Gå til innhold

Folkehøyskole starter influencer-linje

pop up bruker

Anbefalte innlegg

Elverum Folkehøgskole starter en egen influenser-linje. Det står ikke så mye om innholdet i artikkelen eller på skolens egne sider, men man skal lære om: 

• Profilbygging 
  • Innholdsproduksjon 
  • Verdier 
  • Finne sin egen nisje
  • Markedsføring på sosiale medier 

https://elverumfhs.no/linje/influenser/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8Jxbar/folkehoeyskole-starter-influencer-linje

Jeg håper det også gis en grundig innføring hvilke regler og retningslinjer influenser må forholde seg til, og ikke minst at de legger stor vekt på hvilke verdier man som influenser fronter. Kanskje første steget for en egen utdannelse for å bli influenser? 

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er jævla teit at det skal finnes en linje for å lære å være influenser! Hva faen er det neste, en linje for å bli reality-stjerne? Det er ingen jævla utdannelse, bare selvdiggere som lærer seg å lage innhold som får flest likes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det finnes egen linje for drag, kan det vel også gjelde influensere. Folkehøgskoler har slike «utdannelser» for ungdommer som har lyst å vente litt med seriøs utdannelse på høgskole eller universitet. Folkehøgskole er et «friår» for mange. De har jo ikke eksamener.

Endret av MyMichelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker influencerlinja velkommen, og håper det blir en allsidig innføring, slik at de både lærer om innholdsproduksjon og om etikk og regelverk. Til kritikerne vil jeg si at det finnes merkeligere linjer på folkehøgskoler enn influenser.

Jeg mener: vikingliv, cosplay, Liverpool, drag og K-pop er også ting man kan fordype seg i på folkehøgskole. Sett i den sammenhengen synes jeg det er rart at ingen har opprettet en influencerlinje for lenge siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...