AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Del Skrevet 3. april 2023 Jeg jobber i ett firma hvor vi har flere skrivere. Vi skriver ut en del daglig og bruker da skriver nærmest der vi har kontor. Nå skal vi få en egen skriver for ting vi skriver ut som handler om personlige opplysninger om «kunder». Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kan fortsette å skrives ut på de skriverne vi allerede har? Det er da ingen som kan se hva jeg har skrevet ut tidligere. Jeg tar jo alle arkene med meg. Er det noen som kan forklare meg hva en egen skriver for person opplysninger gjær forhold til andre skrivere? Anonymkode: c9479...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Del Skrevet 3. april 2023 Kommer an på skriveren og innstillinger. Og hvor mye folk slurver med arkene, sett flere ganger at folk skriver ut ting med person info som ligger på skriveren i 30min før de orker å hente det. Vår skriver har en bruker boks som ting blir lagret på før man skriver ut, dette krever at man må logge seg inn på skriveren først. Men selvsagt har de fleste bare 1234 eller passord123 som passord, som nesten gjør det verre.. Anonymkode: 24bce...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer an på skriveren og innstillinger. Og hvor mye folk slurver med arkene, sett flere ganger at folk skriver ut ting med person info som ligger på skriveren i 30min før de orker å hente det. Vår skriver har en bruker boks som ting blir lagret på før man skriver ut, dette krever at man må logge seg inn på skriveren først. Men selvsagt har de fleste bare 1234 eller passord123 som passord, som nesten gjør det verre.. Anonymkode: 24bce...2d6 Dette. Om det er et poeng eller ikke kommer helt an på innstillingene, og siden de innfører et slikt tiltak regner jeg med dere blir nødt til å gå til skriveren og logge dere inn før utskriften starter. Hos oss har det vært slik på alle skrivere i flere år, noe som er et stort fremskritt fra slik det var før. Før satte ikke folk bare på sensitive utskrifter og glemte dem, men rett som det var valgte de feil skriver også, så utskriftene risikerte å havne i et annet bygg i en annen by. Anonymkode: 85426...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Del Skrevet 3. april 2023 Må dere skrive passord eller bruke kort/brikke for å ta ut utskriften på eksisterende skrivere? Hvis ikke så er det jo fort gjort at hvis printeren ikke fungerer skikkelig en dag, så ligger dokumentene i kø. Du gir opp. Så kommer det noen som fikser skriveren og plutselig kommer en halv arbeidsdag med utskrifter på avveie. Det er nok en eller annen teknisk årsak til at skriveren skal brukes. Mest sannsynlig så støtter ikke de eksisterende skriverne noen sikkerhetsfunksjoner som er krevd for sensitive opplysninger. Dette med datasikkerhet er jo et helt eget felt som IT-folk jobber med. Anonymkode: ebb71...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #5 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg kan tilføye at de fleste skrivere har også ett internt minne. Og om uvedkommende får tak i denne, kan de potensielt få ut endel av informasjonen som er sendt til skriveren. Anonymkode: d8b6e...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå