AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Kan man lage en grei tomatsaus med bare tomatpure? Pluss hvitløk, løk, krydder. Venter ikke gjester, men fungerer det som en ok saus og hvordan lager man den? Anonymkode: e38b0...e1c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Ja, med litt vann og koke ut lenge. De lærdes strides i om det er ok å ta en klype sukker i. Jeg er for. Anonymkode: d6119...a53 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Jeg lager pastasaus av kun bokser med hakkede tomater, krydder og en skvett fløte. Med tomatpuré som hovedingrediens tror jeg smaken blir for sterk og metallaktig kanskje, men fungerer kanskje med en liten dæsj. Anonymkode: 442b7...9ec
Taluno Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Jeg gjør det ofte. Finhakker løk og hvitløk, og surrer det, har i tomatsaus og vann, og smaker til med salt, pepper, sukker, paprikakrydder og urtekrydder. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Jeg gjør det om jeg har gått tom for pastasaus. Men ta gjerne litt sukker i for puren er litt syrlig. Og husk å spe ut med vann Anonymkode: 43724...175 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, med litt vann og koke ut lenge. De lærdes strides i om det er ok å ta en klype sukker i. Jeg er for. Anonymkode: d6119...a53 Jeg er også for. Ts; jeg husker jeg lagde en saus med kjøttdeig, tomatpure, vann og krydder da jeg bodde på hybel. Hadde det ved siden av ris. Jeg syns det var godt😊 Anonymkode: 20795...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 La puréen surre litt først, for å bli kvitt besk smak. Du kan bruke buljong istedenfor rent vann, og så krydre til. Jeg pleier også å ha hvitløk og løk i. Veldig barnevennlig, tror dette er favorittversjonen deres av tomatsaus 😅 Anonymkode: 2bc45...97f 1 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Jeg lager pastasaus av løk og hvitløk, som stekes i smør eller olje, og så hermetiske tomater og litt vann. Salt, pepper, kanskje litt krydder som oregano o.l., og en teskje sukker. Det må koke i alle fall 20 min. Til slutt 4-5 spiseskjeer av pastavannet. Aller best blir det med litt rødvin oppi. Jeg pleier å ta vare på vinskvetter og fryse dem ned til dette formålet.
enkefru Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, med litt vann og koke ut lenge. De lærdes strides i om det er ok å ta en klype sukker i. Jeg er for. Anonymkode: d6119...a53 Bruker litt reven gulrot i istedet for sukker, om jeg har da. La gjerne også pureen surre litt i panna før du har i vann også (skal visst få frem mer av smaken)
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 Ja, absolutt. Stek opp løk og hvitløk. Rør en teskje eller to tomatpure ut i vann og hell over. Krydre godt med det du vil ha. Du kan bruke sukker som andre sier, men selv bruker jeg gulrot kuttet i små terninger. Sunnere og har samme effekt. Du kan også ha oppi en liten mengde melk/fløte/rømme for å mildne den ut hvis du vil. Anonymkode: 829b1...2d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå