Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snu ræva til? Det kan da umulig være en del av jobben deres å vaske den svette ræva til de som ikke gidde å gjøre det selv?

Anonymkode: 624e6...3df

Haha, mente stå med ryggen til de andre. Men ja vi vasker ingen ræv hverken ren eller svett. Men vi har en vannslange for renhold, kan begynne å tilby den i privatrom kanskje.

Anonymkode: bbcf5...b73

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eier ikke folk folkeskikk lenger? 

Anonymkode: c1569...4c9

Nei, tydeligvis ikke! Det henger sikkert 20 forskjellige plakater i garderoben her som beskriver hvordan man skal dusje. Folk gir faen allikevel. Jeg ønsker meg en garderobevakt.

Følg reglene eller pell dere hjem! Eklinger..

Anonymkode: cad8a...2aa

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ok, 1. Selvfølgelig bør alle følge reglene og vaske seg skikkelig i dusjen rett før de bader, noe annet er kjempeekkelt.

Men. 2. I lys av at dette er et utbredt problem, hvorfor er det ikke flere offentlige basseng med dusjer med avlukker? Jeg er selv ganske tjukk, og prosessen med å dra badedrakten over valkene er helt forferdelig, og sykt vanskelig med våt kropp. Så jeg drar veldig tidlig på morgenen slik at det nesten ikke er folk der.

Anonymkode: 80e19...70c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten, dumt spørsmål, hvordan vasker dere deres edle deler før bading? Man skal jo egentlig ikke bruke såpe, jeg gjør det likevel, men jeg synes liksom ikke jeg får skylt den helt bort med disse dusjene som bare henger høyt oppe på veggen der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Man dusjer før man skal i basseng. Ferdig snakka 

Anonymkode: d3666...67b

Hvis svømmehallene vil ha folk til å dusje nakne, så får de skaffe båser til alle besøkende. TS har rett til å bestemme over egen kropp og hvem som skal se den. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Laraa skrev (42 minutter siden):

Det stemmer at DU ikke eier folkeskikk. Å ikke dusje før man entrer et offentlig basseng er helt elementær hygiene. På nivå med å vaske hendene etter at ha vært på dass. All ære den personen som turte å si fra. Hadde bare all våget like ærlige som han/hun istedenfor å inni seg tenke på at man deler vann med folk som ikke vasker seg 

Det er passe frekt å henge seg opp i hvordan andre bruker garderoben. Da får de vær så god finne seg i at jeg svarer "beklager, jeg ble voldtatt som barn og klarer ikke å være naken med andre".

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

Hvis svømmehallene vil ha folk til å dusje nakne, så får de skaffe båser til alle besøkende. TS har rett til å bestemme over egen kropp og hvem som skal se den. 

Folk er jo mer eller mindre naken i bassenget uansett, da må de greie å dusje med samme kjønn. Hvis man er så finslig, kan man starte med å vaske rumpen sin. 

Anonymkode: 1490c...695

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt riktig, alle bestemmer over egen kropp. Så hun har et valg, enten dusje som regelen sier, eller la være å bade. Taadaaa, problem løst🤷‍♀️

Anonymkode: 410e8...4fa

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva gjør du etter at du har vært i bassenget? Tar klærne på utenpå den våte badedrakta så du slipper å vise deg naken for de andre i dusjen/garderoben? 

Anonymkode: dd4a2...2b2

Ja. Eller skifter på toalettet. Ikke noe problem hvis man bare tenker løsninger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er passe frekt å henge seg opp i hvordan andre bruker garderoben. Da får de vær så god finne seg i at jeg svarer "beklager, jeg ble voldtatt som barn og klarer ikke å være naken med andre".

Det er en grunn for reglene, og det er ikke for å være slem med folk. Det som er frekt, er å dytte svetten og dritten din opp i andre. Det er fælt å bli utsatt for feks voldtekt, men det fritar en ikke fra å opprettholde hygienen. I verste fall så kan andre bli syk fordi noen ikke dusjet. Har en så store problemer med å dusje før badet, så må man dessverre la være å dra i bassenget. Slik som jeg gjør. Jeg klarer ikke å være naken rundt andre, jeg klarer forøvrig sjelden å være rundt folk i det hele tatt, så da dropper jeg å dra og bade, selv om jeg noen ganger savner det skikkelig mye.

Samfunnsengasjert skrev (5 minutter siden):

Ja. Eller skifter på toalettet. Ikke noe problem hvis man bare tenker løsninger.

Hvorfor hopper du bukk over grunnen til dusj-regelen?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en grunn for reglene, og det er ikke for å være slem med folk. Det som er frekt, er å dytte svetten og dritten din opp i andre. Det er fælt å bli utsatt for feks voldtekt, men det fritar en ikke fra å opprettholde hygienen. I verste fall så kan andre bli syk fordi noen ikke dusjet. Har en så store problemer med å dusje før badet, så må man dessverre la være å dra i bassenget. Slik som jeg gjør. Jeg klarer ikke å være naken rundt andre, jeg klarer forøvrig sjelden å være rundt folk i det hele tatt, så da dropper jeg å dra og bade, selv om jeg noen ganger savner det skikkelig mye.

Hvorfor hopper du bukk over grunnen til dusj-regelen?

Jeg vil påstå at jeg er renere enn de fleste i bassenget (de få gangene jeg går, er der svært sjeldent!):

1. Jeg dusjer grundig hjemme, inkludert vasker håret.

2. Jeg tar på meg rent badetøy, og ren bukse og genser utenpå.

3. Jeg ankommer svømmehallen. Igjen, nydusjet og med nyvasket hår, og rent badetøy. 

4. Tar av meg bukse og genser, men beholder badetøyet på. 

5. Går i dusjen og spyler meg, med badetøyet på.

6. Etter bading: Dusjer med badetøyet på. 

7. Tar bukse og genser utenpå det våte badetøyet.

8. Drar hjem og dusjer igjen, inkludert vasker håret på nytt pga. kloren.

Vil si det er langt mer renslig enn de som tar seg en kjapp halvt-minutts vask naken og så tar på seg et badetøy som ikke har blitt vasket de siste ukene...

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hele denne dusj før man skal i offentlig basseng-greia er et veldig bra eksempel på folk som vil finne på alt av unnskyldninger for å ikke følge reglene.

Vil du ikke følge reglene, så trenger du ikke å dukke opp der for å bade.

Så enkelt er det.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (23 minutter siden):

Jeg vil påstå at jeg er renere enn de fleste i bassenget (de få gangene jeg går, er der svært sjeldent!):

1. Jeg dusjer grundig hjemme, inkludert vasker håret.

2. Jeg tar på meg rent badetøy, og ren bukse og genser utenpå.

3. Jeg ankommer svømmehallen. Igjen, nydusjet og med nyvasket hår, og rent badetøy. 

4. Tar av meg bukse og genser, men beholder badetøyet på. 

5. Går i dusjen og spyler meg, med badetøyet på.

6. Etter bading: Dusjer med badetøyet på. 

7. Tar bukse og genser utenpå det våte badetøyet.

8. Drar hjem og dusjer igjen, inkludert vasker håret på nytt pga. kloren.

Vil si det er langt mer renslig enn de som tar seg en kjapp halvt-minutts vask naken og så tar på seg et badetøy som ikke har blitt vasket de siste ukene...

Mye styr for ingenting.

Anonymkode: 63032...928

• Liker 4
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (11 timer siden):

Det endrer ikke det faktum at det er vanvittig respektløst å ikke dusje og så drasse med seg svette, lyske, og rumpebakterier slik at vi andre får"gleden" av å dele disse med svømmebassenggrisen. Det står et oppslag ved døra i svømmehallen der jeg går: en person som ikke dusjer tilsvarer bakteriene til 99 som gjør det. Og det er åpenbart at du selv ikke tilbringer mye tid i svømmehallen, for da hadde du visst at det finnes en egen garderobe og dusj for mennesker med behov for å enten dusje alene eller trenger assistanse, blant annet ved nedsatt funksjonsevne eller f.eks for transpersoner som ikke føler seg vel med å dusje offentlig. En person som har opplevd voldtetkt og forteller at hun har har behov for tilrettelegging får garantert bruke denne garderoben helt alene uten å legge ut om traumer eller eventuelle ptsd diagnoser. Og er denne garderoben opptatt, kan man vente et kvarters tid til den er ledig 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk trolletråd. "Jeg bryter regler alle er klar over, og blir konfrontert, så frekke andre som følger regler er! Jeg må få gjøre som jeg vil, tross regler!"

Er bare en tråd for å provosere, men uansett. Er du ikke villig til å følge regler, så kan du ikke benytte deg av tilbudet. Enkelt og greit! 

Anonymkode: 300c5...524

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er typisk trolletråd. "Jeg bryter regler alle er klar over, og blir konfrontert, så frekke andre som følger regler er! Jeg må få gjøre som jeg vil, tross regler!"

Er bare en tråd for å provosere, men uansett. Er du ikke villig til å følge regler, så kan du ikke benytte deg av tilbudet. Enkelt og greit! 

Anonymkode: 300c5...524

Enig altså, men hvorfor i huleste er det ikke avlukker i dusjene?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Førsteposten er åpenbart skrevet for å provosere. Dette er en trolletråd.

Anonymkode: 05cd6...e9c

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Har man dusjet hjemme er man ren. 

Nei

Anonymkode: 03a81...a91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig altså, men hvorfor i huleste er det ikke avlukker i dusjene?

Fordi man bruker mer tid på å vaske flere flater.

Anonymkode: 8c167...913

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man er det når man kommer rett fra dusjen uansett er det ikke alle som liker å dusje i fellesskap 

Enig med deg. Jeg trener ikke i basseng nettopp fordi jeg ikke orker å dusje naken offentlig. Jeg kunne fint ha dusjet godt hjemme før jeg kom, skylle meg i fellesdusjen med badetøy etter svømming, for så å gå hjem og dusje skikkelig etterpå. Men dette er ikke lov, og dermed får jeg aldri brukt svømmehallen.

Anonymkode: a3d85...bcc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...