Gå til innhold

Hvilken elbil er status?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ingen bil er status, det er kun en bruksgjenstand.

Status kan være: pen kone, barn, hus, og utdanning.

Anonymkode: 86955...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 9.16):

^

Anonymkode: 2dbcd...f2f

Svært få elbiler gir særlig status, og tesla er nok den med minst status i min verden. Tesla er stygge biler,mange med lite penger kjøper dem da de kan få 10 års nedbetaling.....så innbiller de seg at bilen gir høy status:-)

Porsche er det nærmeste noen el bil gir noen som helst slags status.

Anonymkode: 2c1e6...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rapport-har-vurdert-50-kroner-literen-som-klimatiltak/15646398/

Ikke helt det som det snakkes om, men om det blir 50kr (femti kroner) for literen, så lønner det seg kanskje med elbil? 

Det er et helt annet tema enn det TS spør om, men, bare til info, det har lønnet seg med elbil helt fra literpris på 10 kr. I dag betaler vi vel dobbelt så mye.

Anonymkode: 00275...071

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er et helt annet tema enn det TS spør om, men, bare til info, det har lønnet seg med elbil helt fra literpris på 10 kr. I dag betaler vi vel dobbelt så mye.

Gitt en bil som bruker 0,6 på mila i årssnitt vil en literpris på 10,- gi en kilometerpris på 60 øre. 
Gitt en bil som går 5km per kWh inkl. ladetap vil månedens strømpris på 113 øre eks. mva. (ca. 125 øre inkl. strømstøtte, moms og nettleie) gi en kilometerpris på ca. 25 øre . 

Literprisen må altså ned i ca. 4 kroner før elbil ikke lønner seg lengre drivstoffprismessig. Med dagens priser på bensin og diesel (20-24 kroner) er fossilbil ca. 5-6 ganger så dyrt å drifte som elbil. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/10/2023 at 6:26 AM, AnonymBruker said:

Porsche er det nærmeste noen el bil gir noen som helst slags status.

Folk flest ser vel ikke forskjell på Porsche og Tesla.
Denne derimot, her snakker vi status. Hadde det ikke vært for skiltet ville man trodd det var en engelsk lord som var på norgesbesøk.

14828741.jpg?imageId=14828741&x=0&y=0&cr

Anonymkode: bbe72...bab

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 16.07):

Politiet er vant med dette og du blir neppe stoppet i en nyere luksus-elbil med Bærums-skilt. Snakker ut fra erfaring med 10 års daglig kjøring mellom villaen i Bærum og jobb i Oslo sentrum.

Lett å si om du har penger nok til å ikke bry deg om 2.håndsverdi.

Som en medbæring i villa; hver gang sånne som deg bresker seg i offentligheten med statusen sin, så ødelegger det for resten av oss. Plis slutt. Det er pinlig. 

Anonymkode: 6d525...abd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Som en medbæring i villa; hver gang sånne som deg bresker seg i offentligheten med statusen sin, så ødelegger det for resten av oss. Plis slutt. Det er pinlig.

Pinlig? Sissener viste frem sin E-HS. Må vel ha lov å være stolte av bilene selv om de er fra Bærum?
Flyttet til Trondheim for 25 år siden, men alltid bedt om Bærums-skilt når jeg har kjøpt bil. Ingen grunn til å kaste penger ut av vinduet.

7e626c79-838a-45e0-8912-48f9f7f69ff5?fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Denne derimot, her snakker vi status. Hadde det ikke vært for skiltet ville man trodd det var en engelsk lord som var på norgesbesøk.

Fortsetter du med dette tullet?

Anonymkode: 91739...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 14.14):

Absolutt ikke, vi får stadig høre hvor flott den er, hvor den kan kjøpes, hvor lang ventetid osv.

Det stemmer ikke, iallfall ikke for vår del. Men vi vil ikke ha bil som stikker seg negativt ut i nabolaget.
Andre eiere vi har truffet har virket som nøkterne mennesker som egentlig ønsker å være anonyme, men som har falt fullstendig for hva denne bilen byr på av eksklusivitet og kvalitetesfølelse.

Naboen har en sånn. Blodharry billig kinabil.

Den bilen er som en fake gucciveske! Alle vet at det er bare juggel

Anonymkode: 96d98...8be

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den bilen er som en fake gucciveske! Alle vet at det er bare juggel

Har liten interesse av dyre vesker, men E-HS9 har fått rosende omtale av alle biljournalister. Spesielt på grunn av utseende, størrelse og luksusfølelse. Derfor vi kjøpte etter å ha hatt ny TMX noen uker. En skikkelig nedtur etter mange år med RR.
Nå skal vi nyte E-HS9'en en stund.
Alternativet er ny Defender 130 X, men den er kun hybrid, vil helst ha mest mulig miljøvennlig bil.

15583672.jpg?imageId=15583672&width=1060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har liten interesse av dyre vesker, men E-HS9 har fått rosende omtale av alle biljournalister. Spesielt på grunn av utseende, størrelse og luksusfølelse. Derfor vi kjøpte etter å ha hatt ny TMX noen uker. En skikkelig nedtur etter mange år med RR.
Nå skal vi nyte E-HS9'en en stund.
Alternativet er ny Defender 130 X, men den er kun hybrid, vil helst ha mest mulig miljøvennlig bil.

15583672.jpg?imageId=15583672&width=1060

Nei det har den da ikke, den får mye kritikk for rekkevidden og utseendet bla

Anonymkode: 91739...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/10/2023 at 10:45 AM, AnonymBruker said:

Hvis du hadde sett Ts’ anonymkode og den du siterte OG meg, så ser du Anonymkode: 2dbcd...f2f. 

On 4/10/2023 at 6:26 AM, AnonymBruker said:

mange med lite penger kjøper dem da de kan få 10 års nedbetaling.....så innbiller de seg at bilen gir høy status:-)

Anonymkode: 2c1e6...426

Det kan godt være mange gjør det – jeg betalte på dagen 550000kr. Gir det meg creds da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du hadde sett Ts’ anonymkode og den du siterte OG meg, så ser du Anonymkode: 2dbcd...f2f. 

Prøver du å si at du er TS? Alle disse kodene er litt mye å følge med på; ikke så interessert i KG drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver du å si at du er TS? Alle disse kodene er litt mye å følge med på; ikke så interessert i KG drama.

Ja, er ts men jeg har bare skrevet tre innlegg i tråden. Første innlegget og to på de to siste sidene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Elbil er vel det stikk motsatte av status, uansett modell. Er du i tillegg mann er det så lite maskulint at du like gjerne kan begynne å identifisere deg som kvinne.

Anonymkode: 12fb2...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Elbil er vel det stikk motsatte av status, uansett modell. Er du i tillegg mann er det så lite maskulint at du like gjerne kan begynne å identifisere deg som kvinne.

Er sikker nok på kjønnsidentiteten min at jeg ikke trenger en stinkende bråkete eksosbil for å føle meg som mann. 

Ellers er jeg enig at vanlige biler, el eller annet drivstoff ikke er spesielt status. 

Anonymkode: b81e4...6f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 13.45):

Garantert misunnelig blikk fra naboene om du kjøper denne, snakker av erfaring. 👍
Alltid kjørt Range Rover, men E-HS9 føles langt mer luxeriøs selv om den er en billig bil. De fleste tror den koster mye mer.
Er på Hafjell nå og folk stopper opp og glaner når vi parkerer. 😎

Ikke min, bilde lånt fra nettet.

AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 17.19):

Er i ferd med å bestille ny, blitt budt mer for bilen enn jeg betalte ny i 2021.
Denne, med 24 toms felger til kr 35.398 pr stk, vil naboene bli skikkelig misunnelige på. 😎

Hongqi-HS5-1.jpg

bbs_firsatinblack__500.jpg

AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 14.17):

Nå er du bare pinlig.

Du minner meg om da jeg var fjortis på 90-tallet og vi eglet om hvilket boyband som var best og kjekkest. Felles var at ingen av oss viste hva vi snakket om fant greit ut noen år senere hva som egentlig var bra musikk.

Anonymkode: b282e...815

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 14.17):

Nei denne gir ikke noe status. Fjollete bil synes jeg. 

Anonymkode: 3d3fd...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha, hva blir det neste, en intim statusrelasjon mellom kuk og brødrister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...