Viola712 Skrevet 14. juli 2024 #521 Skrevet 14. juli 2024 cerruti skrev (20 minutter siden): Mulig avsporing - men bare nysgjerrig: Har fått opp moren innimellom og synes hun og mannen er herlige og for noen besteforeldre! . - Men hvorfor har hun turkist hår? Jeg klarer ikke å dy meg for å tenke at hun hadde sett enda penere ut med en lang blond bob eller som brunette. Selvfølgelig opp til henne, som sagt lurer bare på om det har vært nevnt. Hun har sin egen tråd - Nina sprell levende. 2
Gjest tøttaa Skrevet 14. juli 2024 #522 Skrevet 14. juli 2024 cerruti skrev (6 timer siden): Mulig avsporing - men bare nysgjerrig: Har fått opp moren innimellom og synes hun og mannen er herlige og for noen besteforeldre! . - Men hvorfor har hun turkist hår? Jeg klarer ikke å dy meg for å tenke at hun hadde sett enda penere ut med en lang blond bob eller som brunette. Selvfølgelig opp til henne, som sagt lurer bare på om det har vært nevnt. Antagelig fordi hun har lyst. Og målet hennes i livet er kanskje ikke se finest mulig ut, men å føle seg vel i egen kropp og utseende. Dessuten er hva som ser finest ut her i verden helt subjektivt og det du synes er fint er kanskje ikke fint i mine øyne. Verden hadde óg vært rimelig grå og kjedelig om alle hadde det samme kjedelige og sosialt aksepterte utseende.
Despicable Me Skrevet 15. juli 2024 #523 Skrevet 15. juli 2024 cerruti skrev (22 timer siden): Mulig avsporing - men bare nysgjerrig: Har fått opp moren innimellom og synes hun og mannen er herlige og for noen besteforeldre! . - Men hvorfor har hun turkist hår? Jeg klarer ikke å dy meg for å tenke at hun hadde sett enda penere ut med en lang blond bob eller som brunette. Selvfølgelig opp til henne, som sagt lurer bare på om det har vært nevnt. Det er en egen tråd om moren Nina sprell levende 1
cerruti Skrevet 15. juli 2024 #524 Skrevet 15. juli 2024 tøttaa skrev (16 timer siden): Antagelig fordi hun har lyst. Og målet hennes i livet er kanskje ikke se finest mulig ut, men å føle seg vel i egen kropp og utseende. Dessuten er hva som ser finest ut her i verden helt subjektivt og det du synes er fint er kanskje ikke fint i mine øyne. Verden hadde óg vært rimelig grå og kjedelig om alle hadde det samme kjedelige og sosialt aksepterte utseende. Ja, selvfølgelig. Men nå er det da en gamg sånn at de fleste ikke har turkist hår, så derfor jeg lurte på om hun hadde nevnt det. 2
Sol Rampelyset Skrevet 17. februar #525 Skrevet 17. februar Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
baremeg007 Skrevet 10. august #526 Skrevet 10. august Hvordan kan han jobbe innenfor barnevern uten noen form for relevant utdannelse? 2
Moongirl Skrevet 10. august #527 Skrevet 10. august baremeg007 skrev (3 timer siden): Hvordan kan han jobbe innenfor barnevern uten noen form for relevant utdannelse? Heelt vanlig i barnevern/helsevesenet, det finnes ikke nok folk! De er helt avhengig av ufaglært arbeidskraft hele året! 10 4
Orly Skrevet 11. august #528 Skrevet 11. august (endret) Moongirl skrev (16 timer siden): Heelt vanlig i barnevern/helsevesenet, det finnes ikke nok folk! De er helt avhengig av ufaglært arbeidskraft hele året! Nja innen barnevern er det ikke helt vanlig å jobbe uten noen form for relevant kurs eller utdannelse Endret 11. august av Orly 4 2
Tough cookie Skrevet 11. august #529 Skrevet 11. august (endret) baremeg007 skrev (19 timer siden): Hvordan kan han jobbe innenfor barnevern uten noen form for relevant utdannelse? Min eks jobbet på en barnevernsinstitusjon som miljøarbeider og var ikke utdannet barnevernpedagog, men hadde psykologi, spesialpedagogikk og sosiologi fra Universitetet. En kollega av han som også hadde en miljøarbeider stilling, hadde kun vgs. Endret 11. august av Tough cookie 2 2
Sammy! Skrevet 11. august #530 Skrevet 11. august Tough cookie skrev (3 timer siden): Min eks jobbet på en barnevernsinstitusjon som miljøarbeider og var ikke utdannet barnevernpedagog, men hadde psykologi, spesialpedagogikk og sosiologi fra Universitetet. En kollega av han som også hadde en miljøarbeider stilling, hadde kun vgs. Dette blir veldig avsporing, men jeg ble så nysgjerrig, hvilke arbeidsoppgaver har en miljøarbeider i barnevernet?
