AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Hvor god grunn bør familie eller dine nærmeste venner ha for å ikke komme i konfirmasjon til ditt barn? Anonymkode: 20012...fd4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 For stor avstand, graviditet, for små barn, sykdom, skader ++ er noe jeg kommer på i farten Anonymkode: 1a580...c03 1
C-girl Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Om de jobber turnus er det ikke alltid like enkelt å få fri 2
tussi84 Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Syk, eller barna er syke, jobb, for lang avstand/ikke økonomi til å reise langt, ulykker/skade, eller at de har avtalt noe annet viktig den dagen. Og med viktig mener jeg ting som ikke kan flyttes på og som er allerede takket ja til før man får invitasjon om konfirmasjon.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Aller nærmeste familie - f.eks besteforeldre forventer jeg at setter av dagen samme hva som skjer. De har visst om datoen nesten et år før selve konfirmasjonsdagen. Tanter og onkler til konfirmanten og venner som er faddere håper jeg virkelig prioriterer dagen, men jeg har litt større forståelse hvis de ikke kan komme pga sykdom hos barn, graviditet, reisevei osv. Venner som er invitert er det koselig om kommer, men jeg forstår om det kræsjer med jobb ol. Anonymkode: 7b026...e20 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 God grunn? Altså kan de ikke så kan de ikke , grunn bryr jeg meg ikke om Anonymkode: 83e7d...378 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Må man ha en god grunn? Altså kreves det en forklaring hvis man ikke kan komme? Anonymkode: aeb21...a4b 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Hvis man ikke kan fordi man må jobbe, har en annen og like viktig eller viktigere avtale eller er syk eller man ikke har råd til å reise, greit nok. Hvis det er fordi man bare ikke har lyst eller ikke gidder må man også være forberedt på at andre ikke kommer til å ha lyst eller gidde når man selv inviterer til noe. Normale mennesker strekker seg litt for å delta på ting som er viktig for familien sin. Anonymkode: bbe66...f91 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Synes det kommer an på hvor stor familie man er også. Er man en stor familie og/eller mange gjester er det ikke like synlig som der var hos oss som kun var 15 stk. Både konfirmanten og jeg ble skuffet da onkel og tante, som kun har seg selv å tenke på, ikke kom i konfirmasjonen til en av sine to nevøer uten noen spesiell grunn. Anonymkode: 71bc3...ad4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 Avbud i konfirmasjon skal mye til, synes jeg. Anonymkode: d789d...296
Aragon Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Bortsett fra konfirmantene foreldre, søsken og besteforeldre synes jeg det er nok at de ikke kan. Regner med at hvis de melder avbud er de for en grunn. Hvis de blir syke rett før må det være lov å melde avbud på kort varsel, ellers forventer jeg avslag innforbi den fristen vi gir når vi inviterer .
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Jeg fikk ett avmeldt på min konfirmasjon. Dette var fra ei tante og onkel. Jeg forsto. De skulle komme fra USA, og det var problemer der. Ikke for dem, men på grunn av terror trusler. Jeg forsto at de ikke ønsket å komme. Det var også samtidig som mi mor skulle ha sin " reunion "i Statene. Hun valgte å ikke dra. Anonymkode: c9ada...b78
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Jeg meldte avbud til en konfirmasjon på Sørlandet pga mye koronasmitte her på Vestlandet. Jeg ønsket ikke å reise og så pådra meg smitte. Anonymkode: 0b497...bc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå