Gå til innhold

Hvordan bruke pølsene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en åpnet pakke kjøttpølser, må få brukt disse, noen tips?

Evt noe jeg kan lage å fryse ned?

Anonymkode: 524cf...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ferdig pizzadeig. Strimle opp. Surr rundt pølsene og stek på 200 grader ca 10 min. Frys. Jeg tar de opp og varmer, f eks godt ved siden av suppe.

AnonymBruker
Skrevet

Har du hund 😄? Gi de til den.

Anonymkode: b2275...514

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan fryde de ned ja

Anonymkode: 33d32...dea

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (53 minutter siden):

Ertesuppe fra bunnen eller fra pose + pølsebiter

Diverse Torogryter + pølser

Eller noe sånt:

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/makaroniform-med-røkte-kjøttpølser

https://www.nrk.no/mat/atte-retter-med-polser-1.16283162

Hei, tenker den første eller pølseformen i den andre, men har ikke fløte eller creme fraiche. Jeg har Philadelfiaost og lettmelk, kan jeg gjøre noe med det? 

Kan jeg steke løk og pølser og legge potetskiver i formen og blande Philadelfiaost og melk, med grønnsaker og ost på toppen?

Kan jeg røre ut melk ut Philadelfiaost, varme det opp, helle over poteter, pølse og gr.saker. ost på toppen og inn i ovnen?

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg dette, kom gjerne med  innspill.

Lage hvitsaus med smør,mel, melk/buljong, krydder og Philadelphiaost. Trekke potetskiver og gulrot i denne.

Steke lett løk, hvitløk, pølser, brokkoli med krydder. Blande det i sausen. Ha alt i en ildfast form. Revet ost på toppen. Ca 10 min i ovn på 200 grader?Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tenker jeg dette, kom gjerne med  innspill.

Lage hvitsaus med smør,mel, melk/buljong, krydder og Philadelphiaost. Trekke potetskiver og gulrot i denne.

Steke lett løk, hvitløk, pølser, brokkoli med krydder. Blande det i sausen. Ha alt i en ildfast form. Revet ost på toppen. Ca 10 min i ovn på 200 grader?Ts

Ser ikke for meg at potetene dine blir ferdige. Å trekke i saus med mel er annerledes enn fløte og melk bare. Og 10 min i ovn er lite. Pølsegratengen min der alt er ferdig har jeg i 45 min i ovn. 
Da ville jeg heller kokt de og hatt de i forma etterpå. 

Selv ville jeg fryst de og tatt opp etter behov. Til supper er det godt å steke noen biter til topping, godt i en omelett, en pølsegrateng osv. Får alltid brukt opp de. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (19 minutter siden):

Ser ikke for meg at potetene dine blir ferdige. Å trekke i saus med mel er annerledes enn fløte og melk bare. Og 10 min i ovn er lite. Pølsegratengen min der alt er ferdig har jeg i 45 min i ovn. 
Da ville jeg heller kokt de og hatt de i forma etterpå. 

Selv ville jeg fryst de og tatt opp etter behov. Til supper er det godt å steke noen biter til topping, godt i en omelett, en pølsegrateng osv. Får alltid brukt opp de. 

Ok. Takk for innspill 👍 da kutter jeg de bare opp og fryser posjonsvis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok. Takk for innspill 👍 da kutter jeg de bare opp og fryser posjonsvis.

Trenger ikke kutte heller, tiner fort nok til å hakke opp👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...