Mardina Skrevet 4. september 2023 #101 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei denne gir ikke noe status. Fjollete bil synes jeg. Anonymkode: 3d3fd...3b7 Ikke bare fjollete 😄 Stygg som juling er den også 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharjovich Skrevet 4. september 2023 #102 Del Skrevet 4. september 2023 (endret) Man kjøper innenfor sin egen økonomi. Eier selv Porsche Taycan Cross Turismo og kommer nok til å bytte over til Taycan GTS Cross Turismo om 1 år evt. turbo. Elsker kjørefølelsen. Selv rundkjøringer blir gøy til tider på måten den sitter på veien. Syntes Porsche har de fineste elektriske bilene og kjørefølelsen er unikt, som er årsaken til at jeg kjøpte og kjører bilen daglig. Tesla er selvfølgelig bedre mtp. rekkevidde, men føler det er to helt forskjellige biler og verdener. Bonus med kollektivfelt og slippe masse køer. Men om det er status? Bil som kosta 1.2M i fjor koster nå 850-1M eller 800k hvis lavspekka? Næh. Rålekker er den da. Blir happy hver gang jeg ser den. Også elsker jeg å se andres Taycaner på veien... faen, er en fangirl jeg. Endret 4. september 2023 av Sharjeelovich 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #103 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg synes det er lavstatus å tenke at bil gir status. Bil var statussymbol på 70-tallet, men ikke nå lenger. Noen få spesielt interesserte bryr seg om hva slags bil andre folk har. Jeg vet at naboen har el- bil, den er rød. Den andre naboen har to biler, grå, tror jeg. Men jeg vet ikke hva slags merke noen av dem er. Aner ikke om de er sjeldne og dyre, eller billigbiler. Anonymkode: 6561a...876 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 6. september 2023 #104 Del Skrevet 6. september 2023 Når det blir så jækla viktig å si at det ikke er status, så tar jeg det som typisk tegn på at det er status. Jeg føler at det virkelig koker bak innleggene. Status er provoserende. Når jeg tenker "høy status" så er det noe som er vanskelig å oppnå: Stort hus på vestkanten. Høy stilling. OL-gull. Eget TV program etc. En Porsche elbil er dyr og dermed høy status. Man trenger ikke å like eieren eller bilen. Sånn ser jeg på det, i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #105 Del Skrevet 6. september 2023 Jeg synes ikke noen nye biler er status uansett hvilket drivstoff de bruker, det som derimot imponerer meg er de som konverterer eldre biler til elektrisk og jeg håper at det er flere som begynner med det i Norge. England har allerede et ganske stort miljø som driver på med ombygginger. Det er også mye bedre for miljøet enn å kjøpe nye biler. Anonymkode: 7e3b7...75e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #106 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg synes ikke noen nye biler er status uansett hvilket drivstoff de bruker, det som derimot imponerer meg er de som konverterer eldre biler til elektrisk og jeg håper at det er flere som begynner med det i Norge. England har allerede et ganske stort miljø som driver på med ombygginger. Det er også mye bedre for miljøet enn å kjøpe nye biler. Anonymkode: 7e3b7...75e Dessverre er dette ikke lov i Norge, fordi vi er et nisseland som hater logikk og oppegående politikk: https://www.tu.no/artikler/det-er-nesten-umulig-a-fa-godkjent-en-ombygd-elbil-i-norge/467061 Anonymkode: 00275...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 7. september 2023 #107 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 10.46): Elbil er vel det stikk motsatte av status, uansett modell. Er du i tillegg mann er det så lite maskulint at du like gjerne kan begynne å identifisere deg som kvinne. Anonymkode: 12fb2...826 Porsche Taycan er neppe en lite maskulin bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #108 Del Skrevet 7. september 2023 Sharjeelovich skrev (På 4.9.2023 den 23.13): Man kjøper innenfor sin egen økonomi. Eier selv Porsche Taycan Cross Turismo og kommer nok til å bytte over til Taycan GTS Cross Turismo om 1 år evt. turbo. Elsker kjørefølelsen. Selv rundkjøringer blir gøy til tider på måten den sitter på veien. Syntes Porsche har de fineste elektriske bilene og kjørefølelsen er unikt, som er årsaken til at jeg kjøpte og kjører bilen daglig. Tesla er selvfølgelig bedre mtp. rekkevidde, men føler det er to helt forskjellige biler og verdener. Bonus med kollektivfelt og slippe masse køer. Men om det er status? Bil som kosta 1.2M i fjor koster nå 850-1M eller 800k hvis lavspekka? Næh. Rålekker er den da. Blir happy hver gang jeg ser den. Også elsker jeg å se andres Taycaner på veien... faen, er en fangirl jeg. Frontlyktene er blant de styggeste av alle lykter i bilverdenen, da. Som er synd. De ser ufattelig tåpelige ut. Men bilen ser flott ut fra siden, i hvert fall. Anonymkode: f9b59...