AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #1 Del Skrevet 7. april 2023 Hva synes vi om det? evt andre forslag i samme sjanger? Anonymkode: df4fd...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #2 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg har såpass vondt i viljan at jeg ikke ville hett det iallefall. Er i samme sjanger som Villige Vera. Anonymkode: 100d9...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #3 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg snakker dialekt, vilja er viljen, da. Om du skjønner. Klinger rart for meg altså Tror det er et finskt navn. Velina, Venja, Viona? Anonymkode: bbfc1...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #4 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva synes vi om det? evt andre forslag i samme sjanger? Anonymkode: df4fd...72c Syntes det er nydelig 😍 Kan passe i flere dobbeltnavn også. Anonymkode: 73d14...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Del Skrevet 7. april 2023 Syns det var pent. Anonymkode: 84d21...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #6 Del Skrevet 7. april 2023 Ville gått for Vega istede😍 Anonymkode: ad51f...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Del Skrevet 7. april 2023 Vilja er fint Anonymkode: 300de...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #8 Del Skrevet 7. april 2023 Stakkars unge som får det navnet. Blir mobbeoffer med stor M. Anonymkode: a842f...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Stakkars unge som får det navnet. Blir mobbeoffer med stor M. Anonymkode: a842f...280 Kjenner godt en som heter Vilja. Hun er alt annet en noe mobbeoffer for å si det sånn😊 Tror kanskje barn og ungdom har litt annen «smak» hva gjelder navn en deg. Anonymkode: 73d14...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #10 Del Skrevet 7. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Kjenner godt en som heter Vilja. Hun er alt annet en noe mobbeoffer for å si det sånn😊 Tror kanskje barn og ungdom har litt annen «smak» hva gjelder navn en deg. Anonymkode: 73d14...e65 Smaken er som baken, den er heldigvis delt. Hadde fått vondt i vilja om jeg het vilja. Anonymkode: a842f...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #11 Del Skrevet 7. april 2023 Synes Vilja er et kjempefint navn. Datteren min har en venninne som heter det, aldri hørt at noen synes det er noe galt med navnet. Jeg hadde guttevarianten Viljar på min navneliste 😊 Anonymkode: d2bba...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Smaken er som baken, den er heldigvis delt. Hadde fått vondt i vilja om jeg het vilja. Anonymkode: a842f...280 Og det er helt greit😊 Men man blir ikke et mobbeoffer fordi man heter Vilja. Det er populært er min personlige erfaring med navnet. Anonymkode: 73d14...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #13 Del Skrevet 7. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Og det er helt greit😊 Men man blir ikke et mobbeoffer fordi man heter Vilja. Det er populært er min personlige erfaring med navnet. Anonymkode: 73d14...e65 Folk blir mobbet av mindre. Men vi er uenig Så da legger vi ballen dæv Anonymkode: a842f...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #14 Del Skrevet 8. april 2023 Tja, helt greit. Jeg kjenner ei jente som heter Milja, og liker det enda bedre Men kanskje fordi det er det jeg er vant til. Lilja er også en fin variant Anonymkode: d8f82...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #15 Del Skrevet 22. april 2023 Det er nydelig 🩵 Anonymkode: 91c8c...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 24. april 2023 #16 Del Skrevet 24. april 2023 Det er ok. Personlig liker jeg Vilma bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Del Skrevet 24. april 2023 Synes vanligvis ikke noe om den typen navn som legger tydelige føringer for personligheten. Tenk hvis Vilja blir mild og ettergivende? Evt. får vondt i vilja? Anonymkode: 2de3b...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #18 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes vanligvis ikke noe om den typen navn som legger tydelige føringer for personligheten. Tenk hvis Vilja blir mild og ettergivende? Evt. får vondt i vilja? Anonymkode: 2de3b...7b4 Du er altså bekymret for at Vilja ikke følger steriotypen du knytter til navnet? Hvorfor er det et problem egentlig? Jeg tenker på vilja som rampete og lur, men om hun blir mild og ettergivende ville det vel ikke vært noe problem? Alle navn har steriotyper, selv anna og Karl. Anonymkode: cccf6...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er altså bekymret for at Vilja ikke følger steriotypen du knytter til navnet? Hvorfor er det et problem egentlig? Jeg tenker på vilja som rampete og lur, men om hun blir mild og ettergivende ville det vel ikke vært noe problem? Alle navn har steriotyper, selv anna og Karl. Anonymkode: cccf6...efa Det legger føringer for hvilke forventninger foreldrene har til barnet, vil jeg si. Synes det er litt som å kalle barnet Lillegull og Tulla, bare med motsatte forventninger. Anonymkode: 2de3b...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #20 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det legger føringer for hvilke forventninger foreldrene har til barnet, vil jeg si. Synes det er litt som å kalle barnet Lillegull og Tulla, bare med motsatte forventninger. Anonymkode: 2de3b...7b4 Men slike forventninger er forskjellige fra foreldre til foreldre. Mange synes feks at Klara er navnet til søte rolige jenter. Jeg synes navnet knyttes til en som er lumsk, smart, utspekulert og lur. Dessuten knyttes disse til alle navn på individuelle måter. Hva er alternativet? Å kalle barnet 02? Anonymkode: cccf6...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå