AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Barna våre har bare en bestemor. Desverre har hun ikke mye overskudd, og har nok med sin fulle stilling. Hun har sagt hun ikke har ork til å ha barnebarn alene på besøk. Vi har prøvd å legge til rette, f eks at vi foreldrene kan gå en tur I nabolaget imens de har tid alene, men hun ønsker ikke. Vi har respekt for dette. Vi tar med utetøy til barna når vi skal besøke bestemoren, så de kan være ute. Bestemoren ønsker gjerne det. Nå har vi fått høre at et annet barnebarn er der. Jeg passer et tantebarn idag,og foreldrene fortalte det når de leverte. Altså at det andre barnet er hos bestemor, så de kunne finne på andre ting hjemme. Jeg vet ikke hvordan ta dette. Jeg ønsker ikke lage drama med å ta det opp med bestemoren, men kjenner det sårer. Barna våre er ikke krevende, eller mer krevende enn de andre. Anonymkode: 6e3d7...7cc 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna våre har bare en bestemor. Desverre har hun ikke mye overskudd, og har nok med sin fulle stilling. Hun har sagt hun ikke har ork til å ha barnebarn alene på besøk. Vi har prøvd å legge til rette, f eks at vi foreldrene kan gå en tur I nabolaget imens de har tid alene, men hun ønsker ikke. Vi har respekt for dette. Vi tar med utetøy til barna når vi skal besøke bestemoren, så de kan være ute. Bestemoren ønsker gjerne det. Nå har vi fått høre at et annet barnebarn er der. Jeg passer et tantebarn idag,og foreldrene fortalte det når de leverte. Altså at det andre barnet er hos bestemor, så de kunne finne på andre ting hjemme. Jeg vet ikke hvordan ta dette. Jeg ønsker ikke lage drama med å ta det opp med bestemoren, men kjenner det sårer. Barna våre er ikke krevende, eller mer krevende enn de andre. Anonymkode: 6e3d7...7cc Er det din manns mor og det er datteren sine barn hun passer? Vill gjetning... Anonymkode: 24d72...7cb 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det din manns mor og det er datteren sine barn hun passer? Vill gjetning... Anonymkode: 24d72...7cb Ja. Jeg ønsker ikke lage noe styr, men blir såret, kjenner jeg. Anonymkode: 6e3d7...7cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Du få la din mann ta ansvar for å dra dit når han vil og møte opp som søsteren. Bland deg så lite inn som mulig. Du skriver VI om å dra til bestemoren, slutt å bli med og se om tonen endrer seg. Noen svigermødre er redd svigerdøtre og om de er bra nok. Du virker ganske dømmende. Anonymkode: f2d3d...881 6
Anonym3434 Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg ønsker ikke lage noe styr, men blir såret, kjenner jeg. Anonymkode: 6e3d7...7cc Jeg føler med deg. Min familie og deres barnebarn har aldri vært bra nok for besteforeldrene. Det har alltid vært min manns storebror sine barn som har fått masse kjærlighet. Det sårer, har vært sånn i 16 år. Helt siden jeg fikk barn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du få la din mann ta ansvar for å dra dit når han vil og møte opp som søsteren. Bland deg så lite inn som mulig. Du skriver VI om å dra til bestemoren, slutt å bli med og se om tonen endrer seg. Noen svigermødre er redd svigerdøtre og om de er bra nok. Du virker ganske dømmende. Anonymkode: f2d3d...881 Jeg har ikke lyst å slutte å bli med. Hvorfor skal jeg det? De andre reiser da sammen. Anonymkode: 6e3d7...7cc 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Er det ulik aldersgruppe og personligheter? Allergier eller sykdom inne i bildet? Jeg (tante) er hyppig barnevakt. Men der enkelte er en drøm å ha i hus, er det andre jeg virkelig er klar for å levere tilbake etter få minutter. Anonymkode: 4e611...5ae 2 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barna våre har bare en bestemor. Desverre