Gå til innhold

Bruke sitt andre fornavn som hovednavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 20.26):

Jeg turte ikke å gå "all in" med navneendring. Jeg har jo ikke prøvd å bruke det andre navnet sånn ordentlig, tenkt om jeg hadde angret. Det var slik jeg tenkte i alle fall. Men nå i ettertid ble funderingen mer om det egentlig er særlig praktisk mulig å bruke mellomnavnet som første navn. Uansett så kan jeg ikke endre navnet på mange, mange år enda siden det ikke er så lenge siden den første endringen min. 

Anonymkode: 1446f...050

Å fjerne et annet navn, fornavnet, er jo ikke det samme som å legge til et mellomnavn. Er det ikke pr navn endring at "karanteneperioden" gjelder? Jeg vet ikke, så jeg spør.

Sjekk med folkeregisteret. Kan godt hende du har lov til å fjerne et navn nå, selv om du for kort tid siden la til et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Million skrev (1 minutt siden):

Å fjerne et annet navn, fornavnet, er jo ikke det samme som å legge til et mellomnavn. Er det ikke pr navn endring at "karanteneperioden" gjelder? Jeg vet ikke, så jeg spør.

Sjekk med folkeregisteret. Kan godt hende du har lov til å fjerne et navn nå, selv om du for kort tid siden la til et annet.

Men det gjelder ikke mellomnavn, det er endring av fornavn, og samme om hun skal ta bort ett fornavn. 10 år er det vel. 

Anonymkode: 438ff...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...