Gå til innhold

Hvorfor er bhg stengt hele neste uke?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du mener at folk i beredskapsyrker, leger, spesialister osv bare bør bytte jobb når de får barn, eller rett og slett avstå fra å få barn fordi det kan oppstå utfordringer en gang i blant med barnepass?! 
Ok..🙄

Anonymkode: 0989d...8b8

Men, hva gjør du med dette da? Har du klaget til eier om at du ikke er fornøyd med tilbudet? Leste du i vedtektene før du takket ja til bhg plass?

Endret av Sharpa VinterBerg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at vi må innse at ingen her kan få pose og sekk...her jeg bor er det 1 barnehagen som er åpnet også på kvelden..til de som jobber turnus etc 

Og jeg vet at alle vil ha barn...men dere som ikke er fornøyd med at barnehagen har så mye stengt...hva vil dere at de skal gjøre? Ha åpent hver dag? At de ansatte ikke skal ta fri? Ikke ha planlegging dager? Åpnet 24 timer i døgnet?

Dessverre er det slikt at for barn idag ..må man enten bytte jobb, være hjemme eller rett og slett godta at slik vil det være i 5-6 år når man får barn o barnehagen 

Og sp kommer jo skolen... dere som har problemer med barnehagen..dere vil få enda større problemer når de begynner på skolen...der blir det 4 uker til 2 mnd fri ..så høst, vinteren etc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Men, hva gjør du med dette da? Har du klaget til eier om at du ikke er fornøyd med tilbudet? Leste du i vedtektene før du takket ja til bhg plass?

Tror ikke du har oppfattet hovedinnlegget riktig da det ikke er dette det dreier seg om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

For å spare penger.

Anonymkode: 0aa5f...0a9

Hvordan da egentlig...?

Anonymkode: 33bd0...074

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her er det motsatt, de fleste private barnehager holder stengt mens kommunale barnehager har åpent mandag og tirsdag 😜 jeg jobber i sfo og vi har også åpent mandag og tirsdag, men av 150 barn er det kanskje 5-10 barn som leveres på sfo så kunne liksågodt hatt stengt🙈

Anonymkode: 3467e...b7a

Her er fasitsvaret. Og unger som er meldt inn at de skal være i barnehagen og så dukker de ikke opp allikevel. Det skjer ved alle høytider. Så da sitter de overbemannet der.. med ett par unger. Derfor holder de stengt.

Anonymkode: 9e4c4...7f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hos oss er det stengt. Mandag/tirsdag/onsdag + dagene mellom jul og nyttår teller som de ansattes femte ferieuke (og en dag avspaseres hvis det er mer enn fem dager totalt). Står i vedtektene, så alle som søker seg hit er klar over det før oppstart. At alle ansatte får tatt ut ferie samtidig er gunstig for barna (alle er mao også på jobb samtidig), og ofte er jul/påske en tid hvor en del av barna har mulighet til å ha fri uansett. Selv om det selvsagt ikke er enkelt for alle☺️

Anonymkode: 2c5fb...706

Fin for de ansatte - tragisk for folk i arbeid…. 😕

RockyRose skrev (20 timer siden):

Vår barnehage(kommunal) går som vanleg fram til kl 12 onsdag. Vi sendte med brev for nokre veker sidan og sa kortid barnet skal vere der, for at dei tilsette skal kunne ta ferie/avspaseringsdagar.

Men dei som ikkje jobbar i bhg/skule visste vel om dette ved nytt barnehageår når ein får oversikt over alle planleggingsdagar og kortid bhg er stengt? Lett å planlegge fri/barnevakt med så mange mnd i forvegen.

Lett å planlegge fri? Hvilken planet er du på? Eller hva jobber du med? Hos oss får vi ikke bare fri lett som en plett…. Og mange av familie og venner er bortreist, i tillegg til dem som ikke har noen som kan hjelpe i det hele tatt! Enkelte har det for lett her i livet! 

Anonymkode: 07376...64c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke du har oppfattet hovedinnlegget riktig da det ikke er dette det dreier seg om. 

Jeg spør deg om hva du gjør med denne problemstillingen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan da egentlig...?

Anonymkode: 33bd0...074

Mindre folk på jobb og trenger ikke å ta inn vikarer. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Jeg tror at vi må innse at ingen her kan få pose og sekk...her jeg bor er det 1 barnehagen som er åpnet også på kvelden..til de som jobber turnus etc 

Og jeg vet at alle vil ha barn...men dere som ikke er fornøyd med at barnehagen har så mye stengt...hva vil dere at de skal gjøre? Ha åpent hver dag? At de ansatte ikke skal ta fri? Ikke ha planlegging dager? Åpnet 24 timer i døgnet?

Dessverre er det slikt at for barn idag ..må man enten bytte jobb, være hjemme eller rett og slett godta at slik vil det være i 5-6 år når man får barn o barnehagen 

Og sp kommer jo skolen... dere som har problemer med barnehagen..dere vil få enda større problemer når de begynner på skolen...der blir det 4 uker til 2 mnd fri ..så høst, vinteren etc

Handler ikke om å få i pose og sekk! Hjelpe meg hvor mange som ikke klarer å se nyanser, men kun svart/hvitt……. Hjelper mye at de hvertfall har åpent på vanlige arbeidsdager :) Det er ikke snakk om at ansatte ikke kan ta fri, men nedbemanning i ferier. Skal man ikke kunne få barn pga barnehgestengt, mener du? Dette skulle ikke vært et problem i 2023! Der er ikke like lett for alle å skifte jobb heller! Og, ja, når skolen stater begynner også et nytt mareritt for foreldre 😕 Men fint å la barna gå hjemme og slenge :) Jeg jobber i helsevesenet og vi kan verken stenge eller velge fridager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fin for de ansatte - tragisk for folk i arbeid…. 😕

Lett å planlegge fri? Hvilken planet er du på? Eller hva jobber du med? Hos oss får vi ikke bare fri lett som en plett…. Og mange av familie og venner er bortreist, i tillegg til dem som ikke har noen som kan hjelpe i det hele tatt! Enkelte har det for lett her i livet! 

De ansatte er også folk i arbeid som har visse rettigheter til å få tatt ut sin ferie. 

Synd det er så få foreldre som faktisk forstår at de som jobber i bhg er ansatte i en jobb, på samme måte som de selv er. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (6 minutter siden):

Jeg spør deg om hva du gjør med denne problemstillingen. 

Som jeg har skrevet i denne tråden, så har jeg lest vedtektene og visste at bhg var stengt denne uken. Derfor ordnet vi barnevakt. Men hun fikk hjerteinfarkt denne uken og kan selvfølgelig ikke stille som barnevakt. Derfor skal jeg bruke «syk barnepasser». 

Det opprinnelige spørsmålet var «hvorfor er bhg stengt hele uken?» fordi jeg faktisk ikke forstår hvorfor bhg er steng på ordinære dager. Ikke fordi jeg er overrasket over at det er stengt og ikke hadde forberedt til utfordringen. 

Men alt dette hadde hadde du så klart visst om du hadde lest igjennom før du slang ut en kommentar som skulle antyde at jeg ikke hadde tatt høyde for stengt denne uken. 

AnonymBruker
Skrevet
MissPierce skrev (27 minutter siden):

De ansatte er også folk i arbeid som har visse rettigheter til å få tatt ut sin ferie. 

Synd det er så få foreldre som faktisk forstår at de som jobber i bhg er ansatte i en jobb, på samme måte som de selv er. 

Jeg har ikke inntrykk av at folk flest ikke tenker på barnehageansatte som om at de er i jobb på lik linje med andre. Tvert i mot mener både jeg selv, og folk jeg kjenner, at de gjør en helt fantastisk jobb og har stor respekt for den jobben de gjør. 

Likevel forstår jeg ikke hvorfor bhg er stengt i mange flere dager enn det er helligdager i påsken, da vi andre som også er i jobb hadde trengt barnepass. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Som jeg har skrevet i denne tråden, så har jeg lest vedtektene og visste at bhg var stengt denne uken. Derfor ordnet vi barnevakt. Men hun fikk hjerteinfarkt denne uken og kan selvfølgelig ikke stille som barnevakt. Derfor skal jeg bruke «syk barnepasser». 

Det opprinnelige spørsmålet var «hvorfor er bhg stengt hele uken?» fordi jeg faktisk ikke forstår hvorfor bhg er steng på ordinære dager. Ikke fordi jeg er overrasket over at det er stengt og ikke hadde forberedt til utfordringen. 

Men alt dette hadde hadde du så klart visst om du hadde lest igjennom før du slang ut en kommentar som skulle antyde at jeg ikke hadde tatt høyde for stengt denne uken. 

Det er jo blitt besvart hvorfor de holder stengt. Som bruker av bhg går det an å få med seg en gruppe foresatte å klage inn t eier. Du har jo åpenbart ikke gjort noe for å prøve å påvirke eier slik jeg leser innleggene dine..

AnonymBruker
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

Det er jo blitt besvart hvorfor de holder stengt. Som bruker av bhg går det an å få med seg en gruppe foresatte å klage inn t eier. Du har jo åpenbart ikke gjort noe for å prøve å påvirke eier slik jeg leser innleggene dine..

Fordi jeg ikke har hatt behov for å klage det inn. Jeg har hatt barnevakt. 

Har kun vært nyskjerrig på hvorfor de stenger flere dager enn det er helligdager i påsken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg ikke har hatt behov for å klage det inn. Jeg har hatt barnevakt. 

Har kun vært nyskjerrig på hvorfor de stenger flere dager enn det er helligdager i påsken. 

De stenger for å spare penger. De trenger ikke å bruke midler på vikarer når det er stengt. Det er også ofte en utfordring med enkelte som melder inn at barna skal i bhg og ikke møter opp. Bhg sitter da gjerne med full bemanning og har gjerne måtte ta inn vikarer. 
innetemperatur kan også senkes så det kan spares penger der også.

Det er eier av bhg en bør ta dette opp med om en ikke er fornøyd med tilbudet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi de har erfaring med at det er få barn disse dagene, og da stenger de for å spare. Veldig mange som tar fri i påsken og romjula, har jeg sett. Vet ikke hvordan alle klarer å ta fri disse dagene. Vi bruker besteforeldre, 

Anonymkode: e8cf5...f4a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Handler ikke om å få i pose og sekk! Hjelpe meg hvor mange som ikke klarer å se nyanser, men kun svart/hvitt……. Hjelper mye at de hvertfall har åpent på vanlige arbeidsdager :) Det er ikke snakk om at ansatte ikke kan ta fri, men nedbemanning i ferier. Skal man ikke kunne få barn pga barnehgestengt, mener du? Dette skulle ikke vært et problem i 2023! Der er ikke like lett for alle å skifte jobb heller! Og, ja, når skolen stater begynner også et nytt mareritt for foreldre 😕 Men fint å la barna gå hjemme og slenge :) Jeg jobber i helsevesenet og vi kan verken stenge eller velge fridager. 

Nei men derfor jeg spør...hva mener dere at barnehagen skal gjøre for at de skal tilpasse din jobb?  Dere kan ikke ta vekk 3 uker ferie, og ikke planlegging dager. Dermed er det 3 dager i påsken og eventuelt 3 dager i romjula...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvis bhg skal ha åpent på alle vanlige dager kan de ansatte bare glemme ferie da. For det er det som skjer i praksis. 

Anonymkode: b82f8...964

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (10 minutter siden):

Nei men derfor jeg spør...hva mener dere at barnehagen skal gjøre for at de skal tilpasse din jobb?  Dere kan ikke ta vekk 3 uker ferie, og ikke planlegging dager. Dermed er det 3 dager i påsken og eventuelt 3 dager i romjula...

Men hvorfor er dette så unikt med barnehager? Andre yrker, som feks beredskapsyrket mitt, klarer å løse dette uten å «påtvinge» de ansatte fri utenom fellesferien. Og vi har definitivt en minimumsbemanning å jobbe ut fra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor er dette så unikt med barnehager? Andre yrker, som feks beredskapsyrket mitt, klarer å løse dette uten å «påtvinge» de ansatte fri utenom fellesferien. Og vi har definitivt en minimumsbemanning å jobbe ut fra. 

Men barnehagen påvinger ingen...du kan ikke sammenligne jobber..bare for at din jobb gjør noe..kan ikke alle følge denne modulen. Pluss dehar jo ikke så mye fri ..de har 3 uker fri da det er stengt ..og så får de eventuelt avpassering. De dagene de har "fri" er jo slik som i påsken...3 dager. Og ofte grunn til det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...