Gå til innhold

Ulovelig parkert på mine private eiendom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Siden august har gjester til leietakere i nabohuset stått ulovlig parkert på min eiendom. Det er to eneboliger der deres enebolig står klin inntil min eiendom og parkeringplass. Istedenfor å bruke egen parkering, kjører de inn på min eiendom og bruker denne. Spesielt er dette til bry da det er snakk om lett motorsykkel og ungomdder som syns det er dritfestlig å ruse motorene på disse midt på natten. Jeg har gitt beskjed til de utallige ganger at de kjører og parkerer ulovlig, og har dette også på film, men de gir fullstendig faen 

Da dette holder meg våken på natten kjenner jeg at jeg holder på å gå på veggen. Da dette går på ordenforstyrrelse er saken anmeldt, i tillegg til at flere naboer har tipset politiet da flere har reagert. Politiet gidder dog ikke gjøre noe. Eierne av nabohuset bryr seg heller ikke. 

HVA KAN JEG GJØRE?

Nå var jeg ute og besøkte en venn, og når jeg kom tilbake sto det en lett motorsykkel ute på plassen igjen og jeg har lyst til å gjøre noe (lovlig) som viser tydelig at dette ikke er akspetabelt.

Er det noen tips eller råd der ute? 

Anonymkode: dd025...eb3

Hei 

Kan du vennligst be de besøkende om å ikke parkere på parkeringsplassen min 

Så enkelt gjør du det. Og hvis det fortsetter, sende du en like nøytral melding igjen. 

Hvis det ikke hjelper hadde jeg kjøpt et par hengelåser. Og satt disse på bremsene/hjulene til disse syklene. Holder du deg nøytral hele veien så kan du lett avfeie beskyldninger om at det er deg

Anonymkode: 73b60...9ff

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg prøvde det, men da kjørte de forbi og på gresset i hagen 🤮

Sett opp store steiner, Potter med jord i gresset i hagen.

Anonymkode: 56209...d30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

vi har snakket om gjerde, men vil helst unngå det nettopp pga kostnaden. 

Går det feks an å fakturere dem for bruk av parkeringen og følge gjennom med norske lover for dette? 

Nei 

Anonymkode: 0c93e...83b

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Ville bare takke for alle tips og råd. 

Jeg var ute og snakket med den ene av de som sto på plassen nå i påsken og han lovet at han aldri skulle kjøre der igjen. Han var veldig overbevisende og jeg har ikke sett han siden. Jeg håpet dermed at saken var løst.

I natt klokken 02.40 og 03.20 har de dyttet sykkelen opp til utforbi soveromsvinduet, startet sykkelen og kjørt av gårde. Veldig tydelig for å provosere. Da det skjedde så raskt rakk jeg ikke å hive meg ut av sengen og identifisere hvem/hvilken sykkel det var. 

Jeg kontakter advokat i dag.

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 14.25):

vi har snakket om gjerde, men vil helst unngå det nettopp pga kostnaden. 

Går det feks an å fakturere dem for bruk av parkeringen og følge gjennom med norske lover for dette? 

Sett opp sånn uttrekkbart vind og solskjerming. Du trenger bare å feste pålene skikkelig. Overvåk det slik at du har bevis til anmeldelsen om de ødelegger det. 

Anonymkode: 84cfc...c45

AnonymBruker
Skrevet

Ikke legg spiker osv med tanke på dyr. 

Fortsett å ring politiet, krev at de tar tak og ikke ta nei for ett svar. Kontakt også utleier å få de kastet ut. 

Anonymkode: 86dac...5c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 14.02):

for Gudsskyld Ikke legg ut spikere! ekstremt korttenkt med tanke på ville dyr.

Prøv heller å sperr av med blomsterpotter, stein eller andre tlng 

Anonymkode: e8ae3...ac6

henger det mye ville dyr i begbygde områder der du er fra?? 

Sette opp ting som hindrer egen ferdsel på egen eiendom er et bedre alternativ mener du? Skal han flytte dem rundt da for selv å komme inn?? 

Djeez så mye dumt.. 

Anonymkode: aa2a7...c50

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville kjøpt meg en billig bil eller noe som jeg partkerte så klin inni grensen som jeg kunne - en med alarm som ulte i villelse når de kom for nær og blinka som pokker med alle lys.. :P ville fått fart i dem tenker jeg.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sette opp ting som hindrer egen ferdsel på egen eiendom er et bedre alternativ mener du? Skal han flytte dem rundt da for selv å komme inn?? 

Djeez så mye dumt.. 

Hehe enig i denne og sjokka over hvor mange likes det innlegget fikk,  som om alle utenfor ring 3 bor i en nasjonal park ala Noahs ark liksom.

Jeg bor sjukt langt utpå bygda og selv her er det ikke noe ville dyr på tunet mitt så jeg kan tømme ut en spiker fabrikk om jeg vil. Og det bør ts også. 

Anonymkode: de9e3...045

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med strømgjerde beregnet på kuer, fest 2-3 høyder med tråd. Bruk kamera så du får fanga opp herverk som klipping eller nedkjøring av gjerde og anmeld.

Det er ikke særlig dyrt, ofte kan du får kjøpt både påler og batteri brukt, tråden kan knytes og lappes uten stor investering i tid eller penger. 
Husk skilt om at gjerdet er elektrisk, man er forplikta til å merke slikt men det er jo lov å håpe at en eller to av fyrene fårseg en liten karamell i prosessen.
Når behovet forhåpentligvis forsvinner er du ikke stuck med et gjerde til mange tusen som må vedlikeholdes eller ser stygt ut. Du får sannsynligvis solgt materialet også ved behov. 

Anonymkode: ac123...300

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hehe enig i denne og sjokka over hvor mange likes det innlegget fikk,  som om alle utenfor ring 3 bor i en nasjonal park ala Noahs ark liksom.

Jeg bor sjukt langt utpå bygda og selv her er det ikke noe ville dyr på tunet mitt så jeg kan tømme ut en spiker fabrikk om jeg vil. Og det bør ts også. 

Jøss. Jeg bor i Oslo og her har vi piggsvin, grevling, rev og rådyr som går i hagene. I vinter har vi hatt en del elg i nabolaget også fordi ulven er nær.

I tilegg har vi mye fugl og en del typer gnagere. Mye katt og hund (sistnevnte stort sett i bånd) finnes det rundt om, en og annen kanin og senest i går var nabolagsflokken med høner på tur til stor glede for mange. 
Ikke minst er det en del barn her som raskt kan forville seg inn på parkeringsplasser og i hager.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Nevrosererroser skrev (4 minutter siden):

Jøss. Jeg bor i Oslo og her har vi piggsvin, grevling, rev og rådyr som går i hagene. I vinter har vi hatt en del elg i nabolaget også fordi ulven er nær.

I tilegg har vi mye fugl og en del typer gnagere. Mye katt og hund (sistnevnte stort sett i bånd) finnes det rundt om, en og annen kanin og senest i går var nabolagsflokken med høner på tur til stor glede for mange. 
Ikke minst er det en del barn her som raskt kan forville seg inn på parkeringsplasser og i hager.

Slik går det når dere bygger dere ut midt i dyrenes tråkk 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Djeez så mye dumt.. 

Vel, jeg bor rett utenfor ring 3 (Lørenskog) og her har vi "ville" dyr i hagen flere ganger om dagen, dvs hvor ville de er kan diskuteres... I tillegg har du alle tamme dyr, som f.eks katter. Så spiker og tegnestifter i plenen hadde ikke vært å anbefale her i hvert fall...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Djeez så mye dumt.. 

Dette innlegget her kan jeg ikke annet enn å klø meg i hodet av. :klo::klo::klo:

Si meg; Har du aldri vært utenfor inngangsdøren din ? 🤷‍♀️

Bor selv i Oslo og her er det da både gnagere, fugler, rever, rådyr osv. i hager og uteområder. I tillegg er det katter, hunder (forhåpentligvis i bånd) og barn som tusler rundt. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kan garantere deg at det er massevis av ville dyr på tunet ditt hver bidige dag/natt. 

Anonymkode: f2759...3db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Djeez så mye dumt.. 

Ikke meg du siterte, men svarer allikevel. Ja, mye dyr ferdes i bebygde områder.

Jeg bor i hus med hage, i Oslo. Vi har flere ganger i uken rev og rådyr innom hagen vår. I tillegg går det en del katter på tomta.

Anonymkode: ccecd...954

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette innlegget her kan jeg ikke annet enn å klø meg i hodet av. :klo::klo::klo:

Si meg; Har du aldri vært utenfor inngangsdøren din ? 🤷‍♀️

Bor selv i Oslo og her er det da både gnagere, fugler, rever, rådyr osv. i hager og uteområder. I tillegg er det katter, hunder (forhåpentligvis i bånd) og barn som tusler rundt. 

Jeg kan garantere deg at det er massevis av ville dyr på tunet ditt hver bidige dag/natt. 

Anonymkode: f2759...3db

Det er det ikke. Er så langt uti her at det er begrenset med selv ville dyr. Så det finnes slike steder og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Merkelig at du ikke har dyr på tunet slik du bor, når vi har det i Oslo. Jeg mistenker at du ikke har helt oversikt selv over hva som ferdes på tomta di når du ikke ser det selv.

Jeg ble overrasket over dyrelivet i hagen da jeg satt opp kamera med bevegelsessensor. Dyrene er ute de tidene da vi mennesker ikke er så mye ute.

Anonymkode: ccecd...954

• Nyttig 1
Skrevet

Makrell i tomat. Leverpostei. Honning. Sirup. Kefir. Sukkerspinn. Currypaste. Kattemat.

Slå deg løs.

På sete, styre, pedaler, hjelmen...

Fritt valg.

Bare sørg for å variere matvare og stedet du kliner det så de ikke lærer seg å unngå det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lån en hund som liker å passe på. Med langt nok bånd som når parkeringen. Evnt skaff deg en.

Du kan ha kamera som filmer dine plasser. Så vet du hvem som ødelegger plenen ved å kjøre på den osv. 

Evnt den bukken som noe la ved bilde til. 

Anledning og send krav til de det gjelder 

Anonymkode: cf0c8...9c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her:

Ville bare takke for alle tips og råd. 

Jeg var ute og snakket med den ene av de som sto på plassen nå i påsken og han lovet at han aldri skulle kjøre der igjen. Han var veldig overbevisende og jeg har ikke sett han siden. Jeg håpet dermed at saken var løst.

I natt klokken 02.40 og 03.20 har de dyttet sykkelen opp til utforbi soveromsvinduet, startet sykkelen og kjørt av gårde. Veldig tydelig for å provosere. Da det skjedde så raskt rakk jeg ikke å hive meg ut av sengen og identifisere hvem/hvilken sykkel det var. 

Jeg kontakter advokat i dag.

Jeg hadde satt opp overvåkingskamera for lenge siden. Her har du jo ingenting å gå på ifht bevis. Så hvis du ønsker å «vinne» denne saken, må du sette opp kamera ASAP.

Anonymkode: 86e04...857

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...