AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Er i en kraftig diskusjon med mannen, han mener det lurvete søskenparet på skolen vår er utsatt for svikt siden de alltid har flokete hår som nå har fått dreads her og der. Han mener det alene er nok til å få de sjekket. Barna og familien virker elllers helt normale og stabile. Hva tenker dere? Anonymkode: 5e85e...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Nei, ærlig talt. For alt vi vet syns de det er kul stil. Anonymkode: fa154...707 3
Olaug Olsen Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Jeg tenker at de kanskje er antroposofer, eller har alternative verdier. Klør selv i fingrene etter å ordne barn som er rufsete på håret, men omsorgssvikt? Nei! 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Har ett slikt barn/ungdom, og kjenner veldig på det selv. Her er der autisme, og ekstrem sensitivitet som gjør det umulig å gre for tiden. Anonymkode: 9fd38...663 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 De bør sjekkes. Det der er ikke bra. Barns hygiene og daglige stell er en omsorgsoppgave, og foreldrene mestrer ikke den. Anonymkode: bd3e3...2d3 3 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De bør sjekkes. Det der er ikke bra. Barns hygiene og daglige stell er en omsorgsoppgave, og foreldrene mestrer ikke den. Anonymkode: bd3e3...2d3 Om barna også har skitne klær, ja. Men floker alene er ikke akkurat omsorgssvikt. Det er bare hår. Anonymkode: 94462...027 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om barna også har skitne klær, ja. Men floker alene er ikke akkurat omsorgssvikt. Det er bare hår. Anonymkode: 94462...027 Hvis foreldrene (eller barna selv) ikke mestrer å stelle barnas hår må håret klippes. Å ha mange synlige floker er å være ustelt. Anonymkode: bd3e3...2d3 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 Dreads er det mest ekle og uhygieniske du kan gjøre med et hår 🤮 Det er sånne hippieforeldre med fri oppdragelse som holder på slik. Ikke bra. Anonymkode: d355f...1ba 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Nei, det ville ikke jeg brydd meg med. Anonymkode: c247a...ced
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Tenker to scenario. 1. Ungene er svært vanskelig og HATER å gre håret. Foreldrene sier "jaja, men ikke klag om noen kommenterer". 2. Om ikke grunnen er som over, så vil jeg påstå det er omsorgssvikt. Hvertfall en liten grad. Hvorfor klarer de å ikke børste håret? Kan det gå så langt at håret må klippes av? Hvis dere lurer virkelig, hvorfor ikke invitere barna hjem til dere? Lek frisør og fikse håret, feks lag fletter på alle ungene. Om de blir vanskelig, så er det sikkert fordi de hater å børste håret/er hårsår, og sannsynligvis ikke omsorgssvikt. Anonymkode: 53f8d...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Det kan definitivt være et ytre tegn på omsorgssvikt ja. Hår som er så flokete at det ikke kan gres ut er hår som ikke har blitt stelt på LENGE, veldig lenge! Man ser det typisk hos tungt deprimerte som ligger mye i ro og ikke bryr seg om seg selv lenger. Barn er avhengig av at foreldrene bryr seg nok til å la dem slippe å få floker. Noe skurrer når håret blir sånn. Det kan dog være sykdommer som gjør at folk har umulig hår, men da bruker foreldre som regel å være veldig påpasselig med å gre ekstra mye, de gir ikke bare opp. Anonymkode: d1949...505 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De bør sjekkes. Det der er ikke bra. Barns hygiene og daglige stell er en omsorgsoppgave, og foreldrene mestrer ikke den. Anonymkode: bd3e3...2d3 😆 Jeg gredde daglig, mengder mykgjørende greier/antifloke osv. 2 min etter leggetid: LYKKETROLL Anonymkode: ee72d...969 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dreads er det mest ekle og uhygieniske du kan gjøre med et hår 🤮 Det er sånne hippieforeldre med fri oppdragelse som holder på slik. Ikke bra. Anonymkode: d355f...1ba Her var det ikke mangel på fordommer i hvert fall. 🤮 Anonymkode: 79446...739 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Kan være både og. Jeg børster håret på 4 åringer hver dag og fletter/setter i hestehale. Når jeg hentet en dag denne uken var håret så flokete at det så ut som det ikke var børstet på flere uker. Om de ser ustelte ut ved levering er det et rødt flagg. Men dette tar nok barnehagen tak i om de er av samme oppfatning. Anonymkode: 1b5e7...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 Mitt barn hadde tidligere seboreisk eksem i hodebunnen, og kombinasjonen svært tykt hår og sår hodebunn gjorde at det oppstod floker både titt og ofte. Vi gjorde det vi kunne, men av og til er det best å bare la håret være mens hodebunnen får slappe av. Vi forsøkte spesialsjampo og diverse hårbørster, og innblanding fra nysgjerrigperer ville ikke akkurat ha hjulpet på problemet. Anonymkode: c247a...ced 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #16 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mitt barn hadde tidligere seboreisk eksem i hodebunnen, og kombinasjonen svært tykt hår og sår hodebunn gjorde at det oppstod floker både titt og ofte. Vi gjorde det vi kunne, men av og til er det best å bare la håret være mens hodebunnen får slappe av. Vi forsøkte spesialsjampo og diverse hårbørster, og innblanding fra nysgjerrigperer ville ikke akkurat ha hjulpet på problemet. Anonymkode: c247a...ced Men da fikk vell barnet en kort frisyre vil jeg tro? Anonymkode: 8c1cd...b32 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men da fikk vell barnet en kort frisyre vil jeg tro? Anonymkode: 8c1cd...b32 Nei, det var langt. Vi forsøkte kammer, sjampoer og diverse for å unngå å klippe det, noe vi selvsagt ville gjort som en siste utvei om det var nødvendig. Men seboreisk eksem kommer og går, og nå har det heldigvis forsvunnet permanent. Det forverres i vinterhalvåret, og da hadde vi en periode med floker i nakken. Anonymkode: c247a...ced 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Skrevet 1. april 2023 Jenta mi som elsker langt hår hater å børste det og får veldig lett floker. Kjempemorsom kombinasjon🤪 vi børster hver morgen og kveld, men det blir flokete få timer etter siste børstetak uansett hvis hun har håret løst. Hvis vi dropper børstingen et døgn har hun begynnende dreads. Og det har skjedd… vil ikke kalle det omsorgssvikt akkurat. Noen ganger kan man bare ikke bruke 30 min på å løse opp i trollfloka på morgenen. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5fc32...7bf 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #19 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvis foreldrene (eller barna selv) ikke mestrer å stelle barnas hår må håret klippes. Å ha mange synlige floker er å være ustelt. Anonymkode: bd3e3...2d3 Det er fortsatt ikke omsorgssvikt og floker alene er definitivt ikke barnevernsmat. Anonymkode: 94462...027 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Skrevet 1. april 2023 Som man kan se over kan det være mange grunner: barn som nekter å hver håret, eksem, medisinske tilstander, hår som floker seg lett til tross for stell… Om det er grunn til bekymring tar nok skolen tak i det. I dette tilfellet synes jeg du kan ha nesa i egne saker. Anonymkode: 8ee08...678 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå