AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #21 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal også sies at hun passer begge de to barna samtidig. Det har jeg fått høre av tantebarnet nå. Anonymkode: 6e3d7...7cc Kryssforhører du barn?? Gro deg en ryggrad, og snakk med svigermor i stedet. Ikke forhør barn om hva de gjør. Anonymkode: 1ffa1...098 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #22 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har sendt ett og ett barn i perioder til svigers. Svoger/svigerinne sender alltid begge to. For å orke det så ringer hun etter også en av våre- ellers klarer hun ikke å underholde de to, mens våre kan det. Hadde de sendt ett barn av gangen så kunne kanskje svigers klart å underholde ett barn alene. Men svoger/svigerinne vil heller ha fri enn fokus på relasjon. Anonymkode: f2d3d...881 Ja og hadde ikke vært noe problem. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du virkelig snakket med tantebarnet ditt om dette nå😳 Anonymkode: 5b9fc...f25 Tantebarnet fortalte dette, jeg trengte ikke spør. Anonymkode: 6e3d7...7cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #23 Skrevet 5. april 2023 Om det var bestemoren som skrev dette, så hadde hun fått høre det.... Anonymkode: 6e3d7...7cc 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #24 Skrevet 5. april 2023 Det samme skjer her. Foreldrene til mannen min forskjellsbehandler barnebarna når det gjelder oppfølging (alt likt når det gjelder gaver). Men jeg tenker at det er ikke mitt ansvar å ordne på dette. Da har jeg heller fokus på min egen familie som bryr seg om oss. Anonymkode: a5672...31e 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #25 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det samme skjer her. Foreldrene til mannen min forskjellsbehandler barnebarna når det gjelder oppfølging (alt likt når det gjelder gaver). Men jeg tenker at det er ikke mitt ansvar å ordne på dette. Da har jeg heller fokus på min egen familie som bryr seg om oss. Anonymkode: a5672...31e Samme her. Barna til søster til mannen får nye mer oppmerksomhet, men gaver gjøres det ingen forskjell på. Anonymkode: baec8...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #26 Skrevet 5. april 2023 For ordensskyld, dette er en farmor - ikke bestemor. (Mor til barnefar). Moren til barnefar passer datteren sine barn uten problemer, men har ikke lyst til å ha noe med deres barn å gjøre (virker det som) - dette er ikke noe du skulle ha tatt opp med svigermoren din, for dette er faktisk mannen din sin familie og noe han må snakke med henne om. Hva tenker han om dette? Har ikke du egen familie? Anonymkode: 6f487...095 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #27 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det samme skjer her. Foreldrene til mannen min forskjellsbehandler barnebarna når det gjelder oppfølging (alt likt når det gjelder gaver). Men jeg tenker at det er ikke mitt ansvar å ordne på dette. Da har jeg heller fokus på min egen familie som bryr seg om oss. Anonymkode: a5672...31e AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Samme her. Barna til søster til mannen får nye mer oppmerksomhet, men gaver gjøres det ingen forskjell på. Anonymkode: baec8...cb1 Det må jo være vanvittig sårt for mennene deres? Det viser jo på en måte hvor lite interesse disse mødrene har i sønnene sine. Anonymkode: 6f487...095
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #28 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For ordensskyld, dette er en farmor - ikke bestemor. (Mor til barnefar). Moren til barnefar passer datteren sine barn uten problemer, men har ikke lyst til å ha noe med deres barn å gjøre (virker det som) - dette er ikke noe du skulle ha tatt opp med svigermoren din, for dette er faktisk mannen din sin familie og noe han må snakke med henne om. Hva tenker han om dette? Har ikke du egen familie? Anonymkode: 6f487...095 Nei desverre ikke, men vi har heldigvis andre relasjoner, men likevel skulle jeg ønske vi hadde likeverdig forhold til bestemoren. Anonymkode: 6e3d7...7cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #29 Skrevet 5. april 2023 Bestemor her. Ja jeg forskjellsbehandler barn og barnebarn, de har forskjellige personligheter og trenger forskjellige ting. En som mange nok vil tro er favoritten min, men er like glad i de alle. Er min eldste sønns barn, et resultat av en ons, hen var mitt første barnebarn om min sønn ville egentlig ikke stille opp så da har vi som besteforeldre gjordt vårt ytterste for at barnet og barnets mor skal ha et godt forhold til vår sønn og resten av familien. Anonymkode: dbb41...56f 1 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #30 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestemor her. Ja jeg forskjellsbehandler barn og barnebarn, de har forskjellige personligheter og trenger forskjellige ting. En som mange nok vil tro er favoritten min, men er like glad i de alle. Er min eldste sønns barn, et resultat av en ons, hen var mitt første barnebarn om min sønn ville egentlig ikke stille opp så da har vi som besteforeldre gjordt vårt ytterste for at barnet og barnets mor skal ha et godt forhold til vår sønn og resten av familien. Anonymkode: dbb41...56f Det er en helt annen sak og historie enn vår da... Da er du en ekte bestemor. Anonymkode: 6e3d7...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #31 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en helt annen sak og historie enn vår da... Da er du en ekte bestemor. Anonymkode: 6e3d7...7cc Ikke nødvendigvis. Kan jo være en svigerinne som er fornærmet over at denne bestemoren bruker så mye med dette omtalte barnebarnet og ikke de andre. Anonymkode: f2d3d...881
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #32 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Barna våre har bare en bestemor. Desverre har hun ikke mye overskudd, og har nok med sin fulle stilling. Hun har sagt hun ikke har ork til å ha barnebarn alene på besøk. Vi har prøvd å legge til rette, f eks at vi foreldrene kan gå en tur I nabolaget imens de har tid alene, men hun ønsker ikke. Vi har respekt for dette. Vi tar med utetøy til barna når vi skal besøke bestemoren, så de kan være ute. Bestemoren ønsker gjerne det. Nå har vi fått høre at et annet barnebarn er der. Jeg passer et tantebarn idag,og foreldrene fortalte det når de leverte. Altså at det andre barnet er hos bestemor, så de kunne finne på andre ting hjemme. Jeg vet ikke hvordan ta dette. Jeg ønsker ikke lage drama med å ta det opp med bestemoren, men kjenner det sårer. Barna våre er ikke krevende, eller mer krevende enn de andre. Anonymkode: 6e3d7...7cc Ja sånn var farmoren til våre barn og verre. Tok de andre barnebarna sine med på hytten,turer og passet de. Kjøpte klær og ting til de. Tok de med ut å spiste. Gikk turer med de og bakte. Men ALDRI med våre. Ikke en eneste gang! Det som er vondt er at vi ikke har noen andre besteforeldre, men de andre barnebarna blir passet og har flere besteforeldre som stiller opp hele tiden. Ville muligens nevnt at du hørte at hun hadde passet "den" og "den" og hvordan gikk det? Bare se om hun tenker seg om.. Anonymkode: 6b5e6...7e8 1
NiceOrNothing Skrevet 5. april 2023 #33 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal også sies at hun passer begge de to barna samtidig. Det har jeg fått høre av tantebarnet nå. Anonymkode: 6e3d7...7cc Prøv å ikke vær sjalu over det. Hvis dette er en bestemor med lite overskudd , har hun ganske enkelt ikke nok kapasitet . Det ER nok enklere å si ja til datter, da de muligens har mer kontakt , kjenner barna bedre . Evnt datter er mer pågående , ikke tar nei for et nei . Inviter heller bestemor med på hyggelige aktiviteter . Ikke at hun på død og liv må passe de/ ha alenetid . For alt du vet kan dama være ganske utslitt evnt ha symptomer på ME. Se mennesket , ikke tenk på hva hun skal «levere « av tid & overskudd ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #34 Skrevet 5. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke bestemoren et ansvar for å pleie relasjoner? Vi har prøvd. Anonymkode: 6e3d7...7cc Teoretisk har bestemor et like stort ansvar for å pleie relasjoner, men i deres tilfelle virker det som at bestemor er fornøyd med tingenes tilstand mens dere ønsker forandringer. Uansett hvor urettferdig det føles så er det den som ønsker forandringer som må ta det meste av jobben for å skape forandringen, og da er det dere som må prøve. Anonymkode: ef36f...509 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #35 Skrevet 5. april 2023 Dere som nå klager på svigermødrene deres, at de passer sin datters barn, men ikke sin sønns: Satt dere på kg for noen år Disen og klaget over svigermor? At hun ville komme, være med det nyankomne barnebarnet, men at dere var for slitne? Ville bestemme selv. Ikke ha henne så tett på osv. Der har dere svaret deres på dagen i dag. Datteren til svigermor oppførte seg nemlig ikke sånn, og blir derfor favorisert nå. Anonymkode: 004d1...466 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #36 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke nødvendigvis. Kan jo være en svigerinne som er fornærmet over at denne bestemoren bruker så mye med dette omtalte barnebarnet og ikke de andre. Anonymkode: f2d3d...881 Da synes jeg kanskje vi burde blitt brukt tid på, som ikke har besteforeldre andre enn henne? Anonymkode: 6e3d7...7cc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #37 Skrevet 6. april 2023 NiceOrNothing skrev (7 timer siden): Prøv å ikke vær sjalu over det. Hvis dette er en bestemor med lite overskudd , har hun ganske enkelt ikke nok kapasitet . Det ER nok enklere å si ja til datter, da de muligens har mer kontakt , kjenner barna bedre . Evnt datter er mer pågående , ikke tar nei for et nei . Inviter heller bestemor med på hyggelige aktiviteter . Ikke at hun på død og liv må passe de/ ha alenetid . For alt du vet kan dama være ganske utslitt evnt ha symptomer på ME. Se mennesket , ikke tenk på hva hun skal «levere « av tid & overskudd ❤️ Hun jobber fult og trener. Bruker tid på det hun ønsker.... Har prøvd alle triksene som går på å lirke og lure. Anonymkode: 6e3d7...7cc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #38 Skrevet 6. april 2023 Har du mange regler rundt barnet ditt. Isåfall kan jeg si det er derfor. Ingen som vil passe andres barn. Om man risikerer hysteri for feil saft osv. Min mamma var bestemor til en hel flokk med fine barn. Men barna til min søster turte hun knapt å snakke med , og iallefall ikke passe over en natt. Fordi min søster er gal, og kan nermest påpeke i sin dramatikk at feil drikke, mat osv altså what ever, kunne ført til barnas død og fordervelse. Så min mor sa stadig at hun kommer til å skylde alt som ikke går bra med ungene på meg. Og det stemte. Så min søster kunne gjerne sitte å fortelle hvor uansvarlig vår mor var, og hvorfor hun ikke ville hun skulle passe dem , og i meste omgang fortelle at alt som ikke var bra med barna hennes, var mamma sin skyld. Så jeg spurte da. Hvordan alt det kunne være mammas feil, når hun faktisk akkurat hadde skrytt av at mamma aldri hadde hatt barna på overnatting. Så hun ble jo sur da, når jeg sa at mine barn hadde verdens beste forhold med henne og var der ofte alene. Da kunne hun plutselig påstå at mamma ikke brydde seg om dem. Så jeg svarer alltid at joda. Men det var du som ikke slapp henne til med pga 1000. Regler du skulle krangle med henne om. Flink til å overdrive. Jeg passet barna og de hadde regel om ikke søtt i uka. Så kom ei veninde som hadde rukket å gi de en sjokolade knupp, før jeg rakk å si fra at de ikke skulle ha. Da gikk min søster og fortalte at hjemme hos meg var godteri jeg ga dem til mat. Jeg var da dagmamma for dem i ett år, og på det året fikk de en liten sjokolade bit av min veninde på det året. Også var hun sint på meg fordi barna spiste ikke middag. De mente jeg foret de på godteri. Så skulle jeg levere de hjemme, da står hun å gir de en hel kjeks pakke hver, mens hun laget middag Og hun forstår ikke hvorfor hennes barn ikke var mer inkludert. Anonymkode: 615e5...338 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #39 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du mange regler rundt barnet ditt. Isåfall kan jeg si det er derfor. Ingen som vil passe andres barn. Om man risikerer hysteri for feil saft osv. Min mamma var bestemor til en hel flokk med fine barn. Men barna til min søster turte hun knapt å snakke med , og iallefall ikke passe over en natt. Fordi min søster er gal, og kan nermest påpeke i sin dramatikk at feil drikke, mat osv altså what ever, kunne ført til barnas død og fordervelse. Så min mor sa stadig at hun kommer til å skylde alt som ikke går bra med ungene på meg. Og det stemte. Så min søster kunne gjerne sitte å fortelle hvor uansvarlig vår mor var, og hvorfor hun ikke ville hun skulle passe dem , og i meste omgang fortelle at alt som ikke var bra med barna hennes, var mamma sin skyld. Så jeg spurte da. Hvordan alt det kunne være mammas feil, når hun faktisk akkurat hadde skrytt av at mamma aldri hadde hatt barna på overnatting. Så hun ble jo sur da, når jeg sa at mine barn hadde verdens beste forhold med henne og var der ofte alene. Da kunne hun plutselig påstå at mamma ikke brydde seg om dem. Så jeg svarer alltid at joda. Men det var du som ikke slapp henne til med pga 1000. Regler du skulle krangle med henne om. Flink til å overdrive. Jeg passet barna og de hadde regel om ikke søtt i uka. Så kom ei veninde som hadde rukket å gi de en sjokolade knupp, før jeg rakk å si fra at de ikke skulle ha. Da gikk min søster og fortalte at hjemme hos meg var godteri jeg ga dem til mat. Jeg var da dagmamma for dem i ett år, og på det året fikk de en liten sjokolade bit av min veninde på det året. Også var hun sint på meg fordi barna spiste ikke middag. De mente jeg foret de på godteri. Så skulle jeg levere de hjemme, da står hun å gir de en hel kjeks pakke hver, mens hun laget middag Og hun forstår ikke hvorfor hennes barn ikke var mer inkludert. Anonymkode: 615e5...338 Jeg har sagt ifra om enkelte ting. For eksempel at det ikke er vits å mate en 4 åring, for det har skjedd. Men ellers nei. Hun gir godteri hver gang de sees, jeg lar det gå. Anonymkode: 6e3d7...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #40 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som nå klager på svigermødrene deres, at de passer sin datters barn, men ikke sin sønns: Satt dere på kg for noen år Disen og klaget over svigermor? At hun ville komme, være med det nyankomne barnebarnet, men at dere var for slitne? Ville bestemme selv. Ikke ha henne så tett på osv. Der har dere svaret deres på dagen i dag. Datteren til svigermor oppførte seg nemlig ikke sånn, og blir derfor favorisert nå. Anonymkode: 004d1...466 Om du alltid hadde åpne dører, inviterte på middag og besøk, hjalp de, svelgte omtrent alle kameler for å få ett godt forhold. Hva mer kan du gjøre da? Aldri kjeftet,aldri vært ufin,aldri klaget på noe! Men ja farmoren klaget på alt. Søvn, om de ikke spiste den ene tingen av 100 ting.. Mormorbarna var veldig kresne og spiste 3 av 100 ting... Men sa hun noe om det? Nei aldri.. Søvn, ditt og datt! Ikke alltid tilfelle at svigerdatter må tråkke feil.. Noen svigermødre bare behandler farmorbarna og svigerdøtre som dritt! Anonymkode: 6b5e6...7e8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå