Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spurte en chatbot om det er ulovlig å fjerne kondom under sex,såkalt stealthing, i norge. Og det ser ut til at den løy for meg.

Dikter den opp resultater den selv vil ha?

Screenshot_20230401-213717_ChatGPT.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bestandig til å stole på. Men hva regnet du med fra en med infinite creativity? 

Skrevet
stan skrev (1 minutt siden):

Ikke bestandig til å stole på. Men hva regnet du med fra en med infinite creativity? 

Vel jeg har jo hørt om chatbots som dikter opp kilder, men jeg trodde kanskje gratisversjonen jeg har lastet ned var for "dum" til sånt....

Skrevet
Topsi skrev (5 minutter siden):

Vel jeg har jo hørt om chatbots som dikter opp kilder, men jeg trodde kanskje gratisversjonen jeg har lastet ned var for "dum" til sånt....

Det er neppe bot'en som dikter opp dette. Det er nok en tekst om dette et sted ute på Internett. Den bare later som den er intelligent. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke fjerne kondom uten samtykke. Det klassifiseres som overgrep.

Anonymkode: d10dc...038

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (13 timer siden):

Det er neppe bot'en som dikter opp dette. Det er nok en tekst om dette et sted ute på Internett. Den bare later som den er intelligent. 

Hovedproblemet til AI/KI per i dag er jo nettopp at de lyver. Og jo, de dikter i alle høyeste grad opp mye rart som ikke finnes noen steder fra før.

Anonymkode: 32716...cd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hovedproblemet til AI/KI per i dag er jo nettopp at de lyver. Og jo, de dikter i alle høyeste grad opp mye rart som ikke finnes noen steder fra før.

Anonymkode: 32716...cd0

ChatGPT genererer tekst basert på eksisterende tekster. Men måten tekstene settes sammen på kan oppleves som nytt og kreativt. At det ikke blir riktig viser tydelig at dette ikke er intelligent men kun en algoritme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...