Gå til innhold

Lang utredning, sykemelding og AAP

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du skal over på AAP så burde du jo søke ganske snart, for det er 3 måneder behandlingstid på AAP-stønad. 

Du er nødt til å finne en behandlingsmetode for det du sliter med, for det er ikke sånn at man kan være på AAP uten å gjøre noe. Man gå i en type behandling eller et annet tiltak for å ha AAP. Så dette må du jo finne ut av, litt merkelig at det ikke er funnet ut av hvis du snart har brukt 1 år på utredning? 

Anonymkode: f1ab6...fb5

Utredning er også godkjent som en del av aktivitetsplan.

NAV krever ikke at man behandles for noe man ikke enda vet hva er :P 

Anonymkode: b7329...b0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget høres ut som det kunne vært skrevet av meg for noen måneder siden. Jeg er ca. samme alder, tidligere frisk og ble også akutt rammet av sykdom for ca 1.5 år siden. Jeg er nå akkurat over i AAP og fremdeles ikke ferdig utredet pga lang ventetid i helsevesenet.

Kjenner meg så utrolig godt igjen i frustrasjon over at det tar så lang tid å få hjelp, og at jeg kanskje kunne vært tilbake i jobb og normalt liv nå om jeg hadde fått hjelp før. 

Jeg stresset veldig med å bli frisk før året med sykepenger skulle gå ut, særlig de siste månedene var jeg veldig opprørt. Stresset roet seg faktisk litt etter at jeg begynte på AAP siden da var den milepælen jeg hadde jobbet mot uansett ikke nådd og jeg måtte nullstille. Jeg jobbet med å aksepterte at dette er utenfor min kontroll og at utredning og behandling tar den tiden det tar. Og at dette får jeg dessverre ikke gjort noe med, selv om det er trist og oppleves bittert og urettferdig å ha blitt syk.

I tillegg så vil jeg anbefale deg å støtte deg på nettverk hvis du har det. Jeg synes at det er en mental tilleggsbelastning å være ung og langtidssyk fordi det er så få på min alder som har vært langtidssyk. Så jeg har savnet å snakke med noen som forstår hva jeg går gjennom og som har likende erfaringer. Jeg ble tilfeldigvis kjent med ei som står i samme situasjon nå, og det har vært utrolig deilig å snakke med hun. 

Lykke til!! Håper det hjelper å vite at du ikke er alene❤️

Anonymkode: c0f76...872

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...