Gjest gjesta Skrevet 2. januar 2006 #1 Skrevet 2. januar 2006 Er det vanlig at jeg tar med sminke selv? Fikk beskjed om det når jeg ringte frisøren. Jeg fikk høre at prisen lå fra 1500,- for brudeoppsett hår, inkl. sminke.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #2 Skrevet 2. januar 2006 Høres litt rart ut å ta med sminke selv om du må betale tillegg for makeup da. Jeg tar med selv fordi jeg legger makeup selv. Vil ikke at noen andre skal klusse med ansiktet mitt den dagen. Men jeg tror jeg ville ha spurt dem om hvor mye makeup de legger siden de ikke har makeup i salongen? Hvis de ikke har det blir det jo vanskelig for dem å holde nivået på makeupen oppe, når de ikke får øvd mener jeg...
Gjest Olava Skrevet 2. januar 2006 #3 Skrevet 2. januar 2006 Høres skummelt ut, ja . Jeg har bestemt meg for å legge make upen selv på min dag, da kan det i alle fall ikke bli HELT mislykket.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #4 Skrevet 2. januar 2006 Hvis jeg har vært dere ville jeg hørt med en hudpleiesalong. De er som regel veldig flinke til å legge en helt naturlig makeup som ikke er helt dekkende. Da føles det mye mer naturlig. Har sett masse fæl brudemakeup lagt hos frisør! De legger for skarpe farger. Som en regel sier man at man skal legge makeup i samme farger som øynene på bryllupsdagen for at det skal bli så diskret som mulig. Det er så mye farger og pynt ellers at om man legger i samme farger som i buketten kan det bli litt mye....
Gjest Olava Skrevet 2. januar 2006 #5 Skrevet 2. januar 2006 Sikkert lurt, gjest, men det er ikke hudpleiesalonger i alle små byer.... Dessuten vil vel kanskje noen være sterkere sminket enn andre? Legger man sminken selv, får man det som man vil også!
Gjest gjesta Skrevet 2. januar 2006 #6 Skrevet 2. januar 2006 Hvis jeg har vært dere ville jeg hørt med en hudpleiesalong. De er som regel veldig flinke til å legge en helt naturlig makeup som ikke er helt dekkende. Da føles det mye mer naturlig. Har sett masse fæl brudemakeup lagt hos frisør! De legger for skarpe farger. Ok.. Men det blir kanskje litt pes.. Å dra til hudpleiesalong, og så til frisør..?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #7 Skrevet 2. januar 2006 Ja, enig i det. Jeg la kaskje alle under et. Det var ikke det jeg mente. Alle er jo forskjellige, og man har både flinke frisører og ikke fullt så flinke. Det jeg menta var at hudpleiere har som regel hatt mere undervisning ang makeup enn frisører. Og har man ikke hudpleier i nærheten så kan man ikke droppe makeup bare på grunn av det .....
Gjest *Gjest Skrevet 2. januar 2006 #8 Skrevet 2. januar 2006 Ja hvis salongen og frisøren ikke ligger tett i tett blir det pes ja. Hvis ikke hudterapeuten kan komme til frisøren da? Men det beste er nok å få gjort alt på et sted.
Impala Skrevet 3. januar 2006 #9 Skrevet 3. januar 2006 Før jeg giftet meg var jeg i ett parfymeri der jeg fikk god hjelp med å finne sminke som så naturlig ut på meg. Jeg tok derfor med sminke selv til frisøren på bryllupsdagen (men kunne fått det i salongen også da), men det var frisøren som sminket meg. Ble kjempefornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå