AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Jeg er litt redd for at psykologen plutselig avslutter en dag. Jeg ønsker å ha psykolog resten av livet mitt for jeg vil alltid trenge den tryggheten, for den kan jeg aldri få i meg selv. Jeg har såpass mange dype sår at en psykolog er noe jeg trenger å alltid ha for å opprettholde trygghet i hverdagen. Anonymkode: 2e863...aec 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Med en skikkelig innsats fra deg selv og skikkelig behandling vil du nok etterhvert oppleve at du faktisk ikke trenger psykologen din slik du mener at du gjør nå! Anonymkode: 82bee...c51 9 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med en skikkelig innsats fra deg selv og skikkelig behandling vil du nok etterhvert oppleve at du faktisk ikke trenger psykologen din slik du mener at du gjør nå! Anonymkode: 82bee...c51 Dette 👆🏻 Anonymkode: d4bc1...1f4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med en skikkelig innsats fra deg selv og skikkelig behandling vil du nok etterhvert oppleve at du faktisk ikke trenger psykologen din slik du mener at du gjør nå! Anonymkode: 82bee...c51 Men hva om jeg mister psykologen FØR jeg opplever dette? Jeg vil ikke miste psykologen før jeg selv vil det, da får jeg panikk. Anonymkode: 2e863...aec 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Jeg forstår tanken, men det er mulig å få støttesamtaler med andre enn spesialister når du er ferdig med behandlingen. Anonymkode: 8529e...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva om jeg mister psykologen FØR jeg opplever dette? Jeg vil ikke miste psykologen før jeg selv vil det, da får jeg panikk. Anonymkode: 2e863...aec Snakk med psykologen om det. Relasjonen er og skal være midlertidig. Sjekk med ham om det er begrensninger på tid eller om dere sammen står fritt til å bestemme når dere avsluttet. Anonymkode: 8529e...0ff 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår tanken, men det er mulig å få støttesamtaler med andre enn spesialister når du er ferdig med behandlingen. Anonymkode: 8529e...0ff Men jeg stoler kun på psykologen min, jeg stenger meg for andre og den muren er stor. Det er kun psykologen jeg er trygg med. Støtte samtaler med andre er ikke det samme. Jeg kommer til å spille meg veldig psykisk syk hvis jeg en dag føler på at psykologen hinter om å avslutte. Jeg vil ikke oppleve det, jeg vil ikke. Anonymkode: 2e863...aec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg stoler kun på psykologen min, jeg stenger meg for andre og den muren er stor. Det er kun psykologen jeg er trygg med. Støtte samtaler med andre er ikke det samme. Jeg kommer til å spille meg veldig psykisk syk hvis jeg en dag føler på at psykologen hinter om å avslutte. Jeg vil ikke oppleve det, jeg vil ikke. Anonymkode: 2e863...aec Det høres ut som om du har store problemer. Jeg føler med deg ❤️ Reality check: psykologen din kommer ikke til å være psykologen din resten av livet ditt. Det kan være at behandlingen skal avsluttes, psykologen får ny jobb, pensjonerer seg, etc. Snakk med psykologen din om denne frykten. Det høres ikke noe gøy ut å sitte med disse følelsene. En eller annen gang kommer en av dere til å gå videre uansett Anonymkode: 6678b...e11 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med psykologen om det. Relasjonen er og skal være midlertidig. Sjekk med ham om det er begrensninger på tid eller om dere sammen står fritt til å bestemme når dere avsluttet. Anonymkode: 8529e...0ff vi er sammen fritt på å bestemme. Jeg ønsker ikke midlertidig, jeg vil ha denne psykologen for alltid. Anonymkode: 2e863...aec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som om du har store problemer. Jeg føler med deg ❤️ Reality check: psykologen din kommer ikke til å være psykologen din resten av livet ditt. Det kan være at behandlingen skal avsluttes, psykologen får ny jobb, pensjonerer seg, etc. Snakk med psykologen din om denne frykten. Det høres ikke noe gøy ut å sitte med disse følelsene. En eller annen gang kommer en av dere til å gå videre uansett Anonymkode: 6678b...e11 Hvorfor høres det ut som jeg har store problemer? Hvorfor syns du det? Nei, det er ikke gøy nei. Psykologen er eneste jeg stoler på. Vil ikke miste. Anonymkode: 2e863...aec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg stoler kun på psykologen min, jeg stenger meg for andre og den muren er stor. Det er kun psykologen jeg er trygg med. Støtte samtaler med andre er ikke det samme. Jeg kommer til å spille meg veldig psykisk syk hvis jeg en dag føler på at psykologen hinter om å avslutte. Jeg vil ikke oppleve det, jeg vil ikke. Anonymkode: 2e863...aec Dersom du ikke får fremgang i terapi vil du bli avslutte, så å spille deg syk er ikke en god plan. hvorfor går du i behandling når du allerede har bestemt deg for at du ikke vil bli bedre? Psykologen kan hjelpe deg å bygge et Liv du kan ha det godt i. Da vil du få mindre behov for psykologen. Behandling er midlertidig. Anonymkode: 8529e...0ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): vi er sammen fritt på å bestemme. Jeg ønsker ikke midlertidig, jeg vil ha denne psykologen for alltid. Anonymkode: 2e863...aec Det kan du ikke få. Personen kan flytte, død, bytte jobb osv. Anonymkode: 8529e...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor høres det ut som jeg har store problemer? Hvorfor syns du det? Nei, det er ikke gøy nei. Psykologen er eneste jeg stoler på. Vil ikke miste. Anonymkode: 2e863...aec Dersom du kun stoler på psykologen din og er avhengig av vedkommende resten av livet er det åpenbart at du har store problemer. Du kommer til å miste psykologen til ny jobb, pensjon, flytting, etc en eller annen gang i livet ditt. Hva sier psykologen din når du forteller om denne avhengigheten? Kan jeg spørre hvor gammel du er? Anonymkode: 6678b...e11 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom du ikke får fremgang i terapi vil du bli avslutte, så å spille deg syk er ikke en god plan. hvorfor går du i behandling når du allerede har bestemt deg for at du ikke vil bli bedre? Psykologen kan hjelpe deg å bygge et Liv du kan ha det godt i. Da vil du få mindre behov for psykologen. Behandling er midlertidig. Anonymkode: 8529e...0ff Jo jeg kan spille at noe uventet skjedde i hverdagen som traff meg hardt og jeg fallt ned igjen. Jeg vil såklart bli bedre, og derfor vil jeg ikke miste psykologen. For mitt problem er at jeg er utrygg alene. Psykologen gjør at jeg ikke får panikk fordi jeg vet at jeg har en fremtidig time som jeg kan se frem til. Hvis ikke jeg hadde det så hadde jeg fått panikk og ikke følt meg trygg i verden. jeg er kun trygg på han. Anonymkode: 2e863...aec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo jeg kan spille at noe uventet skjedde i hverdagen som traff meg hardt og jeg fallt ned igjen. Jeg vil såklart bli bedre, og derfor vil jeg ikke miste psykologen. For mitt problem er at jeg er utrygg alene. Psykologen gjør at jeg ikke får panikk fordi jeg vet at jeg har en fremtidig time som jeg kan se frem til. Hvis ikke jeg hadde det så hadde jeg fått panikk og ikke følt meg trygg i verden. jeg er kun trygg på han. Anonymkode: 2e863...aec Det må du gjerne tro at vil fungere. Anonymkode: 8529e...0ff
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dersom du kun stoler på psykologen din og er avhengig av vedkommende resten av livet er det åpenbart at du har store problemer. Du kommer til å miste psykologen til ny jobb, pensjon, flytting, etc en eller annen gang i livet ditt. Hva sier psykologen din når du forteller om denne avhengigheten? Kan jeg spørre hvor gammel du er? Anonymkode: 6678b...e11 Jeg har ikke fortalt det, men tror psykologen har lagt merke til det. Hvorfor spør du om min alder? Kan psykologen hjelpe meg å ikke være avhengig før det blir avsluttet da? Hjelpe meg å bli uavhengig og trygg alene? Anonymkode: 2e863...aec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #17 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke fortalt det, men tror psykologen har lagt merke til det. Hvorfor spør du om min alder? Kan psykologen hjelpe meg å ikke være avhengig før det blir avsluttet da? Hjelpe meg å bli uavhengig og trygg alene? Anonymkode: 2e863...aec Hvis du er åpen om det er det klart dere kan jobbe med det. Håper du får snakket om avhengigheten din, det høres ikke ut som ledd i å bli bedre. Anonymkode: 8529e...0ff
Andro Skrevet 4. april 2023 #18 Skrevet 4. april 2023 Målet er alltid å komme bort fra psykologen. Når du er stabil nok, så kommer du til å få en person i kommunen din som kan følge deg opp. F.eks. en psykiatrisk sykepleier.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #19 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du er åpen om det er det klart dere kan jobbe med det. Håper du får snakket om avhengigheten din, det høres ikke ut som ledd i å bli bedre. Anonymkode: 8529e...0ff Er det uvanlig å bli avhengig av psykologen siden jeg blir stemplet med «Store problemer» ? jeg vil ikke fortelle psykologen om det, for det vil gjøre at psykologen må avslutte av nettopp den grunn. Anonymkode: 2e863...aec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #20 Skrevet 4. april 2023 Andro skrev (3 minutter siden): Målet er alltid å komme bort fra psykologen. Når du er stabil nok, så kommer du til å få en person i kommunen din som kan følge deg opp. F.eks. en psykiatrisk sykepleier. Men ingen absolutt ingen er som min psykolog, ingen har forstått meg bedre😥Jeg har snakket med mange andre, men ingen har forstått meg, dem har kun gidd meg en følelse av å være ensom med det jeg føler. DET gjør ikke psykologen, psykologen ser gjennom meg og jeg får tårer av å skrive det for ingen har noen gang fått det til. Nå rente det 4 tårer fra skinnet mitt. Anonymkode: 2e863...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå