DuMåkkeKommeHer Skrevet 3. april 2023 #1 Del Skrevet 3. april 2023 I hvilken sammenheng bruker du uttrykket "bøtteballett"? Selv forbinder jeg det med noen som drasser på en haug med (gjerne bråkete) gjenstander, typ en tralle med cymbaler på vei til bandøving. Men jeg har tilgode å høre noen bruke det for å referere til vaskepersonale, som ser ut til å være en av definisjonene i ordboken. Er denne bruken passé, eller er det jeg som bor under en stein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Del Skrevet 3. april 2023 "Kommer opp på hytten på torsdag med hele bøtteballetten!!=hele familien (Det brukes aldri om vaskepersonal eller gjenstander, det brukes om nære og kjære) Anonymkode: 83c1d...807 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. april 2023 #3 Del Skrevet 3. april 2023 (endret) Det er et uttrykk jeg ikke har brukt på en god stund, men jeg HAR brukt det før, det stemmer. Hele bøtteballetten er et uttrykk jeg forbinder med å ta med alt som hører til, alt utstyret eller hele familien med stort og smått. Alt eller alle, kort sagt. Hele bøtteballetten dro på hytta i påsken. Han brukte hele bøtteballetten av verktøy i garasjen for å få fikset feilen på bilen. Endret 3. april 2023 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå