Gå til innhold

Mener du at søsken er et must?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man ha søsken? Vil du ha søsken for dine barn? 

Anonymkode: 45751...c06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn blir enebarn. Med mindre faren hennes sprer sine gener på nytt, noe jeg anser som usannsynlig.

Anonymkode: d04e4...b23

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enebarn og nærmer meg 50. Kjipt når foreldre begynner å bli gamle og/eller syke, men man må på ingen måte ha søsken, nei. Det er ikke en selvfølge at man har nær kontakt med sine søsken selv om man har dem!

Såpass fornøyd med å være enebarn at mitt barn også er enebarn.

Anonymkode: 590fb...2d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn. Jeg er så glad jeg har søsken så jeg fortsatt har familie når foreldre og tanter og onkler faller fra. De som velger å få enebarn er korttenkte mennesker.

Anonymkode: 9f112...219

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 2 søsken, en som døde og en jeg har brutt kontakten med. Hadde hadde jeg vært enebarn så hadde oppveksten min vært mer stabil og mindre vond. 

Anonymkode: 6e3f5...b35

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke barn. Jeg er så glad jeg har søsken så jeg fortsatt har familie når foreldre og tanter og onkler faller fra. De som velger å få enebarn er korttenkte mennesker.

Beklager så mye at jeg ble syk etter første barn da slik at det ikke ble flere. 🙄

Anonymkode: d04e4...b23

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er begge enebarn, og spesielt mamma har alltid savnet søsken. Spesielt etter begge foreldrene hennes døde. Hun har sagt at hun alltid har villet ha mer enn ett barn av den grunn. 

Derfor har jeg alltid vært bestemt på å få/adoptere mer enn 1. Brukte lang tid på nr 1, og nummer 2 kom rett etter. 

Anonymkode: c72d5...a4f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enebarn og har et enebarn. Ønsket oss flere barn, men mistet flere ganger i graviditeten og hadde en fødsel som kunne gått veldig galt (baby satt fast, jeg mistet mye blod). 

Blir provosert av kommentarer som #4. Alle har sin historie, uansett om man har 0, 1 eller flere barn. Ikke alt er selvvalgt. 

Anonymkode: e9ffa...bdc

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må man ha søsken? 

Selvfølgelig må man ikke det.

På alvor, jeg kjenner ingen som har et givende og fint forhold med sine søsken.

Jeg blir nesten sjokkert over hvor ofte jeg hører om folk med søsken som rett ut sier at de hadde hatt det bedre uten.

Søsteren min døde svært ung. Jeg har ofte grublet på hvordan det hadde vært å hatt søsken, men jeg har hatt en «perfekt» oppvekst uten.

Anonymkode: 0c559...d9f

Skrevet

Man må ikke ha søsken, det er ingen garant i for at man har noen i voksen alder. Ingen søsken for mitt barn. :) 

Synes det er så rart at mange sier de vil ha flere barn for at de skal ha noen å lene seg på i voksen alder, altså det er så mange brutte bånd mellom søsken og foreldre for all verdens merkelige grunner så en garanti for det har man aldri. Men altså når det fungerer så er jo alt bare strålende men man har jo ingen garanti for noe som helst. Kjenner så mange som blir stående med alt alene til tross for at de i teorien og på facebook har et strålende forhold til sin familie men når de virkelig trenger hjelp så er det venner som må trå til for alle de andre er "opptatt". 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er enebarn selv. Mamma også. Pappa har en søster. Har 2 søskenbarn. Alle besteforeldre er døde. Det er VELDIG sårbart.

Selv har jeg tre barn og heldigvis en fin svigerfamilie.

Anonymkode: 46586...541

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De som velger å få enebarn er korttenkte mennesker.

😂🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enebarn. Hatt en fin oppvekst, men ser jo nå i voksen alder at det hadde vært fint å dele familiehistorie med noen. Syns det er leit at egne barn ikke har søskenbarn feks, eller tanter/onkler på min side. 

Jeg har nå 3 barn. Mine barn har stor glede av hverandre. På godt og vondt. De krangler, men de er og verdens beste venner. De har en spesiell tilknytning til hverandre, og jeg tenker at de er heldige som vokser opp sammen. 

Anonymkode: 05747...bd6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke et must! Mitt barn blir enebarn, og det er selvvalgt. 

Anonymkode: a35f6...a71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist med så lite familie. 

Ikke bli tante/onkel osv... Hva gjør man i ferier..? Ingen å besøke

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er enebarn. Hatt en fin oppvekst, men ser jo nå i voksen alder at det hadde vært fint å dele familiehistorie med noen. Syns det er leit at egne barn ikke har søskenbarn feks, eller tanter/onkler på min side. 

Jeg har nå 3 barn. Mine barn har stor glede av hverandre. På godt og vondt. De krangler, men de er og verdens beste venner. De har en spesiell tilknytning til hverandre, og jeg tenker at de er heldige som vokser opp sammen. 

Og vi jobber hardt for at de skal fortsette å være gode venner. Jeg håper jo at det fortsetter når de blir eldre. Vi prøver å legge ett godt grunnlag nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søsken, stor familie og tantebarn - og ønsker det samme for mine barn, da det har gitt meg mye glede. For meg er det derfor viktig at mine barn har søsken 😊

Anonymkode: dfb5d...644

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig må man ikke det.

På alvor, jeg kjenner ingen som har et givende og fint forhold med sine søsken.

Jeg blir nesten sjokkert over hvor ofte jeg hører om folk med søsken som rett ut sier at de hadde hatt det bedre uten.

Søsteren min døde svært ung. Jeg har ofte grublet på hvordan det hadde vært å hatt søsken, men jeg har hatt en «perfekt» oppvekst uten.

Du kjenner INGEN som har et godt forhold til søsknene sine? 

Anonymkode: dfb5d...644

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må man ha søsken? Vil du ha søsken for dine barn? 

Nei det må man ikke.søsken betyr ikke at man har et godt forhold 

Anonymkode: c9f9b...473

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er trist med så lite familie. 

Ikke bli tante/onkel osv... Hva gjør man i ferier..? Ingen å besøke

Eh jo mange å besøke 

Anonymkode: c9f9b...473

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...