Zenhouse Skrevet 11. august #531 Skrevet 11. august Moongirl skrev (21 timer siden): Heelt vanlig i barnevern/helsevesenet, det finnes ikke nok folk! De er helt avhengig av ufaglært arbeidskraft hele året! Stemmer. I barnevernsinstitusjoner, ( både offentlig og private) på akutt og avlastnings institusjoner kan ufaglærte arbeide. Men det er foretrukket at de har relevant arbeidserfaring og personlige egenskaper teller mye. 3
Purple Diamond Skrevet 11. august #532 Skrevet 11. august Det er jo som i skolen; langt i fra nok lærere, men folk må man ha, så da blir det en del ufaglærte (dessverre). 5 1
Tough cookie Skrevet 12. august #533 Skrevet 12. august Sammy! skrev (9 timer siden): Dette blir veldig avsporing, men jeg ble så nysgjerrig, hvilke arbeidsoppgaver har en miljøarbeider i barnevernet? Å støtte barnet i hverdagen, hjelpe med daglige gjøremål, organisere aktiviteter, gi praktisk opplæring og delta i planlegging og oppfølging av tiltak på institusjonen. 6 1
adriana32 Skrevet 12. august #534 Skrevet 12. august Sammy! skrev (16 timer siden): Dette blir veldig avsporing, men jeg ble så nysgjerrig, hvilke arbeidsoppgaver har en miljøarbeider i barnevernet? Uten utdannelse kan en få jobb som miljøarbeider innen det statlige bv/privat (institusjoner). Innen kommunalt bv kreves det utdanning.
Gjest Kort_og_grei Skrevet 14. august #535 Skrevet 14. august Damen er psykolog. Så han bør inspireres til høyere utdanning 😍
Zenhouse Skrevet 14. august #536 Skrevet 14. august Utdanning eller ei, ( det kan komme etterhvert) syns det er flott at det ser ut til han har fått livet sitt på stell. 10 1
Purple Diamond Skrevet 14. august #537 Skrevet 14. august Kort_og_grei skrev (21 timer siden): Damen er psykolog. Så han bør inspireres til høyere utdanning 😍 Hvorfor bør han det? Ikke alle som ønsker (høyere) utdanning 😊 7
Lineaaa Skrevet 15. august #538 Skrevet 15. august adriana32 skrev (På 12.8.2025 den 18.51): Uten utdannelse kan en få jobb som miljøarbeider innen det statlige bv/privat (institusjoner). Innen kommunalt bv kreves det utdanning. Bare til presisering, stor forskjell på miljøarbeider (uten utdanning) og miljøterapeut (utdannelse som vernepleier eller barnevernspedagog)
Gjest Kort_og_grei Skrevet 15. august #539 Skrevet 15. august Purple Diamond skrev (8 timer siden): Hvorfor bør han det? Ikke alle som ønsker (høyere) utdanning 😊 Fordi? Eller fagutdanning. Har han vgs?
Janne1975 Skrevet 17. august #540 Skrevet 17. august Kort_og_grei skrev (På 15.8.2025 den 9.11): Fordi? Eller fagutdanning. Har han vgs? Ja, han har fagbrev som sveiser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå