Gå til innhold

Hvordan svare når man får kommentarer på ''alt'' man gjør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder på med en som slenger ut kommentarer på omtrent alt jeg gjør. Begynner å bli ganske irriterende, men jeg vet ikke hva jeg skal svare.

Viss vi sitter i sofaen og ser på tv, og jeg reiser meg opp, så sier han ''hva skjer?''.. Sånn viss jeg bare skal hente noe på kjøkkenet eller skal på do. 

Lager vi mat sammen så kommenterer han på om jeg skjærer for store eller små biter, tar for lite eller ''feil'' krydder. Virker som at alt skal være på hans måte. 

Kjører jeg bil så kommenterer han ''nå kan du kjøre'', ''vent det kommer en bil'', ''pass på ikke kjør på han''. Selv om det er ting jeg ser, og jeg viser uansett tydelig at jeg skal vike for noen. Er ikke sånn at jeg råkjører for så å bråbremse for biler eller folk. Kommenterer hvor jeg skal parkere ''ta den luken''. Jeg blir litt irritert av det og sa i fra om han kan slutte å kommentere og da svarte han bare ''blir du virkelig så stresset i trafikken''. Jeg blir egentlig bare irritert over kommentarene siden jeg kommenterer ikke på han.

Han skrapte opp bilen sin mens jeg satt på en gang men jeg kommenterte det ikke, men er sikker på hadde det vært omvendt hadde han kommentert noe som ''er det mulig'' ''du må passe på'' elns.

Han kommenterer på mye av det jeg gjør. Hvordan svarer eller reagerer du på noen som kommenterer litt bedrevitende/nedlatende på det du gjør? 

Anonymkode: ce64a...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør kan jeg gå å tisse alene eller vil du bli med ?

Kan jeg ta et glass vann alene eller vil du bli med?

Anonymkode: 3d52b...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan svarer eller reagerer du på noen som kommenterer litt bedrevitende/nedlatende på det du gjør? 

Samme som Macro over, hadde svart "Fuck off". 

Anonymkode: a2a6f...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall ikke svart ham i en irritabel tone. Tror ikke jeg ville svart i det hele tatt, bare smilt litt til ham, og kanskje sett litt undrende ut på hvorfor han kommenterer sånn.

Eller du kan si en gang dere sitter sammen og koser dere, at du foretrekker at han ikke kommer med nedlatende kommentarer, f.eks når du kjører. Kanskje du (han) vil bare hjelpe, men jeg får en bedre følelse av at du ikke trenger å belære meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg holder på med en som slenger ut kommentarer på omtrent alt jeg gjør. Begynner å bli ganske irriterende, men jeg vet ikke hva jeg skal svare.

Viss vi sitter i sofaen og ser på tv, og jeg reiser meg opp, så sier han ''hva skjer?''.. Sånn viss jeg bare skal hente noe på kjøkkenet eller skal på do. 

Lager vi mat sammen så kommenterer han på om jeg skjærer for store eller små biter, tar for lite eller ''feil'' krydder. Virker som at alt skal være på hans måte. 

Kjører jeg bil så kommenterer han ''nå kan du kjøre'', ''vent det kommer en bil'', ''pass på ikke kjør på han''. Selv om det er ting jeg ser, og jeg viser uansett tydelig at jeg skal vike for noen. Er ikke sånn at jeg råkjører for så å bråbremse for biler eller folk. Kommenterer hvor jeg skal parkere ''ta den luken''. Jeg blir litt irritert av det og sa i fra om han kan slutte å kommentere og da svarte han bare ''blir du virkelig så stresset i trafikken''. Jeg blir egentlig bare irritert over kommentarene siden jeg kommenterer ikke på han.

Han skrapte opp bilen sin mens jeg satt på en gang men jeg kommenterte det ikke, men er sikker på hadde det vært omvendt hadde han kommentert noe som ''er det mulig'' ''du må passe på'' elns.

Han kommenterer på mye av det jeg gjør. Hvordan svarer eller reagerer du på noen som kommenterer litt bedrevitende/nedlatende på det du gjør? 

Anonymkode: ce64a...b4c

Herregud, jeg tror jeg hadde klikket totalt. Du kan med god samvittighet fortelle ham at han bare kan klappe igjen og slutte å oppføre seg som han er kjørelærer, for du har lappen og trenger ikke hans instrukser. Neste gang han leker kjørelærer kan han komme seg videre fra nærmeste busslomme på egen hånd. 

Anonymkode: ff848...0ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at du holder på med en som er slik, og at det irriterer deg. 

Fyren er en kontrollerende bedreviter, og hersker over deg i måten han oppfører seg rundt deg. 

Siden du "bare" holder på med han, spør deg selv om du ønsker å leve, bo og dele livet med han og måten han er på? 

For du klarer garantert ikke endre han. Er jo tross alt deg det er noe feil med, i hans øyne...

Ville avsluttet dette, hadde jeg vært deg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tenker vi gir oss her jeg. Lykke til videre i livet".

Hadde ikke orket å være med en som holder på slik. Det er kontrollerende og slitsomt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parer med spørsmål! Og gi gjerne en oppdatering her om du velger å gjøre det...!

"Tror du jeg skal stikke av?", "blir du nervøs?", "er du engstelig?" og ikke minst "stoler du ikke på meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har faktisk et familie-medlem som holder på med noe lignende. Hele forbanna tiden skal ett eller annet kommenteres. Hun kan for eksempel finne på å lese høyt hvert eneste ord i en reklame eller avis hun leser gjennom, pluss klaging over hvor mye penger noe koster. Hvis jeg spør om hun faktisk har planer om å kjøpe noe som helst fra butikken som det er reklame for, så svarer hun selvfølgelig nei. Men hun fikk det jo i posten, og derfor "måtte" hun liksom lese gjennom hvert eneste punktum. Hadde hun bare holdt smella, i stedet for å klage sånn, så ville jeg selvfølgelig aldri ha brydd meg. Men i stedet blir alle nødt til å høre på alt dette forbanna gnålet hele tiden. Samme med hvis noen forsøker å følge med på et TV-program, så blir det masse ekstra gnål fra henne. 

"nå gjorde han sånn ja"

der sa hun at "bla bla bla bla" og så repeterer hun nærmest hvert eneste replikk som noen på TV-skjermen har kommet med. Den eneste forskjellen er vel at man blir nødt til å være rundt sånne mennesker i enkelte situasjoner, man kan ikke bare slå opp med en person - sånn som tråd-starter her sikkert kan? Men det nytter heller ikke å bare si "fuck off" eller lignende, som noen allerede har foreslått i denne tråden. Enten blir man fullstendig oversett, og det konstante gnålet hennes bare fortsetter. Eller så blir hun irritert, fordi man visstnok var "slem" mot henne ved å si at hun burde være stille litt. Da kan du banne på at det blir enda mer sutring og klaging på ett senere tidspunkt, bare at hun går bak ryggen for å baksnakke deg til alle andre.  

Anonymkode: 95188...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sa han da du tok opp temaet til ham? 

Anonymkode: 66367...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva sa han da du tok opp temaet til ham? 

Anonymkode: 66367...69f

Dette er KG, man må ikke prøve å snakke med hverandre om problemer. Alternativene er dropp ham eller start en drittslengingskonkurranse.

Anonymkode: f7959...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hvis ikke du er fornøyd med noe jeg gjør, er det gjerne best for begge at du finner deg noen andre."

Anonymkode: c381a...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, du dater svigerfar 😂🙈

Jeg holder på å klikke. Alt kommenteres. "Du var så tørst ja." (tar meg et glass vann "gikk det bra på do?" eller "å ja, du fant frem og tilbake fra toalettet" "se nå får vi besøk" (to fugler flyr forbi) "nå blir det storm" (litt krusninger på vannet) "næmmen nå lager Per st.hans bål" (naboen rydder kvist og løv i hagen) 

Om det er av mangel på noe å snakke om, eller annet. Det er kjedelig, slitsomt og gir ingen samtale. 

Anonymkode: be643...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lær deg sarkasme & ironi, prat rundt grøten. Han savner tydeligvis en sparrepartner i kommunikasjon. 

Anonymkode: 4d14c...0ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var slik. Han var ikke sånn da vi ble sammen(tror jeg) men ble verre og verre etter hvert. Vi var sammen i 10 år og det gikk en del ut over selvtilliten min etter hvert. Jeg lot alltid han kjøre fordi jeg ikke orket kommentarer og jeg sørget alltid for å lage middag før han kom hjem fra jobb for å slippe å bli pirket på. Jeg turde aldri å prøve noe nytt med han til stede fordi det kom kommentarer på alt. Det er utrolig slitsomt. Jeg prøvde å snakke med han men han forsto ikke så jeg vet ikke hvordan du skal svare din. Jeg vil ikke anbefale deg å bli værende hvis han ikke klarer å forstå deg når du tar det opp med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...