AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Jeg er litt redd for å virke gamlere ut enn jeg er. Men jeg har ikke fått annet enn noen få grå hår som faktisk ser ut som kun noen få lyse hårstrå i håret. Jeg er i midten av førtiårene. Noen som merker aldersforandringer i denne aldersgruppen? Jeg får fortsatt mensen. Jeg merker at jeg blir fortere sur og sliten når jeg stresser. Men jeg holder det inni meg. Er mye mer livserfaren og tålmodig enn før. Men jeg er flink til å føle og lete etter symptomer på at jeg er blitt eldre. Jeg er veldig redd for sykdommer som kan dukke opp. Men regner med at helsen vil holde en god del år til . Hvordan er det med dere andre i samme alder? Føler dere på alderen? Anonymkode: f0aef...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 Jeg er 42. Blir også lettere stressa enn før og engster meg mer for ting, blant annet sykdom. Er livredd for å få kreft så spiser så sunt jeg klarer. Legger lettere på meg så må sørge for å trene jevnlig. Ellers er det typiske ting som tørr hud, tynnere hår. Vil gjerne se ut som jeg er yngre enn mine 42 men tror jeg ser akkurat så gammel ut 🤭 Anonymkode: d3df9...207 1 1
harma Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Jeg er nok 3-4 år yngre enn deg. Håret har begynt å bli hvitt, men «spredt rundt» på hodet, ikke sentrert til tinningene som mange har, så det synes ikke så godt ennå. Noen få linjer i ansiktet, men ikke ordentlige rynker ennå. Legger lettere på meg enn tidligere, og har hatt et par veldig kraftige mensblødninger det siste året, ellers har syklusen vært mer eller mindre normal. Fikk beskjed om at det var eggstokkene mine som begynte å bli gamle, men legen presiserte at ikke jeg begynte å bli gammel. 😂 Jeg har studerer i år ved siden av jobb, og merker at jeg lærer mye saktere enn før; innlæringen krever mye mer arbeid enn tidligere. Og det ultimate tegnet: det kan hende jeg tar meg en middagslur… 🫣👵🏻😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 42. Blir også lettere stressa enn før og engster meg mer for ting, blant annet sykdom. Er livredd for å få kreft så spiser så sunt jeg klarer. Legger lettere på meg så må sørge for å trene jevnlig. Ellers er det typiske ting som tørr hud, tynnere hår. Vil gjerne se ut som jeg er yngre enn mine 42 men tror jeg ser akkurat så gammel ut 🤭 Anonymkode: d3df9...207 Jeg har samme ønske. Jeg jobber med kollegaer i 20 -30 årene, og jeg har veldig lyst til å se ut som dem. 😊 Ingen spør meg om legitimasjon når jeg kjøper alkohol heller. Det hadde jo vært drømmen. Anonymkode: f0aef...cf0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 Jeg ble spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe snus på butikken i går, ikke første gang. Er 40 år😅 ellers noen små grå hår som blir farget bort. Helsa er ellers bra og har gått ned 20 kilo siste året. Anonymkode: 82918...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Er det virkelig vanlig å føle på alderen tidlig/midt i 40-årene? Jeg er 10 år eldre og merker ikke noe annet enn at mensen er borte. Gradvis mer rynker kommer jo etter hvert, men ikke noe jeg bryr meg om. Ikke et eneste grått hår og formen og helsa er som den har har vært de siste 20-30 årene. Anonymkode: 79146...723 4 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Gleder meg til jeg slipper å vise leg på polet. Er 36.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ble spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe snus på butikken i går, ikke første gang. Er 40 år😅 Anonymkode: 82918...0e2 Jeg ble spurt om leg på Monster i fjor da jeg var 47. Monster har 14 års grense. Anonymkode: e21f2...439 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 Alt gikk nedover med hud, hår og fettprosent da overgangsalderen begynte. Var ca 39 da. Nå syns jeg at jeg ser eldre og dvaskere ut dag for dag 🙈 Anonymkode: 3d42a...cc3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Alt gikk nedover med hud, hår og fettprosent da overgangsalderen begynte. Var ca 39 da. Nå syns jeg at jeg ser eldre og dvaskere ut dag for dag 🙈 Anonymkode: 3d42a...cc3 Kan jeg spør hvordan du fant ut når den begynte? Anonymkode: b3866...d0c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan jeg spør hvordan du fant ut når den begynte? Anonymkode: b3866...d0c Har autisme, så er sinnssyk følsom for endringer i kroppen. Bare «visste» det, at nå har det begynt, fastlegen lo av meg, men det stemte i følge gynekolog/spesialist. (Har også visst jeg var gravid før tester kunne bekrefte det.) Foreløpig har jeg ca punktlig mens, men både den og eggløsning er vondere og kraftigere enn den var «i alle år» før. Plutselig ble hodet fullt av grå hår og huden begynte å oppføre seg annerledes. Stadig litt mindre elastisitet, mer heng, flere smårynker og andre alderstegn. Gikk fra å se MYE yngre ut til å «ta igjen meg selv» på bare 1-2 år. Har også alltid hatt fin kropp og god forbrenning, men nå er puppene på vei nedover og jeg legger omtrent på meg bare ved å se på en sjokolade + at fettet samler seg på nye og mindre tiltalende steder nå. Jeg er ikke så begeistra for denne prosessen, må jeg si… Anonymkode: 3d42a...cc3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 Herregud, hva slags ungdomshyllest er dette? Jeg er 45 og ser ut som 45. Forstår ikke hvorfor det skal være så ille? Her virker det som målet er å vise leg på polet??? Anonymkode: 50c68...f10 6 2 3
Binar Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 De som kjøper alkohol på polet drikker vel også? Ser man ikke eldre ut når man drikker? Derfor ekstra stas å bli spurt om leg 😜
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Skrevet 5. april 2023 Ingen ønsker vel å se gammel og sliten ut? Anonymkode: 1b450...527 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har autisme, så er sinnssyk følsom for endringer i kroppen. Bare «visste» det, at nå har det begynt, fastlegen lo av meg, men det stemte i følge gynekolog/spesialist. (Har også visst jeg var gravid før tester kunne bekrefte det.) Foreløpig har jeg ca punktlig mens, men både den og eggløsning er vondere og kraftigere enn den var «i alle år» før. Plutselig ble hodet fullt av grå hår og huden begynte å oppføre seg annerledes. Stadig litt mindre elastisitet, mer heng, flere smårynker og andre alderstegn. Gikk fra å se MYE yngre ut til å «ta igjen meg selv» på bare 1-2 år. Har også alltid hatt fin kropp og god forbrenning, men nå er puppene på vei nedover og jeg legger omtrent på meg bare ved å se på en sjokolade + at fettet samler seg på nye og mindre tiltalende steder nå. Jeg er ikke så begeistra for denne prosessen, må jeg si… Anonymkode: 3d42a...cc3 Takk for svar. Akkurat dette jeg også opplever. Bortsett fra endringer i mens. Er 40. For ett år siden, synes jeg ikke at jeg så gammel ut. Ser jeg meg i speilet nå derimot.. Anonymkode: b3866...d0c
Urwa Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ingen ønsker vel å se gammel og sliten ut? Anonymkode: 1b450...527 Forskjell på å se gammel og sliten ut. Når jeg var 24 med 2 tette barn så jeg mere ut som en bombe. Nå derimot 20 år senere føler jeg meg smashing. Har masse tid til å bruke på meg. Gå turer i skogen,lage mat,invitere venner,tid til å sminke meg,fikse håret. Tøyet blir ikke skittent med en gang heller 😅 Endret 5. april 2023 av Urwa 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 Jeg er 44 og er mye sprekere og sunnere enn det jeg var som 30-åring, da jeg var i en slitsom småbarnsfase og ikke hadde tid til å lage sunn mat og trene. Tror mye av det handlet nettopp om at jeg rundt 40 begynte å føle på forgjengeligheten, og fikk et spark bak om å innføre å begynne å trene. Merker absolutt ingenting til alderen fysisk siden jeg er så aktiv. Ikke følt meg bedre på veldig lenge. Har masse energi. Utseendemessig...vel, har jo fått litt rynker, og ser absolutt ut som alderen min selv om jeg også blir spurt om leg av og til (et elendig kriterum på hvor gammel man ser ut forøvrig, damer må slutte med det der greiene. Alle blir spurt) I svake øyeblikk vurderer jeg kosmetisk behandling. Hadde vært fint å bli kvitt feks bekymringsrynken, og furene i pannen. Men kan ikke forsvare utgiftene. Anonymkode: 6e4a1...05d 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 Kan jo ikke gjøre så mye med det. Finnes et alternativ da, men det får jeg nok ikke lov til å skrive her Anonymkode: 92262...b96
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 Mensen har blitt litt ustabil, går lettere opp i vekt. Gråe hår har kommet. Hårstrå på haka, litt løsere hud i ansiktet. Humøret er det samme. Snart 50. Anonymkode: e761d...fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå