Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)

Sansa20

Anbefalte innlegg

En som prøver hardt å leke lykkelig.. Får han inspirasjon av Kristin mon tro? Ostefat er litt hennes greie å lage og legge ut🤭🤭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ebbeliten skrev (På 11.5.2024 den 0.53):

Hatten alene.. Jeg orker ikke. 

😂😂

Han tjener nok litt på å reklamere for trenings tøy og hoteller?

Han er en typisk "by vandrer". Vandrer rundt med hatten sin , liker det frie livet. Bor gjerne gratis hos kjæresten også🤷😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får inntrykk at de spørsmålene og kommentarene han velger å publisere på snap er skrevet enten av han eller en som kjenner han? Referer spesielt til den laange meldingen han fikk fra en (angivelig) 59 år gammel følger… 🧐

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (2 timer siden):

Er det bare jeg som får inntrykk at de spørsmålene og kommentarene han velger å publisere på snap er skrevet enten av han eller en som kjenner han? Referer spesielt til den laange meldingen han fikk fra en (angivelig) 59 år gammel følger… 🧐

Den med 378 emojies? 😅

Men ja, de er skrevet i samme stil alle sammen. Noen er desperate etter å lage hurrastemning på egen Snap-konto. Fordi penger. 
Altså, han hadde burde heller vist virkeligheten. Det han viser er kun lykke. Ingen er der alltid. (Og det hjelper ikke å vise fram litt rot)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Karmaisabitch said:

Den med 378 emojies? 😅

Men ja, de er skrevet i samme stil alle sammen. Noen er desperate etter å lage hurrastemning på egen Snap-konto. Fordi penger. 
Altså, han hadde burde heller vist virkeligheten. Det han viser er kun lykke. Ingen er der alltid. (Og det hjelper ikke å vise fram litt rot)

Ja, nettopp den..! De er skrevet i samme «kosemose overdose» stil. For alt jeg vet kan det godt være at han har mange beundrere der ute, men det virker planlagt og lite autentisk. Dennis er «c-kjendis» som nylig har oppdaget snap, og som kjører spm-runder ca 1-2 ganger i uka, men jeg lurer virkelig på hvem som skriver til han? 😅

Endret av Gakkepus
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (1 time siden):

Ja, nettopp den..! De er skrevet i samme «kosemose overdose» stil. For alt jeg vet kan det godt være at han har mange beundrere der ute, men det virker planlagt og lite autentisk. Dennis er «c-kjendis» som nylig har oppdaget snap, og som kjører spm-runder ca 1-2 ganger i uka, men jeg lurer virkelig på hvem som skriver til han? 😅

Han og kjæresten planlegger allerede et barn sammen. Hadde jeg vært dama hadde jeg krevd han fikk seg en 8-4 jobb først. 😬

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, M.H85 said:

Han og kjæresten planlegger allerede et barn sammen. Hadde jeg vært dama hadde jeg krevd han fikk seg en 8-4 jobb først. 😬

Ja, han hinter stadig om barn, og Helene har også sagt tidligere at det er et sårt tema for henne. Jeg vil nok tro at det ligger i kortene - felles kjærlighetsbarn 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (På 14.5.2024 den 8.33):

Ja, han hinter stadig om barn, og Helene har også sagt tidligere at det er et sårt tema for henne. Jeg vil nok tro at det ligger i kortene - felles kjærlighetsbarn 😁

Tenker det viktigste er å ta vare på det barnet han allerede har jeg, før han får flere.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (På 16.5.2024 den 11.19):

Tenker det viktigste er å ta vare på det barnet han allerede har jeg, før han får flere.

Det gjør han da og. Bor i samme by. Bodde før i Stavanger🙈 så var nok lurt flytte

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
M.H85 skrev (På 8.5.2024 den 20.35):

Han maler , leser i parken, trener i stuen,sitter på cafe ....🙈 Hvorfor jobber han ikke? Godt voksen mann etterhvert.

Han vil ikke jobbe - og i hvertfall ikke i en "vanlig" jobb. Det er han for god for, i egne øyne. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diencephalon skrev (36 minutter siden):

Han vil ikke jobbe - og i hvertfall ikke i en "vanlig" jobb. Det er han for god for, i egne øyne. 

...han tar seg iallefall mye av sønnen nå,  og virker ha et stabilt bra forhold,så synes han fremstår mer voksen enn før. Positiv utvikling synes jeg. Synes mindre bra om hans eks😬

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 timer siden):

...han tar seg iallefall mye av sønnen nå,  og virker ha et stabilt bra forhold,så synes han fremstår mer voksen enn før. Positiv utvikling synes jeg. Synes mindre bra om hans eks😬

Tja skulle da bare mangle at man tar seg av barnet sitt når man bor ca 15 min kjøretur unna barnets mor. Og mens kjæresten ordner bolig og er sysselsatt, driver han selv dank hjemme, vet ikke hvor imponerende det er...

