Kim1986 Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Hei vi er et par som lurer litt på hvordan vi skal fordele ansvar i hjemmet. Mor Kim vurderer å bytte fra en rotete turnus jobb på land til en mer fast offshore turnus 2uker på jobb og 3uker fri. Far Kim jobber 8-16 i hjembyen. Når mor Kim er på jobb i 14dager må far Kim ha fullt ansvar for barna bortsett fra 2dager der besteforeldrene har de. Hvilket ansvar bør Mor Kim ha når hun kommer hjem i 3uker? Det er vel flere der ute som har barn i barnehage og skole og der ene forelderen jobber offshore.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Når mor Kim kommer hjem så deler dere vel ansvaret? Er jo det de fleste gjør, kanskje den som har fri tar seg av henting og levering mer men ellers så deler dere. Mor Kim er jo ikke på ferie hun er på jobb. Anonymkode: 9b63f...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Kim1986 skrev (20 minutter siden): .hvilket ansvar bør Mor Kim ha når hun kommer hjem i 3uker? 50% av ansvaret etter far kommer hjem fra jobb kl 16, altså fordelt med far. Anonymkode: 18c5e...ced 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Vi gjorde det slik at ukene jeg var hjemme, så gjorde jeg unna mye av husarbeid (klesvask, handling, forberedelse av noen middagsretter, rydding og vasking) slik at vi hadde mer (fri)tid sammen på ettermiddagene og helgene disse ukene. Vi prøvde også å legge tannlegebesøk, frisør osv til disse ukene. Og jeg hentet yngstemann oftere på sfo, slik at pappaen hadde litt bedre tid på jobb disse ukene. Men om morgenen, ettermiddagen og helgene delte vi alt av oppgaver slik som vi gjorde før jeg begynte å jobbe offshore, det var ikke slik at jeg tok oppvasken etter middag fordi jeg hadde vært borte på jobb de forrige ukene. Og det var vasket klær og støvsuget og handlet mat mens jeg var borte, jeg kom på ingen måte hjem til to ukers klesvask og helt tomt kjøleskap. De levde normalt mens jeg var borte. Og så jobbet jeg med å tilpasse meg rutinene og reglene familien hadde etablert for å få ting til å funke mens de var alene. Det ville ikke vært riktig om jeg (indirekte) kritiserte eller endret det som funket for dem, mht leggerutiner eller lørdagskveld-middag. Vi hadde det slik i tre år, og hadde det fint disse årene. Jeg tjente bra, men savnet barna og mannen når jeg var borte. Anonymkode: 206dd...3ce 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå