Gå til innhold

Rusket rusler i gang med 2006.


Rusket

Anbefalte innlegg

There are children standing here,

Arms outstretched into the sky,

Tears drying on their face.

He has been here.

Brothers lie in shallow graves.

Fathers lost without a trace.

A nation blind to their disgrace,

Since he's been here.

And I see no bravery,

No bravery in your eyes anymore.

Only sadness.

Houses burnt beyond repair.

The smell of death is in the air.

A woman weeping in despair says,

He has been here.

Tracer lighting up the sky.

It's another families' turn to die.

A child afraid to even cry out says,

He has been here.

And I see no bravery,

No bravery in your eyes anymore.

Only sadness.

There are children standing here,

Arms outstretched into the sky,

But no one asks the question why,

He has been here.

Old men kneel and accept their fate.

Wives and daughters cut and raped.

A generation drenched in hate.

Says, he has been here.

And I see no bravery,

No bravery in your eyes anymore.

Only sadness.

Endret av Rusket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva byr 2006 på for Rusket?

Året starter som 2005, med tårer i øyekroken. Med triste tanker og tårer som må ut.

Jula er en koselig tid, vi koser oss sammen sønnen og jeg, men etter den søte kløe kommer den sure svie.

Faktumet at det er en del av familien til sønnen som ikke deler hans gleder over jul, godter, nisser, raketter og alt det unger elsker.

Det at det er flere år siden noen på far siden så sitt nydelige barnebarn, sin skjønne sønn det svir og gjør vondt i et mamma hjertet.

Trøsta er at snart er hverdagen tilbake og da er det glemt, i hvert fall frem til 4 årsdagen.

Hva ønsker jeg ellers ut av dette året.

Som alle andre år ønsker jeg å komme meg ned på den vekta jeg var før jeg fikk barn, og da må nesten 10 kg av.

Jeg ønsker å ta bedre vare på meg selv, på alle vis og ikke bare i kosthold og trening.

Jeg ønsker at gutten min skal få et lykkelig år med lite sykdom.

Jeg ønsker at alle barn i verden skal få et lykkelig år, men det er jo bare en ønskedrøm.

Jeg ønsker å flytte, få et eget hjem til oss som er bare våres. Som vi eier, ikke leier.

Jeg ønsker å nyte dager i friluft med klart hodet og gode tanker.

Jeg ønsker å leve et godt år uten for mange vonde tanker og hendelser, for oss og for andre. Jeg ønsker å legge et vondt 2005 med sorg og vondhet bak oss, jeg ønsker å frigjøre meg så vi kan leve slik vi vil, ikke slik andre vil at vi skal.

Og jeg håper du pappa har det bedre der du er nå!

Nå skal solen i livet vårt frem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "komme i bedre form" plan. I dag var jeg ute å kjøpte meg en snerten liten ergometersykkel. Ok, kanskje ikke fult så liten, men fin er den da.

Den er så snill at den til og med målte fettprosenten min, og da vurderte jeg sette fyr på hele sykkelen.

25,5 % :grine:

Jeg har 10 kg som skal av, helst før sydenturen i mai/juni skifte. Og kjapt regnet vil det si at jeg må ned 0,5 kg i uka for at det skal gå.

Jeg vil veldig gjerne ha fettprosenten under 20 % også!

Som en start skal jeg sykle 3 ganger i uka, 1 time hver gang. Finne meg et favoritt tv program jeg kan pese til.

Matvanene må drasisk endres, for de er dååååårlige :flau:

Jeg må tillate meg litt en dag i uka, hvis ikke sprekker jeg, så lørdager skal jeg unne meg 1/2 liter brus, en liten sjokolade og en slik bitteliten chips pose.

Smøret må kuttes ut, jeg leste et sted at 75% av fettet fra smør la seg på baken. Og det forklarer nok størrelsen på baken, låra og magen, for jeg er veeeeldig glad i smør.

Jeg kan fint kose meg med frukt, spesielt om jeg kutter det opp og har i en skål. Før var det latskapen som stoppet meg, orket ikke styre med det. Lettere rive papiret av en 200 grams sjokolade. Uff uff.

Jeg klarte å stumpe røyken, og har vært røykfri i 4 måneder nå, og da klarer jeg dette med kost og trim også!

Veiedager blir mandager:

Dato - Fettprosent - +/- kg

02.01 - 25,5 % - 0

09.01 - 24,2 % - 1,6 kg

Endret av Rusket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at jeg har vondt i rumpa i dag er en underdrivelse :sjenert:

Åh den er vond altså, jeg sykla så svetten rant. Og tenkte jo ikke på den stakkars bakenden min som har vært på et sykkelsete ca 5 ganger de siste 10 åra.

AU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øm i stumpen i dag og, sykla meg igjennom "hus til salgs" i går :)

Føles godt etterpå!

Blir spennende se på mandag da, om bestrebelsene i kost og trim betaler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med 2006.

Og vekommen som dagbokskriver.

Sikker på at du ganske snart vil føle at dette er et mye bedre år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koste meg med mitt lørdagsgodt og pizza i dag :sikle: med så god samvittighet :mrgreen:

Og for å toppe det hele sykla jeg 30 min i kveld, på en lørdag :klappe:

Da har jeg holdt målet denne uka, selv om det ble 30 min sykling hver gang og ikke 1 time. Var nok litt vel optimistisk angående formen min!

Men, jeg skal prøve sykle meg igjennom hele slankekrigen på tvnorge i morra kveld, og da blir det jo nesten i mål med 3 timer da... nesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første uka gått, og jeg har gått ned 1,6 kg :mrgreen:

Da er det bare å stå på like bra denne uka her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...