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (27 minutter siden):

Tja skulle da bare mangle at man tar seg av barnet sitt når man bor ca 15 min kjøretur unna barnets mor. Og mens kjæresten ordner bolig og er sysselsatt, driver han selv dank hjemme, vet ikke hvor imponerende det er...

Er nok av mannfolk som driter i samvær, det er virkelig ikke en selvfølge dessverre. Enig at han burde fått seg en jobb da🙉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi hvorfor han ikke jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaisabitch skrev (4 timer siden):

Vet vi hvorfor han ikke jobber?

Sikker pga diarémagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygdede foreldre fører ofte til trygdede barn.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro han tjener litt på snap da, selv om det ikke er en vanlig jobb i den forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (7 timer siden):

Sikker pga diarémagen?

Han har ulcerøs kolitt, en autoimmun tarmsykdom som i perioder fører til betent tarmslimhinne og i de periodene får man hyppige doturer. Det finnes gode medisiner, men samtidig med medisinene så er et stabilt levesett og prøve å unngå stress viktige faktorer for å ikke få oppbluss. Man har ikke «diarémage» hele tiden (da hadde han måtte holdt seg inne i nærheten av et do 24/7 i såfall). Det er også enkel kosttiltak som er viktig å unngå for å trigge sykdommen, feks bør man være forsiktig med alkohol og ikke større mengder rødt kjøtt. Et stabilt levesett med jevn døgnrytme er også viktig for å holde sykdommen i sjakk.

Han sa selv at han hadde vært stabil og bra i magen i mange år, men var blitt verre i det siste, og var frustrert over at legen ikke ville skrive ut sprøyter som hjelper mot ulcerøs kolitt. Man begynner aldri rett på disse sprøytene, det er annen behandling + tiltak ift mat og levesett som prøves ut først. Noe han også vet da han sa at han skulle bli flinkere med maten; kutte ut enkel kjøtt og tilføre mere grønnsaker (han spiste jo vegetar da han var sammen med Kristin, og da var magen bra tydeligvis siden han ikke hadde hatt oppbluss på mange år men vært i remisjon/stabil) 

Jeg har denne sykdommen selv, og sykdommen i seg selv er ingen grunn til å ikke jobbe når man er stabil. De fleste blir sykemeldt ved oppbluss, og arbeidsgiver kan søke Nav om å slippe å betale for de første 16 dagene en arbeidstaker er sykemeldt når arbeidstaker har en kronisk sykdom

Ulcerøs kolitt  (som i hovedsak angriper tykktarm og endetarm) og den mere alvorlige varianten morbus crohns (som angriper hele fordøyelseskanalen fra munnhule til endetarm) opptrer som oftest før første gang når man er typ tenåring. Det er også en arvelig komponent ( datteren min har Crohns). Men det at man har disse autoimmune sykdommene innebærer ikke at man dropper ut fra skole eller automatisk ut fra arbeidslivet

Bare en liten korrigering fra bagatellisering om « Diarémage»

Så det at Dennis ikke jobber tviler jeg sterkt på er pga magen. Han er ifg seg selv en «flanør» og trives nok best med å ikke ha noe særlig ansvar og har ingen problemer ved å være en voksen mann og leve på andre (flyttet sammen med Kristin og levde av hennes karriere som blogger, etterhvert influenser, da det ble slutt flyttet han inn til foreldrene, og nå har han flyttet inn i leiligheten til nydama) Han har nettopp startet opp med snap, så tviler på at han tjener godt der enda.

Og en ting jeg ikke forstår, sånn generelt; hvorfor er menn «flinke» som har samvær for eget barn? Det skulle jo bare mangle. Et barn har rett til samvær med begge foreldre. Sjeldent man hører om hvor flinke mødrene er som er de som har barna mest når barna er veldig små ved er brudd. Supert at Dennis har kommet på banen og har sønnen. Det skulle bare mangle

Men tilbake til å være en flanør, som Dennis erklærer seg som, her er definisjonen på en flanør;

https://no.wikipedia.org/wiki/Flanør
Flanør (fransk flâneur(flâneur, fra det norrøne verb flana "å vandre målløst".) er en gående betrakter av storbyen eller metropolis, en herre eller dandy som slentrer gjennom byens gater. Han er en elegant dagdriver som alltid gjør noe og som aldri klarer å kjede seg.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat si han er en ELEGANT dagdriver. Mer en uelegant..

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...