har hun ikke mye overskudd, og har nok med sin fulle stilling. Hun har sagt hun ikke har ork til å ha barnebarn alene på besøk. Vi har prøvd å legge til rette, f eks at vi foreldrene kan gå en tur I nabolaget imens de har tid alene, men hun ønsker ikke. Vi har respekt for dette. Vi tar med utetøy til barna når vi skal besøke bestemoren, så de kan være ute. Bestemoren ønsker gjerne det. Nå har vi fått høre at et annet barnebarn er der. Jeg passer et tantebarn idag,og foreldrene fortalte det når de leverte. Altså at det andre barnet er hos bestemor, så de kunne finne på andre ting hjemme. Jeg vet ikke hvordan ta dette. Jeg ønsker ikke lage drama med å ta det opp med bestemoren, men kjenner det sårer. Barna våre er ikke krevende, eller mer krevende enn de andre. Anonymkode: 6e3d7...7cc Så siden dere passet ett barn, betyr det at kun et barn var med bestemoren? Kanskje løsningen ligger i det - at også deres barn besøker bestemor en av gangen? Har en redusert kapasitet er det en enorm forskjell på å forholde seg til kun ett barn, framfor to eller flere. Anonymkode: 9ce84...844 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ulik aldersgruppe og personligheter? Allergier eller sykdom inne i bildet? Jeg (tante) er hyppig barnevakt. Men der enkelte er en drøm å ha i hus, er det andre jeg virkelig er klar for å levere tilbake etter få minutter. Anonymkode: 4e611...5ae Personligheter?? 🫣 Nei ingen allergi eller ulike aldersgrupper. De fungerer godt sammen. Barna til svigerinne derimot har både allergi og den ene er mindre. Anonymkode: 6e3d7...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så siden dere passet ett barn, betyr det at kun et barn var med bestemoren? Kanskje løsningen ligger i det - at også deres barn besøker bestemor en av gangen? Har en redusert kapasitet er det en enorm forskjell på å forholde seg til kun ett barn, framfor to eller flere. Anonymkode: 9ce84...844 Da tenker jeg hun må foreslå det. Anonymkode: 6e3d7...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 Kanskje bestemor sier ja til å passe ett barn av gangen? Kanskje hun syns det er nok? Dere kan jo prøve å høre om hun vil passe det eldste barnet deres feks. Anonymkode: 0c9d3...ab3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja. Jeg ønsker ikke lage noe styr, men blir såret, kjenner jeg. Anonymkode: 6e3d7...7cc Hva sier mannnen din om dette? Anonymkode: 064bd...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva sier mannnen din om dette? Anonymkode: 064bd...ac8 Han sier nok at vi bare skal la det gå. Han vet ikke om dette enda. Anonymkode: 6e3d7...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Personligheter?? 🫣 Nei ingen allergi eller ulike aldersgrupper. De fungerer godt sammen. Barna til svigerinne derimot har både allergi og den ene er mindre. Anonymkode: 6e3d7...7cc Ene; rolig barn, selvgående, elsker å tegne, spør alltid pent, sover gjennom natta. Andre; løper etter katten så snart jeg ser bort, plukker ting ut av skuffer og skap, "liker ikke, vil ikke" i ett Eller så kan det rett og slett være at du ikke har sluppet svigermor nok til, som oftest er det utfordringen at man har fått for mange korreksjoner, sett mot hvordan egen mor får ta ansvar. Anonymkode: 4e611...5ae 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Skrevet 5. april 2023 Jeg har hatt en mormor som forskjellsbehandlet sine barnebarn. Resultatet nå som alle er voksne? Lite kontakt med de aller fleste. Fordi man ikke prioriterer noen som ikke prioritete en selv. Anonymkode: 75f9b...267 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 Skal også sies at hun passer begge de to barna samtidig. Det har jeg fått høre av tantebarnet nå. Anonymkode: 6e3d7...