Gå til innhold

Er dere alltid med til svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare så det er sagt, så har jeg verdens beste svigerforeldre. 
Vi er et par som har vært sammen i ca.4 år. Ingen felles barn og ikke skal vi ha barn heller. 
Hans foreldre bor ca. en times kjørevei herfra og vi er der ca. to-tre ganger  i mnd. 
Problemet er at han kan aldri dra dit alene. Han jobber turnus og har ofte fri i ukedagene. Da vil han ofte besøke de og da må jeg gå rett fra jobb. Jeg syntes det blir et stress, så jeg har sagt til han at han kan ta en tur på dagtid siden han har fri. Det vil han absolutt ikke så da blir det til at jeg må dra rett fra jobb og vi er som regel ikke hjemme før i 22-2230 tiden. Det er sent da jeg ha vært oppe siden 0600 og skal opp 0600 neste dag. 
Har prøvd å forklare han dette, men når ikke inn. Jeg er gjerne med til svigers i helger, men i ukedager vil jeg gjerne slippe. 
Hvordan få han til å forstå at går ann innimellom å dra opp uten meg? 

Anonymkode: 82bbf...0d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi besøker som regel være hver for oss. Nå har jeg akkurat brukt helgen med mine mens mannen har hatt helgevakt, så bruker vi resten av påsken sammen. 

Det betyr ikke at vi ikke liker dem. Det handler litt om tid, som du skriver. Men også at man tross alt er litt ulike, og at det ikke er så kjekt å stadig bo sammen med en annen familie på den måten. 

Hvordan få han til forstå? Jeg hadde bare sagt at slik blir det. 

Anonymkode: 4c415...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan få han til å forstå at går ann innimellom å dra opp uten meg? 

Samme hvor godt jeg kommer til å gå overens med mine framtidige svigerbarn så vil jo barna mine til syvende og sist være den jeg er mest glad for å få på besøk. Sånn er det bare. Jeg synes det høres hyggelig ut å ha litt tid alene med barna, og det har ikke noe med motvilje mot svigerbarnet å gjøre.

Så jeg ville ha vinkla dette som at foreldrene nok setter pris på at han kommer alene innimellom slik at de får han helt for seg selv.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jobber han noen gang når du har fri, kan du da gjøre det samme mot han? Desverre så er det enkelte som ikke greier å se problemet med noe uten at de har opplevd det selv.

Evt kan hans foreldre komme på besøk en dag han har fri og du er på jobb.

Hvordan er egentlig forholdet mellom han og hans foreldre, står du for mye av praten når du er med? Kanskje blir det mer mas på han når du ikke er med.

Skrevet

Svigers bor en time unna. Innimellom drar mannen alene, mens jeg er hjemme og gjør ting jeg har lyst til.

AnonymBruker
Skrevet

Her drar mannen 9/10 ganger alene dit. De bor 90 min unna, og han liker å ligge over ei natt når han drar dit, får da får han besøkt kompiser og annen familie i tillegg. Jeg blir bare med på dagstur på lunch eller middag. Jeg er der kanskje en tur hver 3.mnd. 

Anonymkode: 0aec8...552

AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Samme hvor godt jeg kommer til å gå overens med mine framtidige svigerbarn så vil jo barna mine til syvende og sist være den jeg er mest glad for å få på besøk. Sånn er det bare. Jeg synes det høres hyggelig ut å ha litt tid alene med barna, og det har ikke noe med motvilje mot svigerbarnet å gjøre.

Så jeg ville ha vinkla dette som at foreldrene nok setter pris på at han kommer alene innimellom slik at de får han helt for seg selv.

Er ikke det litt spesielt når han er i slutten av 40 årene? 
Må en ha alene tid med sine foreldre da? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig merkelig ut at han ikke kan dra til sine foreldre uten deg. Jeg hadde rett og slett bare sagt nei om det ikke passet. Hadde ikke vært for meg dette.

Anonymkode: e3775...1b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (3 minutter siden):

Jobber han noen gang når du har fri, kan du da gjøre det samme mot han? Desverre så er det enkelte som ikke greier å se problemet med noe uten at de har opplevd det selv.

Evt kan hans foreldre komme på besøk en dag han har fri og du er på jobb.

Hvordan er egentlig forholdet mellom han og hans foreldre, står du for mye av praten når du er med? Kanskje blir det mer mas på han når du ikke er med.

De er gamle og tør ikke kjøre så langt. 
De har et flott forhold og skravla går i ett uansett om jeg er med eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen ha alenetid med foreldrene, det har jeg ikke skrevet. Noen setter pris på det.

Du spør etter forslag til hvordan du kan få han til å forstå at han ikke trenger å ta deg med. Jeg kom med et, du velger selv om du vil bruke det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt lang reisevei til mine to runder med svigerforeldre, gift to ganger. To timer med fly. Jeg pleide å bli med en uke på sommeren. Ellers dro mannen noen turer alene eller med barn noen turer i året. Så besøkte de oss en eller to ganger i året. Veldig godt forhold til svigers.

Anonymkode: 2496b...651

AnonymBruker
Skrevet

En time til svigerforeldrene, og de er verdens beste :) Liker godt å dra på besøk! Samtidig synes jeg det er viktig at de og mannen får litt alenetid sammen også innimellom. Av og til drar mannen alene ei natt eller slik, enten fordi han skal hjelpe med noe i huset eller har ærend i byen hvor de bor. Av og til tar han med seg et av barna noen dager, og av og til drar vi hele gjengen :) 

Anonymkode: ba0b3...0e4

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det ellers, gjør dere fortsatt alt sammen? Eller har dere interesser/venner dere kan dyrke/være med hver for dere?

Kan du late som om du sovner i bilen på vei dit eller hjem? For å understreke at du er for sliten til å dra på besøk etter jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Få deg en ryggrad. Si du ikke gidder og bli hjemme. 

Anonymkode: ee11a...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du ikke blir med.

feks: Nei, denne uken blir jeg ikke med. Når du er der i morgen, kan du spørre om det passer at vi kommer på besøk søndag om to uker? Det hadde vært så hyggelig. 

Sikkert bare en dørstokkmil han må krysse. Enklere for hver gang. 

Anonymkode: 6783a...cea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er 40 og har nettopp hatt en veldig fin alene-helg med mine. Hvorfor er det spesielt å sette pris på det? 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

50/50.  Det er 40 min til svigers hus og 2 t til hytta. Jeg blir med på bursdager og i påsken, høstferie, vinterferie og utenom kun mann.  På fjellet i høst/vinterferue enten kjører han eller henter ungene og blir på fjellet 1-2 netter.   Han drar også noen fanger alene for å hjelpe med noe, men aldri alene kun for beslk.

Det hender jeg tar med ungene alene til mine foreldre også.  Jeg drar ALDRI alene til mine foreldre- sender helst ungene alene.

Vi gjør en del alene, eller med bare ett av barna, mens den andre er hjemme med den andre. 

Anonymkode: 2a6e0...d96

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 
Hvis jeg sier nei, så drar han heller ikke til de. Men, fortsetter å påpeke at vi må snart dra å besøke de. Da kan han begynne på mandagen og snakke om å besøke de i helga. Sier jeg at vi kan jo se når det nærmer seg så er det spørsmål hver dag om vi skal dit i helga. Til slutt sier jeg bare ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. 
Hvis jeg sier nei, så drar han heller ikke til de. Men, fortsetter å påpeke at vi må snart dra å besøke de. Da kan han begynne på mandagen og snakke om å besøke de i helga. Sier jeg at vi kan jo se når det nærmer seg så er det spørsmål hver dag om vi skal dit i helga. Til slutt sier jeg bare ja. 

"Neste gang drar du alene, så blir jeg med gangen etter der". Det fortsetter du å svare, uansett hvor lang tid det tar. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med hvis det passer for meg. Jeg har ett godt forhold til de, men jeg har nok mindre behov for å sosialisere med dem enn det han og de har. Jeg møter nå full forståelse fra han, men siden vi er ulike der tok det noen samtaler og jeg måtte være svært direkte på at dette ikke har noe med han eller dem å gjøre, men meg som person og at det må respekteres☺️ I din situasjon ville jeg satt ned foten.

Anonymkode: b7d57...486

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...