Gå til innhold

Dusj i offentlig basseng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ogå overvektig, liker ikke vise meg naken foran fremmede og som du sier kle badetøy på våt kropp. Ikke liker jeg blikk fra godt voksne «medsøstre» som tydelig ikke liker at jeg shaver meg daglig i en alder av 40. Løser det med å be om hc-garderobe før svømming. Etter svæmming dusjer jeg av det verste klorvannet med badetøyet på, skifter og kler på meg på toalettet og dusjer med en gang jeg kommer hjem. Så slipper jeg å stå foran alle. De kunne løst dette problemet umiddelbart ved å ordne dusjer med vegger. Omså åpent foran, men da ser man kun den man har rett foran seg og ikke 14 andre.

Anonymkode: 1eb0f...a44

Så rart åssen man opplever ting ulikt. Jeg tilhører også overvekt kategorien, men aldri opplevd å bli « beglodd» eller utilpass med mine « medsøstre». Veldig leit da hvis du har følt det sånn, men sikker på at det ikke er mer en psykisk ting enn en virkelig ting? Spør ikke for å mobbe liksom, men bare lurer siden jg har ikke opplevd noe sånt 😏😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ble stoppet av en med svømmer i garderoben i dag da jeg skulle inn til bassenget. Vedkommende lagde en scene over at jeg ikke dusjet før jeg skulle trene. Eier ikke folk folkeskikk lenger? 

Anonymkode: c1569...4c9

Er helt normalt å DUSJE før du går i basseng.Så ja han har RETT.

Anonymkode: 20b9f...97d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har man dusjet hjemme er man ren. 

Det er ikke sikkert.Man kan svette og bli "skitten" på vei til basseng.Hva om man har svette føtter?

Anonymkode: 20b9f...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (5 timer siden):

Det som er uforskamma er å ikke dusje naken før du går i bassenget. Det må alle gjøre - i svømmehallens dusj.

Jeg blir heller overrasket når folk dusjer naken, da de aller fleste dusjer med badetøy. Kanskje på tide at det innføres garderober med båser til alle?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (5 timer siden):

Så hvordan har du tenkt at de skal  sikre at folk er rene før de går i bassenget?

-Jeg har allerede dusje hjemme.

Det holder jo ikke...

Vet man at de som har dusjet naken har dusjet godt nok? De kan jo også si at de har dusjet grundig, men med mindre man har inspisert dem vet man ikke hvor nøye de har vært med kroppsvasken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samfunnsengasjert skrev (30 minutter siden):

Jeg blir heller overrasket når folk dusjer naken, da de aller fleste dusjer med badetøy. Kanskje på tide at det innføres garderober med båser til alle?

Ved badehallen hvor jeg jobber er det avlukker, og 4 med forheng for de sjenerte, og likevel må jeg forklare voksne at vi dusjer nakne og vasker oss godt, så tror ikke det hadde løst alt. 

Anonymkode: bbcf5...b73

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ene svømmehallen her har felles garderobe. Må ta på badedrakt i ett bittelite avlukke ta med alle klærne for å finne skap. Så ta av badedrakt i dusjen igjen. Snakk om tungvindt. Jeg gjorde det frem til jeg byttet svømmehall som var egen garderobe for damer og menn.

Anonymkode: 47e8d...a0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ene svømmehallen her har felles garderobe. Må ta på badedrakt i ett bittelite avlukke ta med alle klærne for å finne skap. Så ta av badedrakt i dusjen igjen. Snakk om tungvindt. Jeg gjorde det frem til jeg byttet svømmehall som var egen garderobe for damer og menn.

Du kan ikke kle deg naken, ha på håndkle, gå til skapet med tingene, så gå til dusjen og ta på badedrakten der?

Anonymkode: 80e19...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 23.47):

Hva mener du her?

Uansett, alle skal dusje før de går i bassenget, det er jo noe alle vet?

Anonymkode: 410e8...4fa

At vedkommende stoppet meg før jeg skulle i bassenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 20.27):

Ved badehallen hvor jeg jobber er det avlukker, og 4 med forheng for de sjenerte, og likevel må jeg forklare voksne at vi dusjer nakne og vasker oss godt, så tror ikke det hadde løst alt. 

Det er opp til hver besøkende hvordan de vil gjøre seg klar til å bade vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke hvis du tenker hygienemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke det. Som sagt, reglene er der for en grunn. Hvorfor tror du at det står skilt alle veier om det, at man skal dusje før basseng?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At vedkommende stoppet meg før jeg skulle i bassenget. 

Du ble stoppet av en med svømmer?

Anonymkode: 410e8...4fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du ble stoppet av en med svømmer?

Du skjønte sikkert hva personen mente..

Anonymkode: a3d85...bcc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Samfunnsengasjert skrev (På 4.4.2023 den 20.17):

Vet man at de som har dusjet naken har dusjet godt nok? De kan jo også si at de har dusjet grundig, men med mindre man har inspisert dem vet man ikke hvor nøye de har vært med kroppsvasken.

Nei, selvfølgelig får man ikke kontrollert at alle som sier de har dusjet har gjort det godt nok. Men fordi noen sniker seg unna så kan man ikke slutte å kreve at folk dusjer. Da vil enda færre dusje, vannet blir mer griset, klorinnholdet høyere og flere folk med hudproblemer kan ikke bade.

For øvrig enig at det burde være flere private avlukker som de som ønsker disse betaler ekstra for (fordi de krever mer areal og er dyrere å rengjøre). I tillegg bør det være kjønnsdelte og kjønnsblande fellesgarderober. Det siste for par/grupper av begge kjønn og folk med uklart kjønnsutrykk. 

Anonymkode: 90383...e31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan ikke kle deg naken, ha på håndkle, gå til skapet med tingene, så gå til dusjen og ta på badedrakten der?

Anonymkode: 80e19...70c

Kan, men mye å bære med klær til barn også. Upraktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er opp til deg å følge reglene. Gjør du ikke det så er det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 23.27):

Gikk du naken ned der uten klær så svettet du likevel sikkert nok til å burde vaske deg uansett. Nei, det er så, men da får du vente til det blir mindre folk eller snu ræva til. Vi tar jevnlige prøver av vannet og må pøse på med klor når folk kommet uten å dusje. Det merkes på målingene. 

Det merkes på målingene at folk (barn?) tisser i bassenget. Dette har nada med dusj å gjøre. 

Anonymkode: c467e...2f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blizz1 skrev (På 4.4.2023 den 14.44):

Det har egentlig ingenting med saken å gjøre hvem jeg stoler på og ikke. Dette er et offentlig basseng og det er soleklart at de må ha noen hygieneregler. Kjedelig å måtte bade i andres tarmbakterier eller få norovirus fordi man må "stole på" at folk har vasket seg.

Morsom du. Norovirus blir ikke borte av en dusj.

Anonymkode: c467e...2f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 14.38):

Du kan begynne med å stole på mennesker rundt deg.

Anonymkode: a3d85...bcc

Men det kan man dessverre ikke. Hvis ikke hadde det jo ikke vært en problemstilling 

Anonymkode: d56fe...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må så klart dusje godt før man bader. Bra man stoppes hvis ikke!

I mitt basseng gjør folk det ser jeg. Vasker seg godt. Selv såper jeg faktisk også inn hår før svøm pga spray og produkter. Jeg bruker rullestol og sitter i dusjen på et sete. Masse barn glor og spør. Jeg kunne vært sur og krenka for å måtte dusje under de omstendighetene, men jeg tenker at jeg vil trene og være sprek og så får de bare glo. Legger vekt på å ha kule badedrakter så det er noe fint å glo på👍😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...