Gå til innhold

Melde avbud til konfirmasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor god grunn bør familie eller dine nærmeste venner ha for å ikke komme i konfirmasjon til ditt barn? 

Anonymkode: 20012...fd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For stor avstand, graviditet, for små barn, sykdom, skader ++ er noe jeg kommer på i farten

Anonymkode: 1a580...c03

• Liker 1
Skrevet

Om de jobber turnus er det ikke alltid like enkelt å få fri

• Liker 2
Skrevet

Syk, eller barna er syke, jobb, for lang avstand/ikke økonomi til å reise langt, ulykker/skade, eller at de har avtalt noe annet viktig den dagen. Og med viktig mener jeg ting som ikke kan flyttes på og som er allerede takket ja til før man får invitasjon om konfirmasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Aller nærmeste familie - f.eks besteforeldre forventer jeg at setter av dagen samme hva som skjer. De har visst om datoen nesten et år før selve konfirmasjonsdagen. Tanter og onkler til konfirmanten og venner som er faddere håper jeg virkelig prioriterer dagen, men jeg har litt større forståelse hvis de ikke kan komme pga sykdom hos barn, graviditet, reisevei osv. Venner som er invitert er det koselig om kommer, men jeg forstår om det kræsjer med jobb ol.  

Anonymkode: 7b026...e20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God grunn?  Altså kan de ikke så

kan de ikke , grunn bryr jeg meg ikke om

Anonymkode: 83e7d...378

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må man ha en god grunn? Altså kreves det en forklaring hvis man ikke kan komme? 

Anonymkode: aeb21...a4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke kan fordi man må jobbe, har en annen og like viktig eller viktigere avtale eller er syk eller man ikke har råd til å reise, greit nok. Hvis det er fordi man bare ikke har lyst eller ikke gidder må man også være forberedt på at andre ikke kommer til å ha lyst eller gidde når man selv inviterer til noe. Normale mennesker strekker seg litt for å delta på ting som er viktig for familien sin. 

Anonymkode: bbe66...f91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det kommer an på hvor stor familie man er også. Er man en stor familie og/eller mange gjester er det ikke like synlig som der var hos oss som kun var 15 stk.

Både konfirmanten og jeg ble skuffet da onkel og tante, som kun har seg selv å tenke på, ikke kom i konfirmasjonen til en av sine to nevøer uten noen spesiell grunn. 

Anonymkode: 71bc3...ad4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Avbud i konfirmasjon skal mye til, synes jeg. 

Anonymkode: d789d...296

Skrevet

Bortsett fra konfirmantene foreldre, søsken og besteforeldre synes jeg det er nok at de ikke kan. Regner med at hvis de melder avbud er de for en grunn. Hvis de blir syke rett før må det være lov å melde avbud på kort varsel, ellers forventer jeg avslag innforbi den fristen vi gir når vi inviterer . 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ett avmeldt på min konfirmasjon.

Dette var fra ei tante og onkel. Jeg forsto. De skulle komme fra USA, og det var problemer der. Ikke for dem, men på grunn av terror trusler. Jeg forsto at de ikke ønsket å komme. Det var også samtidig som mi mor skulle ha sin " reunion "i Statene. Hun valgte å ikke dra.

Anonymkode: c9ada...b78

AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte avbud til en konfirmasjon på Sørlandet pga mye koronasmitte her på Vestlandet.

Jeg ønsket ikke å reise og så pådra meg smitte.

Anonymkode: 0b497...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...