Gå til innhold

Alderstegn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kan jo nesten tro at hele live er over, så snart man fyller femten år når man leser i sånne tråder her på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 9ebc7...bec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Synes det har skjedd veldig  mye fra de siste årene i 30-åra. Sporadiske grå hår, særlig når jeg stresser, slapp hud, fine rynker og mørke ringer/poser under øynene, vanskeligere å holde vekta nede, slapt underliv (lengre lepper, mer hud til overs, mørkere hud), tynnere hår, åreknuter, osv. 

Anonymkode: 57418...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 10.08):

Jeg er litt redd for å virke gamlere ut enn jeg er. Men jeg har ikke fått annet enn noen få grå hår som faktisk ser ut som kun noen få lyse hårstrå i håret. Jeg er i midten av førtiårene. Noen som merker aldersforandringer i denne aldersgruppen? 

Jeg får fortsatt mensen. Jeg merker at jeg blir fortere sur og sliten når jeg stresser. Men jeg holder det inni meg. Er mye mer livserfaren og tålmodig enn før. Men jeg er flink til å føle og lete etter symptomer på at jeg er blitt eldre. 

Jeg er veldig redd for sykdommer som kan dukke opp. Men regner med at helsen vil holde en god del år til  :)

Hvordan er det med dere andre i samme alder? Føler dere på alderen? 

Anonymkode: f0aef...cf0

Hormonendringer kan gi uro. Søk opp 30 day reset av dr Mindy Pelz for å finne ut hvordan man kan bruke riktig kosthold og tidsbegrenset spising til å utsette overgangsalder og motvirke hormonforstyrrelser.

Skrevet

Jeg er snart 42 år og idag ser de fleste unge og friske ut uansett alder. Jeg har ingen synlige grå hår og jeg har ingen rynker, men jeg spiser sunt, prøver å sove nok og prøver å bevege meg hver dag. Jeg unngår unødig stress og jobber med å tenke positivt. 

Jeg er takknemlig for at jeg ikke levde på 1800-tallet for da hadde jeg sett ut som en gammel kone på 90 år som lå på dødsleiet. Da døde jo kvinner som gamle, utslitte koner når de var rundt 35-40 år. 

På 1900-tallet ville jeg nok sett mye eldre ut også som 40-åring, men idag er alt annerledes. 

Vi skal være glade og takknemlig for at vi har mulighet til å ta godt vare på oss selv, at vi kan ha god helse og leve friske og raske mye lenger enn før. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen livsstilsplager, og utseendet er vel egentlig ungdommelig nok, men har begynt å merke at synet ikke er like bra som det engang var. Det er liksom "tyngre" å fokusere, både på nært hold og på detaljer på avstand, selv om synstesten fortsatt viser det samme. Finner jo også stadig flere grå hår,

Anonymkode: 6b880...536

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...