mammaemma Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 (endret) Jeg og mannen har to gutter sammen. Vi fikk de når vi var veldig unge. Vi kjente hverandre kun 1 mnd før jeg ble gravid første gang. Vi er nå 24 og jeg er snart 25 år. Det er 13 mnd forskjell på guttene i alder. Guttene blir 5 og 6 år til sommeren. Jeg syntes det er mye med to gutter nå (i forhold til min tålmodighet. Føler meg mye sint osv.) Mannen har veldig lyst på et barn til, jeg er usikker. Jeg vil på en måte fordi alt har gått så fort da vi fikk to veldig tett og alt var ustabilt med tanke på hvor unge vi var og at alt var veldig uplanlagt og litt rotete. Forholdet skrantet. Har litt lyst til å oppleve en graviditet nå som forholdet og livet er mer stabilt. En ting vi er enige om er at HVIS vi skal få et barn til og fremdeles fortsatt være unge når de blir «store», så har vi ikke så lang tid på oss (vi tenker slik fordi vi fikk de guttene vi har veldig tidlig. Vi tenker det er en fordel og vil ikke få et barn til mange år senere.) Ps: Hører ofte «ja, men dere har jo mange år på dere!» Men svaret for oss er NEI😅 Vi fikk barn veldig tidlig og føler at litt av vitsen blir borte om vi får en til når vi nærmer oss 30. Ja jeg vet at 30 er ungt, men jeg var 19 og 20 når jeg fødte guttene. Derfor tenker vi at fordelene med å bli SÅ unge foreldre blir litt borte om vi venter et par år fra nå. Og hva tenker folk om overgangen fra 2-3 barn? Erfaringer? Råd? Endret 2. april 2023 av mammaemma
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Var selv 23 og 25 da jeg fikk de to første og 30 da nr 3 kom. Aldersforskjellen var helt perfekt, da vi følte vi hadde mye mer tid til overs til å leve mer i nuet. Var nok veldig travelt da de to første var små. Kjente forøvrig på mitt eget overskudd at jeg hadde mer overskudd i 20 årene enn da jeg nærmet meg 30, men det kan selvsagt hatt litt med helsen min og gjøre i tillegg. Har aldri angret på at vi valgte å få tre barn, de gir selvsagt mye utfordringer, men så utrolig mye glede. Anonymkode: 89918...629 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Hmm, to gutter på den alderen er krevende. Punktum. Vi har gutter på snart 5 og snart 7. jeg ville likevel fått en 3. mann! Så lenge dere føler forholdet er fint og ikke er på vei ned… Da blir det liksom en hel liten flokk🤩 Overgangen blir nok ikke såå stor for dere som har såpass store barn. Er verre når de alle tre kommer tett.. Anonymkode: 9ce50...fce 1
mammaemma Skrevet 2. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2023 Oki tusen takk for fine nyttige svar🤍 Gjerne del om flere har erfaringer eller råd✨
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Unger er nydelig, og jeg forstår veldig godt ønske ditt om ny baby, som du virkelig kan nyte som mer moden mamma. Det kan bli kjempekos. Samtidig; Dere vil jo være ferdig med barn tidlig, om dere ikke får flere. Heller enn å være 50 år når siste flytter ut, er dere 40 år! Dere har jo ikke hatt noe særlig ungdomstid. Alle andre har gjerne studert, tenkt på seg selv ..tullet rundt til de er 30, mens dere har hatt omsorgsarbeid i 10- 11 år allerede. Skal dere ha det i 20 år eller i 30 åt? Det føles sikkert greit nå med en liten men du blir sliten når de er ungdommer, ikke fullt så søte og veldig selvsentrerte. Jeg fikk 3 barn, første da jeg var 22 og siste da jeg var 30...og jeg er 48 år nå. De siste årene nå- jeg er så lei! Jeg vil ha fri snart og tenke på meg! Jeg har "aldri" fått gjort det. Jeg har ikke kjent på det før de siste årene. .men nå er jeg litt sliten etter å ha vært mamma og tenåringsmor i 26 år. Jeg elsker "barna" ( de er myndige), men man skal ikke undervurdere hvor lenge jobben varer, og at du kanskje en gang får trang til å leve litt selv. ..ha tid til deg og dere (mannen din) Så der spilte jeg djevelens advokat... Anonymkode: ca998...034
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Min første tanke er at 3.mann vil nettopp alltid være det ... 3.mann. De to eldste er nærme hverandre i alder og kan få mye glede av hverandre. Et barn til nå vil alltid være litt alene. Det vil alltid være på et helt annet punkt i livet enn brødrene. ... og om du trodde to barn var slitsomt tror jeg ikke et tredje vil gjøre det mye enklere. Er du virkelig klar for ny runde med våkne netter, bleieskift og barnehager? Anonymkode: ce99b...434
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå