Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn 3, Nrk

MalloryK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 hours ago, dårligbrukernavn said:

En (liten dame) jeg traff lærte meg et par lure ting ifht stor hund og det med å kunne bære ved ulykker eller lignende:
Hun har lært hunden å sitte på ryggen hennes. Hun nevnte at det hadde kommet godt med da hunden ble bitt av huggorm (hunden er tyngre enn damen, så hun ville nok ikke kunnet bært den ellers).

I tillegg har hun alltid et pledd i tursekken, som hun har laget håndtak med beskyttelse for hendene i også. Dels kan man bære hunden mellom seg og en til i pleddet om man er to, og dels kan man brette pleddet i to og bære det over ryggen dersom hunden skulle være i en slik tilstand at den ikke kan sitte på ryggen. Hun nevnte at hun hadde fått ideen etter en tur hvor hun hadde måttet bære den minste hunden hun da hadde langt, og innså at 8,5 kg gjerne føles mer som 30 kg når man har gått og bært den i "babygrep" i 8 km ++. Derfor kan det være greit å ha et sjal eller noe å bære mindre hunder i også skulle uhellet være ute.

Veldig bra tips å ha med noe å bære i! Min er "bare" 18 kg. Måtte bære henne ca en kilometer i armene mine da hun tråkket på en glassbit, og det var TUNGT. Jeg ble nummen i armene mye raskere enn jeg trodde jeg ville bli.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (1 time siden):

Er det noen som vet hvordan der går med Conan og Mette? Håper på det beste. At de ikke er med Ragnar mer. For det var virkelig ikke et bra forhold! Det var igrunn veldig skremmende å se hvordan R torturerte M

Halloo? Det er det mest idiotiske jeg har lest på lenge. Da vet ikke du hva tortur er. 
Helt utrolig hvordan enkelte kan sette karakteristikker på personer eller tillegge de egenskaper ut fra et enkelt TV-program. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (10 timer siden):

Jeg mener ingenting, jeg bare sier hvordan loven er. 😅 Båndtvang betyr det skal være bånd på hunden. Jeg synes det er rart at NRK velger å vise brudd på båndtvang i beste sendetid, det skaper jo en slags følelse av at båndtvang ikke er så viktig, bare man har god nok grunn til å slippe hunden. 

Synes det blir en lei signaleffekt. Hva Maren velger når hun er alene med hundene sine uten kamerateam har jeg ikke noe formening om, men synes man burde være ryddig på dette når man har så mange seere med lav til middels kompetanse på hund.

Men vet vi det? 

Dette kan ha vært et inngjerdet område, som der de viste testen av Conan, eller det kan ha vært etter at båndtvangen var ferdig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 13.5.2023 den 21.34):

Hvordan vet du at det måtte 9 forsøk til?

Kan du svare @Bymus?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (15 timer siden):

Halloo? Det er det mest idiotiske jeg har lest på lenge. Da vet ikke du hva tortur er. 
Helt utrolig hvordan enkelte kan sette karakteristikker på personer eller tillegge de egenskaper ut fra et enkelt TV-program. 

Han sa at det blir skilsmisse om hunden avlives, helt uironisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger Conan på Instagram. Ser ut til at det går bra, og at det fortsatt trenes, basert på det jeg har sett der 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Diamant20 said:

Kan du svare @Bymus?

Innsideinformasjon.
Uansett hvor mange passeringer det måtte til ville ikke eieren tatt konsekvensen.
En person som viser så lite empati for andre bør ikke ha hverken hund eller kone.

Endret av Bymus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon skrev (1 time siden):

Følger Conan på Instagram. Ser ut til at det går bra, og at det fortsatt trenes, basert på det jeg har sett der 😊

Hva heter profilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner denne serien svært lærerik og interessant. Jeg har ikke noe peiling på hund, da jeg pga jobb ikke kan tilby et godt nok hjem da det ville blitt for mye alenetid for hunden. Om min jobbsituasjon eller sivilstatus hadde vært annerledes ville jeg gjerne vurdert å skaffe en hund. Og da ville jeg på forhånd lest meg opp på raser og tilrettelagt livet rundt hundehold. Og selvsagt gått grunnleggende valpekurs og gjort nødvendig sosial og lydighetstrening. Ut fra de casene vi ser i serien, så synes jeg det er på tide at man innfører en pålagt kursing, eksamen og sertifisering for å få lov til å eie dyr. Tenker helt grunnleggende når det gjelder dyrets naturlige behov som tilknytning, mat, søvn og aktivitet. Burde faktisk gjelde for alle dyr;, ku, gris, reptiler, katter og hunder. Et eget program der man tar en eksamen der man viser at man har helt elementære kunnskaper om det dyret man skal ha ansvaret for. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante kom rett plass. Helt forferdelig å høre hva han har gjennomgått av tortur av forferdelige mennesker. Noen som vet hvilken straff de fikk for å stenge han inni et bur og helle kokende vann på han? Fy faen, jeg blir så jævlig forbannet av å høre om folk som er så ondskapsfulle mot uskyldige dyr, skulle gjerne gitt rette vedkommende den straffen hen fortjener. Det hadde ikke blitt så pent,  men norsk fengsel i noen måneder er ikke noe verdig straff, det er leirskole.

Men det viktige nå er at han har fått en ny sjanse med Ariel, kan ikke tenke meg noe bedre sted, hun er bare gull. En fantastisk dame med det største hjerte ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (5 timer siden):

Ante kom rett plass. Helt forferdelig å høre hva han har gjennomgått av tortur av forferdelige mennesker. Noen som vet hvilken straff de fikk for å stenge han inni et bur og helle kokende vann på han? Fy faen, jeg blir så jævlig forbannet av å høre om folk som er så ondskapsfulle mot uskyldige dyr, skulle gjerne gitt rette vedkommende den straffen hen fortjener. Det hadde ikke blitt så pent,  men norsk fengsel i noen måneder er ikke noe verdig straff, det er leirskole.

Men det viktige nå er at han har fått en ny sjanse med Ariel, kan ikke tenke meg noe bedre sted, hun er bare gull. En fantastisk dame med det største hjerte ❤️

I googled it for you 😁 Hvis du ikke kan lese artikkelen, p.g.a abbonement, så fikk den forrige eieren 6 mnd fengsel + forbud mot å eie dyr. Altfor lite, spør du meg..... 🤬

Hund, Kjæledyr | Ante (4) ble mishandlet av forrige eier. Nå har Ariel fått hjelp til å gjøre ham trygg. (ba.no)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er litt på kanten og selvfølgelig ikke gjennomførbart, men jeg tenker at en passende straff ville vært å la denne personen gå gjennom det samme. Sette han i et bur og heller kokende vann over uten å gå nødvendig legehjelp etterpå. Ikke for å være grusom, men fordi sånne mennesker ikke lærer noe av en kort fengselsstraff. Kanskje de da hadde forstått hva de hadde gjort.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode av podcasten "Hundene på Toten" har besøk av eieren til Conan. Ganske fin prat, og generelt en gøy podcast for hundeinteresserte :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...