Gå til innhold

Mor som kupper våre uker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere gjort i vår situasjon..? Begynner å bli lei. Er gift med en mann med to barn og de bor mest her. Vi har faste turnuser og avtale for jul og helligdager. Moren til barna vil gjerne ha de mer og går gjennom barna. I dag sendte hun MMS til barna om at hun har kjøpt inn masse godteri og mat og skriver «det hadde vært så hyggelig hvis dere kom til mamma i morgen😍». Hun vet at vi ikke har planer, og når vi sier nei av prinsipp fordi det er vår uke blir ungene sure på oss fordi vi «nekter dem å dra til mamma». Dette skjer støtt og stadig. Som at barna kommer til oss og sier at «mamma sa at hun har kjøpt kinobilletter til oss i dag» uten å avtale gjennom oss. Problemet er at hun kupper vår turnus med å gå via barna og lokke med mat og godteri også er det vi som får gjennomgå når vi sier nei. Hadde hun tatt det opp med oss først og spurt om det var greit hadde det vært noe helt annet. Mannen min har tatt det opp med henne flere ganger men det er glemt uka etter… what to do.

Anonymkode: 6114c...bba

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Far må ta en prat med eks

Anonymkode: 35c5c...f01

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så ille? Dere har ingen planer og barna har tross alt to hjem.

Er selv bonusmor til 2 med 50/50 deling. Om barna vil reise til mor eller oss i ulike uker så gjør de det.

Når dere ikke har planer blir disse prinsippene bare tåpelige.

Anonymkode: b96ae...dae

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er disse barna da? 

Anonymkode: b114c...599

Skrevet

Det er ikke deres uke, men barnas uke. La de kose seg hos mor. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Mine barn skal egentlig være hos meg denne uken, Men de ønsket å være tre dager ekstra hos far. Why not, liksom. Mannen min og jeg har invitert stebarna så får vi alenetid med dem. Det er så viktig å være litt rause med hverandre og ikke sette barna i lojalitetskonflikt 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna er 9 og 11 år så syns ikke det er greit at hun går gjennom dem. Hadde de vært 14/15/16 hadde det vært noe annet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Nettopp.

Det er mange som glemmer at samvær er for barna, ikke foreldrene.

Så hvis TS uadett ikke hadde planer er det da supert at barna kan finne på noe gøy med mor.

Blir de like sure når ungene skal over til eller på kino med venner....

Anonymkode: 40c84...2ba

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er det så ille? Dere har ingen planer og barna har tross alt to hjem.

Er selv bonusmor til 2 med 50/50 deling. Om barna vil reise til mor eller oss i ulike uker så gjør de det.

Når dere ikke har planer blir disse prinsippene bare tåpelige.

Anonymkode: b96ae...dae

Enig med deg. Jeg ser heller ikke problemet, hvorfor si nei av prinsipp.. Vær litt raus, så går det nok begge veier. Hilsen stemor

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre mor har lovbestemt samværsmengde, frodi det foreligger omsorgssvikt - så ser jeg virkelig ikke hvorfor ikke barna skal få møte sin mor oftere.

Anonymkode: 5a25a...f51

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barna er 9 og 11 år så syns ikke det er greit at hun går gjennom dem. Hadde de vært 14/15/16 hadde det vært noe annet.

Hun er deres mor. Ikke bland deg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ikke erfaring, men helt klart en feil strategi av moren. 

Det er helt feil å gå via barna. Og helt feil av henne å "kuppe" deres uker. 

Det er en grunn til ar en har avtaler. 

Ser det er mange som synes dette er helt greit. Hva skjer om far og ts opererer på samme måte? Da vil det gå virkelig ille. 

Dette er voksne personer som må ha forståelse for avtaler som er inngått og gjøre avtaler seg i mellom. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hun går gjennom dem, ingenting du får gjort med det.

Er du faren så si at du forstår at hun vil være med dem og gjøre koselige ting, og si at du gjør helt det samme. At du er like glad i den som hun er, og at du gjerne vil ha dem hos deg også.

Er du stemor, må du ikke blande deg. La foreldrene finne sin løsning mellom seg.

Anonymkode: b114c...599

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jessic_a skrev (2 minutter siden):

Hun er deres mor. Ikke bland deg

Nå har jeg vært bonusmamma for de siden de gikk i barnehagen, de bor også hos oss mesteparten av tiden, så jo - selvfølgelig blander jeg meg :) 

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp.

Det er mange som glemmer at samvær er for barna, ikke foreldrene.

Så hvis TS uadett ikke hadde planer er det da supert at barna kan finne på noe gøy med mor.

Blir de like sure når ungene skal over til eller på kino med venner....

Anonymkode: 40c84...2ba

Det er godt å bare være hjemme uten planer. Her har mor systematisk motarbeidet avtalen og gjør dette for egen vinning. Det er ikke greit!

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er prinsippet her, at hun konsekvent går gjennom barna og lokker de med kino, godteri, shopping osv osv når de er hos oss. Hadde hun klarert det med oss først hadde det vært en annen sak. Sånn det er nå kommer ungene til oss og sier «Mamma henter oss etter skolen i morgen fordi vi skal på shopping», uten at vi har vært involvert. Hun vil heller ikke høre på oss til tross for at vi har tatt det opp gjentatte ganger. Ts

Skrevet

Tja.

Manipulering helt klart.

Men…..med mindre hun som noen her sier har lovbestemt gradert samvær på grunn av manglende omsorgsevne - og det ikke krasjer med planer/skjer mange ganger i uka:

Hva er problemet? 

Hun savner ungene, de savner henne.

Dere får en frikveld i ny og ne som vel kommer greit med når dere har barna mest 🤷‍♀️

Benytt kvelden til kjærestedate eller en tur på trening. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er prinsippet her, at hun konsekvent går gjennom barna og lokker de med kino, godteri, shopping osv osv når de er hos oss. Hadde hun klarert det med oss først hadde det vært en annen sak. Sånn det er nå kommer ungene til oss og sier «Mamma henter oss etter skolen i morgen fordi vi skal på shopping», uten at vi har vært involvert. Hun vil heller ikke høre på oss til tross for at vi har tatt det opp gjentatte ganger. Ts

Hvor ofte ila en måned vil du si dette skjer sånn i snitt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Hvor ofte ila en måned vil du si dette skjer sånn i snitt?

Det skjer hver bidige gang de er her. De er hos henne annenhver onsdag-søndag og hos oss resten. De kan være hos henne en hel helg uten å ha vært utenfor huset, men så fort de er tilbake her og det er mandag DA skal hun legge planer som kino, cafe, shopping 😅

AnonymBruker
Skrevet

Der er jo ikke rare greiene hun lokker med. Godteri? 

Hva med å avtale med barna: på lørdagskvelden lager vi noe godt sammen, ser film som ungene velger og spiser snop, spiller noe?? 

Når mine barn dro til far så hadde de jo planer for helga. Hvis jeg hadde spurt om de ville komme hit og spise snop  så hadde jeg fått beskjed om at nei- må skulle de slik og slik.

Har dere ikke noen slike små helgeting dere gjør siden ungene forlater dere for litt snop? 

Anonymkode: 4aaea...8c3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...