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 Jeg tenker at det kan være en ide at sønn/datter av bestemor jobber litt med sitt forhold til bestemor, og ikke bare legge skylde på at bestemor forskjellsbehandler. Noen ganger er grunnen til at bestemødre ser ett av sine barns barn mer kun et resultat av at denne sønn/datter har et nærere forhold til bestemor. Hvis sønn/datter oftere ringer og besøker bestemor, vil barnebarn gjerne naturlig oftere også se bestemor. Et annet poeng er at bestemor vil kanskje være mer avslappet og komfortabel med å passe barnebarn til sønn/datter som de er nær. Feks så er det lettere å si ja til å passe et barn hvis man også samtidig er så trygg i relasjonen at man er komfortabel med å si ifra hvis det er noe, feks hvis formen plutselig ikke er bra nok like vel og man vil avlyse barnepass, ++. Og for å generalisere litt: Døtre er generelt flinkere til å pleie relasjon med sine foreldre, mens sønner i snitt er dårligere på å pleie relasjon til sine foreldre. De fleste foreldre er nærere sine voksne døtre enn sønner. Så for meg er det overhodet ikke rart at bestemødre får en nærere relasjon til sine døtres barn. I stedet for å klage over bestemødre som ikke stiller opp, så bør heller sønnene (ikke svigerdatter) trå til og sørge for å bygge de nødvendige relasjoner for et nært forhold mellom barnebarn, sønn og besteforeldre☺️ Anonymkode: 31f63...fce 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tenker at det kan være en ide at sønn/datter av bestemor jobber litt med sitt forhold til bestemor, og ikke bare legge skylde på at bestemor forskjellsbehandler. Noen ganger er grunnen til at bestemødre ser ett av sine barns barn mer kun et resultat av at denne sønn/datter har et nærere forhold til bestemor. Hvis sønn/datter oftere ringer og besøker bestemor, vil barnebarn gjerne naturlig oftere også se bestemor. Et annet poeng er at bestemor vil kanskje være mer avslappet og komfortabel med å passe barnebarn til sønn/datter som de er nær. Feks så er det lettere å si ja til å passe et barn hvis man også samtidig er så trygg i relasjonen at man er komfortabel med å si ifra hvis det er noe, feks hvis formen plutselig ikke er bra nok like vel og man vil avlyse barnepass, ++. Og for å generalisere litt: Døtre er generelt flinkere til å pleie relasjon med sine foreldre, mens sønner i snitt er dårligere på å pleie relasjon til sine foreldre. De fleste foreldre er nærere sine voksne døtre enn sønner. Så for meg er det overhodet ikke rart at bestemødre får en nærere relasjon til sine døtres barn. I stedet for å klage over bestemødre som ikke stiller opp, så bør heller sønnene (ikke svigerdatter) trå til og sørge for å bygge de nødvendige relasjoner for et nært forhold mellom barnebarn, sønn og besteforeldre☺️ Anonymkode: 31f63...fce Har ikke bestemoren et ansvar for å pleie relasjoner? Vi har prøvd. Anonymkode: 6e3d7...7cc 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Skrevet 5. april 2023 Vi har sendt ett og ett barn i perioder til svigers. Svoger/svigerinne sender alltid begge to. For å orke det så ringer hun etter også en av våre- ellers klarer hun ikke å underholde de to, mens våre kan det. Hadde de sendt ett barn av gangen så kunne kanskje svigers klart å underholde ett barn alene. Men svoger/svigerinne vil heller ha fri enn fokus på relasjon. Anonymkode: f2d3d...881 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #20 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal også sies at hun passer begge de to barna samtidig. Det har jeg fått høre av tantebarnet nå. Anonymkode: 6e3d7...7cc Har du virkelig snakket med tantebarnet ditt om dette nå😳 Anonymkode: 5b9fc...f25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå