AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Jeg og samboer skal i bryllup om et par uker. vi har en baby som da er litt over 4 mnd. Jeg mener at vi tar henne med siden hun ikke kjenner noen godt nok til at jeg vil la andre ha henne hele den dagen, mens samboer er av typen som ikke ser problemet i å sette henne bort til noe som for HENNE er fremmede (hun er flaskebarn). Greit at det er familie som evt passer, MEN det vet jo ikke babyen. Jeg kjenner på meg at jeg ikke ønsker å sette henne bort til noen. Det er ikke noe problem for meg å ta henne med, jeg skal ikke drikke, å kjenner at jeg seriøst kunne droppet brylluppet fremfor å etterlate henne. Er jeg helt på bærtur? Bryllupet er jo gjerne hele dagen, det er mange timers pass 😶 han syns det er leit at da en av oss må dra hjem med henne før festen egentlig starter (hun må legges rundt kl 20 for å ikke få en helvetesnatt). Anonymkode: 04464...64a
AprilLudgate Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Har brudeparet sagt det er OK at barn er med? Hvis nei gir jo saken seg selv, da må en av dere bli hjemme. Vi var og invitert i bryllup på den tiden, og siden det var mannens kamerat ble jeg hjemme med babyen. 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg og samboer skal i bryllup om et par uker. vi har en baby som da er litt over 4 mnd. Jeg mener at vi tar henne med siden hun ikke kjenner noen godt nok til at jeg vil la andre ha henne hele den dagen, mens samboer er av typen som ikke ser problemet i å sette henne bort til noe som for HENNE er fremmede (hun er flaskebarn). Greit at det er familie som evt passer, MEN det vet jo ikke babyen. Jeg kjenner på meg at jeg ikke ønsker å sette henne bort til noen. Det er ikke noe problem for meg å ta henne med, jeg skal ikke drikke, å kjenner at jeg seriøst kunne droppet brylluppet fremfor å etterlate henne. Er jeg helt på bærtur? Bryllupet er jo gjerne hele dagen, det er mange timers pass 😶 han syns det er leit at da en av oss må dra hjem med henne før festen egentlig starter (hun må legges rundt kl 20 for å ikke få en helvetesnatt). Anonymkode: 04464...64a Jeg hadde enten tatt med barnet (om det er innafor ift invitasjonen), også reist hjem til legging. Ellers hadde jeg meldt avbud Anonymkode: 0a008...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Har brudeparet sagt det er OK at barn er med? Hvis nei gir jo saken seg selv, da må en av dere bli hjemme. Vi var og invitert i bryllup på den tiden, og siden det var mannens kamerat ble jeg hjemme med babyen. Ja det er ikke noe problem for dem at hun er med Anonymkode: 04464...64a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Har ikke barn selv enda så bør vel ikke svare 😆 Jeg mener at dere visste om dette bryllupet en stund og har hatt god tid til å la barnet bli kjent og trygg på et familiemedlem. Vi blant annet ønsket ikke barn i vårt bryllup. Om baby tar flaske synes jeg dere bør prøve å få barnevakt de timene. Det er ofte tid mellom kirke og fest, så her kan man være litt med baby igjen også drar en av foreldrene tidlig fra festen. Evt kan baby være med kun i krigen. Da er ikke baby så lenge vekke fra mamma og pappa. Anonymkode: 2fe6b...83c 6
Handful Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Det er alt for lenge for en liten baby å være borte fra primær omsorgsperson. Så enkelt. Det er ikke et barn (enda), det er en veldig liten baby. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Jeg har ikke vært i bryllup hvor barn/baby er invitert. Vi var i tre bryllup med baby mellom 6 uker - 4 mnd. Første barnet var flaskebarn, andre ikke. Det gikk helt passe alle gangene. Min herlige svigermor passet, og hun hadde truffet babyene jevnlig siden fødsel. Likevel ble det litt slitsomt for både henne og babyene, med mye skriking. Jeg er likevel glad vi dro i bryllupene, siden det var nær familie. Jeg kunne ønske jeg hadde insistert på å dra hjem mellom vielse og middag for mating og litt kos, kanskje fått baby til å sove før jeg dro tilbake. Er det mulig for dere med tanke på avstand? Anonymkode: 151d9...1c4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde glatt blitt hjemme om barnet ikke var ønsket i selskapet Babyen er så liten enda så det blir altfor mange timer borte fra mamma og pappa. Anonymkode: 0a008...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Det høres ikke ut som at du vil få en fin bryllupsfeiring uansett ved at babyen blir passet på av noen andre, så da er det jo egentlig ikke noe vits med barnepass enda. Om du bare blir gående å bekymre deg, er det mye bedre at babyen er med i bryllupet. Anonymkode: 952cd...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde glatt blitt hjemme om barnet ikke var ønsket i selskapet Babyen er så liten enda så det blir altfor mange timer borte fra mamma og pappa. Anonymkode: 0a008...bc3 Barnet er ønsket i selskapet (av paret), det er samboer som mener at hun ikke skal være med Anonymkode: 04464...64a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Er bryllupet nært dere? Om bryllupet er på hotell er det fint å ha med barnevakt og så svinge innom rommet noen ganger ☺️ Anonymkode: b6c4c...10f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet er ønsket i selskapet (av paret), det er samboer som mener at hun ikke skal være med Anonymkode: 04464...64a Da hadde jeg blitt hjemme med baby og latt mannen dra alene Anonymkode: 0a008...bc3 2
AprilLudgate Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det er ikke noe problem for dem at hun er med Anonymkode: 04464...64a Om det er kort vei hjem hadde jeg dratt innom en kort stund og så hjem Det blir veldig overstimulerende for babyen i lange tider å være der. Eller rett og slett bare blitt hjemme. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke barn selv enda så bør vel ikke svare 😆 Jeg mener at dere visste om dette bryllupet en stund og har hatt god tid til å la barnet bli kjent og trygg på et familiemedlem. Vi blant annet ønsket ikke barn i vårt bryllup. Om baby tar flaske synes jeg dere bør prøve å få barnevakt de timene. Det er ofte tid mellom kirke og fest, så her kan man være litt med baby igjen også drar en av foreldrene tidlig fra festen. Evt kan baby være med kun i krigen. Da er ikke baby så lenge vekke fra mamma og pappa. Anonymkode: 2fe6b...83c Her leser jeg at du ikke har barn nei 😅 Og kanskje i overkant bridezilla? »Dere visste om bryllupet lenge, barseltiden burde blitt tilrettelagt slik at dere kunne komme i mitt bryllup. En tredje person burde også vært fullt involvert i denne tilpasningen for meg. Flaskemating = baby har ikke tilknytning til noen». 😅 5 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Hvor langt unna er bryllupet? Hvis det ikke er kjempelangt. Kan ikke en dra i vielsen og begge bli med på bryllupsfesten et par timer? Tenker man kan prøve være løsningsorientert uten at det må være alt eller ingenting. Anonymkode: 06bb6...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har ikke barn selv enda så bør vel ikke svare 😆 Jeg mener at dere visste om dette bryllupet en stund og har hatt god tid til å la barnet bli kjent og trygg på et familiemedlem. Vi blant annet ønsket ikke barn i vårt bryllup. Om baby tar flaske synes jeg dere bør prøve å få barnevakt de timene. Det er ofte tid mellom kirke og fest, så her kan man være litt med baby igjen også drar en av foreldrene tidlig fra festen. Evt kan baby være med kun i krigen. Da er ikke baby så lenge vekke fra mamma og pappa. Anonymkode: 2fe6b...83c Jeg hadde glatt droppet å reise i ditt bryllup hører jeg. Anonymkode: 0a008...bc3 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Det er ca 20 min kjøring mellom oss og bryllupet. Så noe tid vil jo gå med på å kjøre hjem, være med lille, å så kjøre tilbake. Anonymkode: 04464...64a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 Det er forskjell på å ha med barn som selvstendige individer og en så liten baby som ikke gjør noe av seg og fremdeles lever i symbiose med sin mor. Hvis brudeparet synes det er greit ville jeg hatt henne med og dratt tidlig (men litt senere enn normal leggetid ville jeg tenkt hadde gått bra). Det er jo ikke sånn at det nødvendigvis er så gøy for deg å være vekke fra babyen så lenge heller. Det er en veldig spesiell tid med så små babyer og andre ting må komme litt i andre rekke Anonymkode: 59e0a...71f 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ca 20 min kjøring mellom oss og bryllupet. Så noe tid vil jo gå med på å kjøre hjem, være med lille, å så kjøre tilbake. Anonymkode: 04464...64a Det tenker jeg personlig er svært lite når man har et bryllup så nærme. Anonymkode: 06bb6...2d5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 Hun er liten, kjenner bare mamma og pappa og ønsket av brudeparet. Ta henne med 😊 Er det ett alternativ å legge henne i vogn på kvelden? Da trenger ikke du dra hjem så tidlig heller? Vi gjorde det mye med første. Veldig greit når det fungerer. Anonymkode: bea8f...71d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er liten, kjenner bare mamma og pappa og ønsket av brudeparet. Ta henne med 😊 Er det ett alternativ å legge henne i vogn på kvelden? Da trenger ikke du dra hjem så tidlig heller? Vi gjorde det mye med første. Veldig greit når det fungerer. Anonymkode: bea8f...71d Ja har sagt at vi tar med vogn i så fall, så kan vi trille henne ved behov. Har babycall i vogna så vi kan la henne stå borte fra bråk ev. Anonymkode: 04464...64a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå