Gå til innhold

Finland


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i Helsingfors, og synes det er en fantastisk by! Synes byen er flott, hyggelige restauranter og cafeer, hyggelige mennesker osv... Anbefaler derfor å reise dit. Men mitt inntrykk er at mange er skeptiske til Finland. Jeg lurer derfor på hva ditt inntrykk er. Og har du vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg har inntrykk av finnene som noen skeptiske drukkenbolter.

Men har tenkt meg dit (Tornedalen), kanskje i sommer, så jeg blir sikkert motbevist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg har aldri hatt noe sug mot Finland, så for meg litt kjedelig og traurig. Men etter å ha vært i Helsinki et par dager, er jeg sikker på at jeg skal tilbake! Likte den byen kjempegodt! Ellers er mitt inntrykk at finner er gode på design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Egentlig har jeg et ganske negativt inntrykk av Finland. Har møtt noen finner i studiesammenheng som jeg ikke har hatt noe til overs for, og landet har liksom aldri fristet med tanke på ferie.

Men - i løpet av det siste året har to venninner vært på weekend i Helsinki og begge kom strålende fornøyd tilbake. Så nå vurderer jeg faktisk en tur dit selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finland har flest soldager i løpet av sommeren i forhold til de andre nordiske landene ;)

Finlendere er veldig flink med reiseliv og turisme.... bla. i Nord Finland er det mange fantastiske turistannlegg hvor bla.Tyske, Japanske, Norske og Russiske turister reiser året rundt.

Mange føler at de blir usikker i forhold til språket i Finland men i disse moderne tider prater den yngre generasjonen i Finland godt engelsk og svensk.

Hvis man har barn er Mumiland i Åbo en flott opplevelse både for barn og foreldre, og liker man å shoppe har Sør- finland mange store byer ganske tett som er verd en besøk (finsk design er verdensberømt).

Man finner i allefall nok innsjøer i Finland, så liker man å bade og sole seg er man absolutt i det rette landet!

Så, jeg mener man finner mye positivt i Finland.... kansje fordi jeg selv er en finlender.... og ferierer der med familien min årlig...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sumobareinnom

Jeg syntes, Finner er mye mer pratsomme og åpne enn Nordmenn, i allefall der jeg ferierer.. men det er kanskje fordi jeg snakker finsk at jeg opplever de som pratsomme kan godt tenke meg at overfor folk som de ikke klarer enkelt å kommunisere med at de er mer stille og lukkede, men det er jo Nordmenn også... Jeg tör ikke snakke engelsk er jo noe man ofte hörer.

Jeg har også "studert" med en del Nordmenn jeg ikke har mye til oversfor, men noen har värt eldig hyggelige også.

Syns ikke noen skal dömme Finland för de faktisk har värt der!! :frustrert:

Jeg ville mye heller dratt til Finland på ferie enn noe annet sted, men det har vel sin naturlige forklaring!

Endret av sumobareinnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Helsinki i oktober sammen med min mor, og vi hadde en veldig hyggelig tur. Er mange av de samme butikkene der som i Oslo, men vi fikk da shoppet en del likevel. Ellers likte vi godt at sentrum var veldig kompakt og man kom seg rundt uten å bruke kollektiv transport. Maten var det heller ingenting å utsette på og finnene var hyggelig og behjelpelige nok. Alt i alt kunne jeg godt tenke meg å reise tilbake :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...