Gå til innhold

Hvorfor seksualiseres jenter på treningssenteret?

Blablah01

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 7.09):

Det eneste jeg mener er at vi menn ikke skal få skylden for alt mulig.

Anonymkode: d82de...bd6

Ekspander  

Det gjør dere heller ikke. Men dere må ta ansvar for deres egne handlinger. Hvis DU glaner på skrittet til en kvinne, er det DITT ansvar. Ikke hennes. Uansett hvordan hun går kledd. Du glaner jo ikke i skrittet til en 2 meter høy bodybuilder i trangt treningstights. Sikkert fordi du ikke vil bli banket opp/kjeftet på osv av ham. Du glaner ikke på kortvokste mennesker, mennesker i rullestol, blinde mennesker, mennesker med brannskader osv. Fordi du vet at å gjøre det er sosialt selvmord. Men å sikle åpenlyst på kvinner er liksom greit?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg googlet forresten "kondisjonstrening mann" og fikk disse bildene som resultat: kondisjonstrening mann - Google Search

På flere av bildene er mennene uten skjorte, i "utfordrende" positurer som viser muskler og fremhever "mandighet". Hvor er dere som mener at kvinner kler seg for utfordrende, når slike bilder dukker opp? Å være avbildet helt toppløs er jo verre enn å ha på sports-BH, som gjerne klemmer puppene flate og ikke er noe "seksuelt" plagg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 7.11):

Det gjør dere heller ikke. Men dere må ta ansvar for deres egne handlinger. Hvis DU glaner på skrittet til en kvinne, er det DITT ansvar. Ikke hennes. Uansett hvordan hun går kledd. Du glaner jo ikke i skrittet til en 2 meter høy bodybuilder i trangt treningstights. Sikkert fordi du ikke vil bli banket opp/kjeftet på osv av ham. Du glaner ikke på kortvokste mennesker, mennesker i rullestol, blinde mennesker, mennesker med brannskader osv. Fordi du vet at å gjøre det er sosialt selvmord. Men å sikle åpenlyst på kvinner er liksom greit?

Ekspander  

??

Har du en dårlig dag i dag?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffenbøffen skrev (På 5.4.2023 den 6.49):

Mitt poeng var at konteksten avgjør. Time and place om du vil. Eksempelet ditt med fin restaurant er i så måte godt.

De samme reglene gjelder selvfølgelig menn. Menns avkledning kan være like støtende, så det er ikke en kjønnsbetinget tenker jeg. 
Under trening så er det ikke greit å få en «pikk i trynet» heller. I dusjen etter trening så bryr jeg meg mindre. Time and place, ikkesant? 

Ekspander  

Det er da ingen som er helt oppi deg på treningssenteret å gnir dåsa i trynet på deg... Ærlig talt. Har du et problem med folk som går i "skinny jeans" også? Dette er kroppsnære bukser som både menn og kvinner bruker mye. Føler du at de gnir seg i trynet ditt når du ser dem på butikken? 

Endret av Blablah01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 7.14):

??

Har du en dårlig dag i dag?

Ekspander  

Og der kom den første stråmannen, fordi du ikke hadde noe godt svar. Akkurat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 7.18):

Og der kom den første stråmannen, fordi du ikke hadde noe godt svar. Akkurat. 

Ekspander  

Dette blir rett og slett for dumt.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 9.21):

Kvinner kan ta et aktivt valg om at de vil være noe annet enn en fin kropp. Moten som er nå, med baggy og oversize, er helt super til det. 

Anonymkode: e0d5a...4e1

Ekspander  

Eh, nei. Dessverre kan ikke kvinner bare velge bort å bli seksualisert. Kroppen vår er ikke et asessoar vi velger å ta av eller på. Vi burde få lov til å kle oss i noe vi selv liker og syntes er fint uten å måtte bekymre oss for at andre sekualiserer oss. 

Anonymkode: 7f59d...f4d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 9.28):

Likestilling!Hva meg oss menn?Kan dere være så snill å sexualisere oss på gymen?

Anonymkode: 3863a...b9f

Ekspander  

Tenker det fungerer mest avskrekkende hvis menn blir seksualisert av andre menn. 

Anonymkode: 7f59d...f4d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 6.20):

Jeg siterte henne som sa at hun SKJULTE kroppen sin på treningssenteret. Det er ingen sunn holdning å overføre til døtrene sine, at kvinner skal skjule kroppen. Nei, å bli sett på kan ikke sammenlignes med et overgrep, og det har jeg heller ikke skrevet. Men det samme argumentet ("hun gikk for lettkledd/seksualiserte seg selv") blir ofte brukt i voldtektssaker som forsøkt på diskreditering av offeret.

Ekspander  

Likevel lærer vi fra tidlig alder å kle på oss. Delvis for å skjule kroppsdeler, ikke krenke den allmenne bluferdighet? 

Når du skriver beglodd/angrepet så leste jeg det slik. 

Voldtekt er noe helt annet, det temaet blir det enda mer fokus på hvis vi innfører en samtykkelov. 

Anonymkode: 40270...5f6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 7.31):

Likevel lærer vi fra tidlig alder å kle på oss. Delvis for å skjule kroppsdeler, ikke krenke den allmenne bluferdighet? 

Når du skriver beglodd/angrepet så leste jeg det slik. 

Voldtekt er noe helt annet, det temaet blir det enda mer fokus på hvis vi innfører en samtykkelov. 

Anonymkode: 40270...5f6

Ekspander  

Jeg kler ikke på meg for å skjule kroppen. Jeg kler meg delvis på grunn av kleskoden, delvis for å ikke fryse, delvis fordi det er foreskrevet i et samfunn at kvinner skal ha på noe mer enn bare undertøy. "Ikke krenke den allmenne bluferdighet" er et uttrykk som hører hjemme i 1800-tallet. Du kan ikke snakke om bluferdighet når du har sex før ekteskapet, drikker alkohol osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 7.05):

Men så er det ingen som gnir ei fitte i trynet på deg på treningssenteret heller. Slutt å krisemaksimere.

Ekspander  

..

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 9.17):

Hvorfor er det bare kvinner som trener med lite klær og trange klær? Ser ingen menn med bare mager eller tightsen oppi rompa. 

Anonymkode: e0d5a...4e1

Ekspander  

De fleste menn har vell litt respekt for seg selv

Anonymkode: dca4f...57c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 7.36):

Jeg kler ikke på meg for å skjule kroppen. Jeg kler meg delvis på grunn av kleskoden, delvis for å ikke fryse, delvis fordi det er foreskrevet i et samfunn at kvinner skal ha på noe mer enn bare undertøy. "Ikke krenke den allmenne bluferdighet" er et uttrykk som hører hjemme i 1800-tallet. Du kan ikke snakke om bluferdighet når du har sex før ekteskapet, drikker alkohol osv. 

Ekspander  

..

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 6.01):

Altså, burka er til for å dekke blant annet hår. HÅR! Menn blir kåte av å se hår på hodet! Burkini er tettsittende, altså ser man alle kurvene og linjene, men den dekker hår og legger. Så jo, kvinner blir seksualisert for de underligste tingene. Når det gjelder "konturer av skamleppene", så har jo mange menn en tydelig bul i blant annet badebuksa som er liten og tettsittende, uten at masse kvinner står og sikler på dem for det.

Ekspander  

Jeg sikler ikke på bulen i buksa, men det hender jeg titter litt ekstra fordi det er fascinerende å se at det private blottes. Jeg er kvinne og ikke intr i det kvinnelige kjønn. Men hadde en kvinne trent foran meg og skrevet med beina så underlivet syntes gjennom buksa hadde jeg jo tittet da også. Jeg er et menneske. Sånn er det bare. 

Anonymkode: fdb81...f59

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 7.05):

Men så er det ingen som gnir ei fitte i trynet på deg på treningssenteret heller. Slutt å krisemaksimere.

Ekspander  

Vellll hatt noen litt nærmere enn jeg egentlig  setter pris på . Noen steder er fulle og folk er virkelig nærme.

Anonymkode: 7b157...ce5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 11.02):

Menn får tenne på hva de vil, men handlingene de gjør må de selv stå til ansvar for.

Du kan ikke sammenlikne din samboer med en totalt fremmed mann...

Anonymkode: 3ff90...753

Ekspander  

Her er det jo handlingen til kvinner..... 

Skal menn stå til ansvar for handlingen til kvinner også?

Anonymkode: dca4f...57c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Helene1982 skrev (På 4.4.2023 den 12.33):

To ulike ting: se rask på noen og stirre. Da jeg var rundt fem år så jeg en kortvokst person for første gang. Og syntes det var kjempefacinerende, men foreldrene mine hadde lært meg at det er ufint å stirre så jeg gjorde ikke det da jeg visste at det kunne være ubehagelig for den som blir stirret på. Jeg hadde lyst, og selv om jeg av og til spiste mine egne buser, forstod jeg at man skal oppføre seg på en måte som ikke er støtende mot andre. Jeg tror at menn også forstår dette, og selv om man har lyst til å stirre, betyr ikke det at man ikke evner å la være.

Ekspander  

Enig i at det er forskjell på se raskt på, og stirre.
Men om du kaster et raskt blikk fordi oppmerksomheten blir fanget av en kropp i ettersittende treningsklær, og akkurat da ser hun tilbake mot deg.... Da blir jeg flau, og føler jeg har blitt tatt på fersken i å stirre, hvordan vet hun at det var et raskt blikk akkurat der og da, og at jeg ikke har stirret i lang tid..
Menn blir jo ofte beskyldt for å stirre, men om jeg kaster et blikk på en dame i butikken eller på treningssenteret, og akkurat da ser hun tilbake. øynene møtes og jeg føler hun tror jeg har stirret.
Kanskje en del (jeg sier ikke det gjelder alle hver gang) av de som blir beskyldt for å stirre bare har kastet et blikk ?

Men klart det når hun for 4 gang ser din vei, og hun oppdager du fortsatt har blikket festet på henne, ja så kan det kanskje betraktes som stirring 😉
 mitt eksempel på starten her, der hun ser tilbake, og jeg blir oppmerksom på det, passer jeg  på å ikke se i hennes retning noe mer, for ikke  å bli tatt i stirring..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 7.11):

Ekspander  

Jeg glaner litt ekstra på mannen på to meter med vil i buksa jo. Hilsen kvinne. 
Men jeg glaner ikke på kortvokste eller alt annet du nevner. De er jo helt normale og ikke oppsiktsvekkende på noe som helst måte. Men et kjønnsorgan som syns gjennom klær er jo ikke helt vanlig der man kommer for å trene og alt det der. Det er liksom private ting. Det er et eller annet om at det fra naturens side skal vekke litt nysgjerrighet. Og vi kvinner vet jo at kler man seg på en viss måte så vekker det nysgjerrighet hos kvinner og menn. Jeg kler meg helt nøytralt, fordi jeg ikke ønsker oppmerksomhet på treningssenter. Skal jeg ut på byen for å flørte kler jeg meg sexy og kroppsnært. Elsker å gå i kjole, men kjoler kan skjule mye og vise mye. Det er likevel feminint. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 7.52):

Jeg sikler ikke på bulen i buksa, men det hender jeg titter litt ekstra fordi det er fascinerende å se at det private blottes. Jeg er kvinne og ikke intr i det kvinnelige kjønn. Men hadde en kvinne trent foran meg og skrevet med beina så underlivet syntes gjennom buksa hadde jeg jo tittet da også. Jeg er et menneske. Sånn er det bare. 

Ekspander  

Bruker du å titte i underlivet til damene i fellesdusjen når de "bretter det ut" for å vaske seg før svømming? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffenbøffen
  ItchyBitchySpider skrev (På 5.4.2023 den 8.03):

Bruker du å titte i underlivet til damene i fellesdusjen når de "bretter det ut" for å vaske seg før svømming? 

Ekspander  

..

Endret av Tøffenbøffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...