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #109 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Frontlyktene er blant de styggeste av alle lykter i bilverdenen, da. Som er synd. De ser ufattelig tåpelige ut. Men bilen ser flott ut fra siden, i hvert fall. Anonymkode: f9b59...81e Synes faktisk e-tron GT er penere enn Taycan. Anonymkode: 02ec3...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #110 Del Skrevet 7. september 2023 Gjest Warrior skrev (På 3.4.2023 den 12.42): Ingen biler er statusbiler, men Tesla er uten tvil den beste og fineste Ikke opptatt av status og vet ikke hva som er statusbiler, men synes mange elbiler er kule å se på. Tesla derimot er faktisk særdeles stygg utseendemessig. Den skiller seg ut på en negativ måte. Anonymkode: 025dd...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #111 Del Skrevet 8. september 2023 Alt av elbil ser jo ut som de er designet i en barnehage. Anonymkode: 12fb2...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #112 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 10.13): Alt av elbil ser jo ut som de er designet i en barnehage. Anonymkode: 12fb2...826 Hva med E-golf ? Er jo samme karosseri om det er en el, hybrid eller bensin/diesel ? Anonymkode: 70e6f...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #113 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva med E-golf ? Er jo samme karosseri om det er en el, hybrid eller bensin/diesel ? Anonymkode: 70e6f...39b Ja, ingen regel uten unntak. E-golf er faktisk den eneste elbilen jeg kunne vurdert å vurdere. Anonymkode: 12fb2...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #114 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): E-golf er faktisk den eneste elbilen jeg kunne vurdert å vurdere Kun på grunn av utseendet? Så utrolig smalt. Anonymkode: 00275...071 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #115 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kun på grunn av utseendet? Så utrolig smalt. Anonymkode: 00275...071 Ja, alle andre elbiler er så stygge at jeg ikke vil ha de gratis engang. Det sagt så kjøper jeg heller busskort før jeg kjøper elbil, så dette blir fullstendig hypotetisk. Anonymkode: 12fb2...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #116 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, alle andre elbiler er så stygge at jeg ikke vil ha de gratis engang. Det sagt så kjøper jeg heller busskort før jeg kjøper elbil, så dette blir fullstendig hypotetisk. Anonymkode: 12fb2...826 Hehe, du høres ut som svigerfar. Den pondusen og hodet er aldri kommet ut av 90-tallet. Det må føles trygt og godt, og du må selvsagt bare kjøpe og kjøre akkurat den bilen du vil ha. Anonymkode: 00275...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 11. september 2023 #117 Del Skrevet 11. september 2023 Renault Zoe er status. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #118 Del Skrevet 11. september 2023 Peterpan91 skrev (4 timer siden): Renault Zoe er status. Haha, elsker hvordan du utelater hva slags status det er. Status: Krise. Anonymkode: 00275...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #119 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 14.17): Folk flest ser vel ikke forskjell på Porsche og Tesla. Denne derimot, her snakker vi status. Hadde det ikke vært for skiltet ville man trodd det var en engelsk lord som var på norgesbesøk. Anonymkode: bbe72...bab Styggeste bilen jeg noengang har sett faktisk. Ser så sur ut at man ikke har lyst å Sr på eierene,, man blir ikke blid av å se noe slikt hver dag. Anonymkode: 6abec...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #120 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 12.15): Kun på grunn av utseendet? Så utrolig smalt. Anonymkode: 00275...071 Kjøper bil pga utseende og farge. Nå den grønn/gule kona, før en lilla toyota. Man skal bli glad av å se sin bil. Anonymkode: 6abec...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå