Gå til innhold

Om du kunne tatt valgene i livet ditt om igjen….

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva skal det tjene til å angre på det man har gjort? Fortida har forma meg til den jeg er , på godt og vondt. Jeg lever i nuet og ser meg ikke tilbake. 

Anonymkode: 23ee3...09f

Hjelper selvsagt ikke å angre, men at det ikke hjelper å angre betyr ikke at man ikke ville tatt andre valg i fortiden om det var mulig. Det er det siste trådstarter spør om. 

Ærlig sak å ikke ville endret på noe. Men også ærlig sak å ville endret på ting. 

Anonymkode: 05b89...f35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde begynt så smått med langsiktig sparing helt fra konfirmasjonsalder, istedet for å bruke penger på så utrolig mye fjas oppigjennom årene.

Anonymkode: 73691...351

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lagt mer tid og krefter på skole-arbeidet i løpet av ungdomsskolen, og stått mye kraftigere i mot mobberne. I stedet for å bare være stille hele tiden, og håpe at de holdt kjeft - noe som selvfølgelig aldri fungerte i praksis. 

Og så velge en helt annen studie-retning i løpet av videregående, og ikke høre på familien som påstod at de kom med "gode råd" angående dette.-    

Anonymkode: f9983...389

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Gjort det bedre på vgs og deretter studere medisin

- Begynt å spare i tidlig alder

- Begynt på turn som barn :fnise:

Anonymkode: 89a2f...fb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynt på ballett.

Kanskje ta en sjangs på han som kunne vært min livs kjærlighet, samtidig hadde jeg da hatt et helt annet liv nå...så jeg vet ikke.

Kjøpt et annet hus, eller gjort mer med det vi har.

Ikke fått barn.

Anonymkode: 7428b...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minst 3 stk som skriver at de ikke ville fått barn her. Overraskende men bra å være ærlig!

- startet på en sport i ung alder og blitt dritgod. Det legger gode vaner til senere.

- gått min egen vei tidligere fremfor å gjøre som alle andre. Hatt mer selvtillit.

- tatt en annen utdanning. Og brukt mye mer tid på studier og mindre tid på festing . 

- spart mer under studietida. Sløste mye. 

- ikke sløst bort tid og hjertesorg på en eks som var sprø.

- Vært utro (jeg greier aldri legge det fra meg)

Anonymkode: c6d6d...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vært så naiv og hatt mer tro på meg selv. Vært tøffere.

Da hadde jeg retta opp i mye av ting som gikk skeis. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fått barn med en pålitelig og stabil mann med økonomisk sans. 

Tatt utdanning som ga meg en jobb som passer bedre for min personlighet. 

Anonymkode: 18ea6...a29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2023 at 1:16 AM, AnonymBruker said:

Hjelper selvsagt ikke å angre, men at det ikke hjelper å angre betyr ikke at man ikke ville tatt andre valg i fortiden om det var mulig. Det er det siste trådstarter spør om. 

Ærlig sak å ikke ville endret på noe. Men også ærlig sak å ville endret på ting. 

Anonymkode: 05b89...f35

Helt enig. Vet ikke om det er fordi folk sier dette for å trøste seg selv eller om det har lest det fra en quote fra intagram, men det er jo veldig urealistisk å ikke ha angret noe som hels i livet. 

Å angre på noe viser bare evnen til å være ydmyk og kunne reflektere på akkumulert kunnskap. Det er tross alt menneskelig å ta feil av og til. ❤️

Endret av Btw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Tatt VGS seriøst så jeg kunne kommet inn på en god utdanning.

- Tatt en utdanning som faktisk førte til jobb fremfor en ubrukelig utdanning

- Vært singel lengre, og ikke stresset med å få meg et forhold da jeg var ung. Prioritert utdanning fremfor kjæreste.

- Bodd for meg selv(flyttet rett fra mor til samboer)

Anonymkode: 468a4...734

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 15.41):

IKKE gått på den "festen" jeg ble med på med min "venninne"...... 

Anonymkode: 11e9d...26b

Skjønner ikke vitsen med å skrive på en sånn måte? Det får jo bare folk til å lure på hva som skjedde på festen som var så avgjørende for livet ditt

Anonymkode: 468a4...734

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der er noen ting jeg ville valgt å ikke gjøre om igjen. Men livet skjer jo, vi velger ut i fra situasjonen der og da, og forhåpentligvis blir vi litt klokere med tiden. Hadde jeg tatt andre valg, hadde jeg ikke hatt de barna jeg har, og et liv uten dem, er utenkelig i dag. 

Anonymkode: 03ef2...c72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Valgt en annen mor til min sønn

Tatt et annet yrkesvalg og utdanning   + en hel del idiotisk økonomiske disposisjoner.  

Skulle kjøpt bolig i Oslo første halvdel av 90-tallet, som jeg hadde muligheten til.

Anonymkode: 63dee...955

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Tatt studiespesialiserende eller bare fått studiekompetanse etter to år med yrkesfag.

-Levd livet mer som ung, reist og festet. Møtt nye mennesker og sett nye steder. 

-Tatt tak i psyken min mye tidligere.

-ikke brukt 20 årene mine på en dritt jobb, og stresse med å få «alt på stell» 

Ellers skulle jeg veldig gjerne tatt tak i helsen til faren min da han enda var med oss, og advart moren min selv om en ikke kan forebygge kreft. Ellers skulle jeg ønske at jeg virkelig kjente dem begge to, og at jeg fikk mer tid til å høre artige historier og opplevelser de har hatt. En har liksom ikke tid til sånt når en ung:/

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

*ville begynt å spare og investere tidligere.

*lært day-trading tidligere istedenfor å bruke tusenvis av timer (bokstavelig talt) på å spille World of Warcraft. Var morsomt å spille med venner, men skulle prioritert litt annerledes også.

*Ikke brukt så mye tid og bekymringer på å prøve å få dame. Hun kom på akkurat passe tidspunkt uten at jeg gjorde noe spesielt 😊

Anonymkode: 1c211...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Valgt en annen utdannelse, og fortsatt å være sammen med kjæresten jeg hadde før jeg traff han som nå er min mann.

Anonymkode: c5f13...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle hatt litt bedre selvtillit ellers er jeg fornøyd.

Anonymkode: c6153...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gått fra eksen tidligere og før helsa røyk.  Bedt om hjelp fra advokat og politi  tidligere for å sette grenser. Psykisk vold og kontroll over tid. 

Anonymkode: 9b97a...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytta fastlege tidligere før det ble for sent å operere bort kreften min. Han overså alle røde flagg, bagatelliserte symptomene og henviste meg alt for sent videre.

Anonymkode: 09b54...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...