Gå til innhold

Flypriser Oslo-New York


Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Jeg har sjekket litt flypriser Oslo - New York - Oslo, og la merke til at prisene er mye lavere dersom jeg reiser i begynnelsen av året. Altså januar-februar. Det jeg lurer på er om grunnen til at prisene er så lave er fordi det bare var mulig å sjekke priser for januar 2006. Og dette er jo veldig snart. Er det slik at prisene er lavere fordi en da bestiller billetter i siste liten, eller er alltid prisene lavere i begynnelsen av året? Slik at jeg kan bestille flybilletter for januar 2007 i god tid, og få en lav pris? Veldig kronglete forklart, men jeg håper noen forstår hva jeg prøver å spørre om ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har alltid tidligere vært slik at prisene på flybill. er billigst i oktober, men om det er endret vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi reiste til Usa for noen år siden var det billigst om vinteren.

Hvilken pris oppgir de for januar 2007?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl
Hvilken pris oppgir de for januar 2007?

Jeg fant ingen priser for så langt fram i tid, så det var derfor jeg lurte.

Takk for svar. Da vet jeg iallefall at jeg skal være obs på hvilken tid på året jeg reiser hvis jeg vil ha det billigst mulig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkuratt på rutefly stiger gjerne prisene jo nærme avreisedatoen man bestiller. (unntaket er jo restplasser).. men det er jo billigere å reise i januar enn i juli f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ruteflysetene blir alltid dyrere jo lenger fram til avreise man venter. Flyselskapene opererer med mange forskjellige prisklasser for akkurat de samme flysetene og servicen, de billigste blir naturlig nok derfor først solgt ut.

Når det er sagt er det ikke så rart at billettene kan være billigere i januar. Prisene settes ut fra forventet belegg, det viktigste er å unngå tomme seter. Prisene blir dermed lavere i lavsesong, som januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...