finne noen andre. Anonymkode: 2e73d...dad 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #32 Skrevet 7. april 2023 Når det er smittbar sykdom så forventer jeg absolutt ingenting av familien. De skal få slippe å bli smittet de også. Jeg har selv ligget med madrass på badet pga omgangssyken på meg selv og barna. Når de ble friske fikk de nettbrett eller tv fem til jeg ble frisk. Skjedd noen ganger, men å spre omgangsyke og andre virus rundt til andre familiemedlemmer hadde ikke falt meg inn samme hvor syk jeg er. Å jeg er alenemor. Far er ikke inne i bildet. Nå er barna 12 og 15 og de klarer seg selv når jeg eller de er syke. Anonymkode: 52004...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #33 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De kommer ikke uansett om vi er friske eller syke. Bestemor omgås alltid kristne venner minst 3-4 ganger i uken. Men vi har virkelig trengt hjelp nå i det siste. Var hos legen de sa at jeg ikke er smittsom når jeg har vært syk så lenge, startet på antibiotika, ble dårlig av den og tok kontakt med besteforeldre. Så klart spurte vi ikke etter hjelp når vi hadde omgangssyke, men da var vi ikke så dårlige heller at vi ikke klarte å ta vare på oss selv og barna. Nå har jeg såvidt klart å ta meg av barna, viktigste for meg var å få i de mat. Følt meg som verdens verste mamma som til og med har sovnet på sofaen mens de har lekt rundt meg. Har rt slapp hele dagen og ikke orket skjermtid selv men nå var det godt å endelig orke telefonen. Vi alle har gjennomgått øyekatarr også så har vært grusomt med dagslys og skjermlys.. Men en ting jeg hvertfall vet skjer i fremtiden.. Jeg jobber på sykehjem og regner med at foreldrene mine blir en av de ensomme som ingen besøker når de også blir eldre. Anonymkode: b0585...057 Men er det så ille skulle jo aldri mannen dun reist, rller han burde kommer hjem igjen! Det er hans barn også! Anonymkode: b3ae1...559 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #34 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tar sinnet ditt ut på helt feile folk her. Når du er for syk til å ivareta barna må mannen din pelle seg hjem fra jobb og stille opp for familien sin, han burde faktisk ikke reist ut i det hele tatt. At andre ikke ønsker å komme hjem til dere for å blir smittet med sykdom når de liksom skal hjelpe til er helt fair. Anonymkode: 98e8d...76a AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men er det så ille skulle jo aldri mannen dun reist, rller han burde kommer hjem igjen! Det er hans barn også! Anonymkode: b3ae1...559 Han går gjennom det samme som meg og ligger rett ut på lugaren. I dag er jeg endelig bedre. De kan ikke sende han hjem før tirsdag da de ikke ser på dette som akkutt. Anonymkode: b0585...057 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #35 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De kommer ikke uansett om vi er friske eller syke. Bestemor omgås alltid kristne venner minst 3-4 ganger i uken. Men vi har virkelig trengt hjelp nå i det siste. Var hos legen de sa at jeg ikke er smittsom når jeg har vært syk så lenge, startet på antibiotika, ble dårlig av den og tok kontakt med besteforeldre. Så klart spurte vi ikke etter hjelp når vi hadde omgangssyke, men da var vi ikke så dårlige heller at vi ikke klarte å ta vare på oss selv og barna. Nå har jeg såvidt klart å ta meg av barna, viktigste for meg var å få i de mat. Følt meg som verdens verste mamma som til og med har sovnet på sofaen mens de har lekt rundt meg. Har rt slapp hele dagen og ikke orket skjermtid selv men nå var det godt å endelig orke telefonen. Vi alle har gjennomgått øyekatarr også så har vært grusomt med dagslys og skjermlys.. Men en ting jeg hvertfall vet skjer i fremtiden.. Jeg jobber på sykehjem og regner med at foreldrene mine blir en av de ensomme som ingen besøker når de også blir eldre. Anonymkode: b0585...057 Jeg skjønner det er kjipt, men jeg forstår ikke hvorfor du poengterer at moren din hjelper kristne venner. Hadde det vært bedre om hun hjalp venner som ikke var religiøse? Har du mulighet til å bygge opp et nettverk som stiller opp når dere trenger? Jeg ville nok heller ikke kommet inn i huset deres når dere var syke, jeg kunne laget middager som kunne varmes opp og levert det utenfor døra. Anonymkode: 347b6...794 3
Fjaselina Skrevet 7. april 2023 #36 Skrevet 7. april 2023 Merkelig kor fokusert du er på dei "kristne vennene" til bestemor. Har det så mykje å bety, sidan du skriv det i alle innlegg?? 3
NiceOrNothing Skrevet 7. april 2023 #37 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De kommer ikke uansett om vi er friske eller syke. Bestemor omgås alltid kristne venner minst 3-4 ganger i uken. Men vi har virkelig trengt hjelp nå i det siste. Var hos legen de sa at jeg ikke er smittsom når jeg har vært syk så lenge, startet på antibiotika, ble dårlig av den og tok kontakt med besteforeldre. Så klart spurte vi ikke etter hjelp når vi hadde omgangssyke, men da var vi ikke så dårlige heller at vi ikke klarte å ta vare på oss selv og barna. Nå har jeg såvidt klart å ta meg av barna, viktigste for meg var å få i de mat. Følt meg som verdens verste mamma som til og med har sovnet på sofaen mens de har lekt rundt meg. Har rt slapp hele dagen og ikke orket skjermtid selv men nå var det godt å endelig orke telefonen. Vi alle har gjennomgått øyekatarr også så har vært grusomt med dagslys og skjermlys.. Men en ting jeg hvertfall vet skjer i fremtiden.. Jeg jobber på sykehjem og regner med at foreldrene mine blir en av de ensomme som ingen besøker når de også blir eldre. Anonymkode: b0585...057 Hvis barna er veldig små og krevende , kan jeg til en viss grad forstå dem. Men skjønner det er tungt og trist . Både øyekatarr og virus er jo svært smittsomt , så det er vel også en grunn . Men mannen din har vel rett på sykmelding hvis du egentlig er for syk til å ta deg av ungene selv? Familien din virker ikke, så fokuser på andre og bedre løsninger enn dem.
Snedig Skrevet 8. april 2023 #38 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De kommer ikke uansett om vi er friske eller syke. Bestemor omgås alltid kristne venner minst 3-4 ganger i uken. Men vi har virkelig trengt hjelp nå i det siste. Var hos legen de sa at jeg ikke er smittsom når jeg har vært syk så lenge, startet på antibiotika, ble dårlig av den og tok kontakt med besteforeldre. Så klart spurte vi ikke etter hjelp når vi hadde omgangssyke, men da var vi ikke så dårlige heller at vi ikke klarte å ta vare på oss selv og barna. Nå har jeg såvidt klart å ta meg av barna, viktigste for meg var å få i de mat. Følt meg som verdens verste mamma som til og med har sovnet på sofaen mens de har lekt rundt meg. Har rt slapp hele dagen og ikke orket skjermtid selv men nå var det godt å endelig orke telefonen. Vi alle har gjennomgått øyekatarr også så har vært grusomt med dagslys og skjermlys.. Men en ting jeg hvertfall vet skjer i fremtiden.. Jeg jobber på sykehjem og regner med at foreldrene mine blir en av de ensomme som ingen besøker når de også blir eldre. Anonymkode: b0585...057 Hvis det er så gale som du beskriver her at du ikke klarer å ta vare på barna, så må du jo få mannen din hjem fra offshore.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #39 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er sikkert 100 andre innlegg om dette. Men syntes det er så frustrerende, må lufte ut. Har vært alene hele påsken, og i dagene før pga mannen er offshore. Vært veldig syk, både jeg og barna men jeg har vært verre enn barna. Først hadde vi omgangssyke hele gjengen før far dro på jobb, så begynte vi med virus (usikker på hva men vi har høy crp), øreverk, bihulebetennelse osv. På det verste har jeg liggi rett ut og såvidt klart å laget mat til barna mine, og hoppet over å spise selv i flere dager. Nå har vi gått sånn i over 2 uker og fortsatt veldig ille. Har smerter i ørene, hodepine konstant, mangel på søvn osv. Vi har familie men ingen som gidder å stille opp. De skal ditt og datt. Ene søsteren min liker å hvile hver eneste dag, og veldig lett å vite når hun juger, for hun tenker tydelig frem grunner til at hun ikke kan bistå. Min mor hjelper andre kristne nesten daglig men kan aldri hjelpe meg så jeg kan få sove noen timer på dagtid å komme meg.. Hun har ingen sympati for meg men kun for kristne venner. Ungene er i form igjen men jeg er så sliten og i dårlig form at jeg gruer meg for dagen hver dag når jeg står opp og er like jævlig og spesielt de minste på 2 og 4 er helt i hundre og roter konstant 😭 Anonymkode: b0585...057 Må innrømme at ved omgangssyke og smittsomme virus som gjør en begynnende gammel bestemor veldig syk så stiller heller ikke jeg opp for mine altså, med mindre det er helt nødvendig. Jeg bruker mye lenger tid på å bli bra igjen enn de unge gjør. Men hvis dette er en gjenganger selv når dere er friske og du trenger avlastning så forstår jeg det bedre. Men altså, hvorfor tenker så få på dette med smitte av besteforeldre ved sykdom? Anonymkode: 01a78...4a8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #40 Skrevet 8. april 2023 Kan ikke forvente noe hjelp utenfra ved smittsom sykdom, ihvertfall ikke eldre besteforeldre. Foreldrene mine tilbød seg å passe vår sønn noen dager når han var syk som barnehagebarn og pappa endte opp på sykehuset med lungebetennelse og han var til vanlig frisk og i full jobb. Så avlasting ved barns sykdom bør man ikke forvente Trenger man mat når man er hjemme kan man bestille det hjem (f.eks Meny eller Oda) Har vært hjemme alene med to barn under 3 år med omgangssyke og nei, det var ikke gøy når jeg selv også ble syk, så det ble mye lek på badet. Tok med meg noe mykt under meg og slappet av så mye jeg kunne. Anonymkode: c2d12...1bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå