Gå til innhold

Elsykkel - for hobbybruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter min første elsykkel til enkel bruk, i prisklasse rundt 10-12.000kr, og lurer på om noen har noe erfaring med sykler som er god kvalitet, eller om det er noe man bør styre unna? :)

I utgangspunktet er det kun snakk om korte turer i nærområdet, runder på mellom 2-10km. Mest på asfalt, men noe grus og det er ganske mye bakker her. Jeg ønsker meg en komfortabel damesykkel med lavt innsteg, skal nok ikke opp i så høye hastigheter, men det hadde vært fint om den har mulighet å henge på en sykkelvogn, eller det ihvertfall er kurv/bagasjebrett.

Poenget med elsykkel er å komme meg lettere ut og rundt for helt enkle ærend eller lufteturer, og å føle meg litt mer normal igjen, etter å ha nylig blitt rammet av sykdom som gjør meg veldig fort sliten.

Tusen takk for erfaringer :) 

Anonymkode: b5de9...445

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Biltema har sykler i den prisklassen men jeg mener å huske at kvaliteten ikke var så bra.

https://www.biltema.no/sykkel-elsykkel/elsykkel/

Anonymkode: dd1ff...d7e

Jepp, jeg finner el-sykler i den prisklassen mange steder, så er på jakt etter folks erfaringer:)

Har lest det jeg finner av tester på nett av el-sykler i lavere prisklasser men mange er litt mangelfulle eller såpass gamle at de nyeste modellene ikke er med. De fleste tester og anbefalinger går på dyrere el-sykler til pendling og sport. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte «billig» elsykkel fra xxl, og kommer til å handle derfra igjen pga sørvisen. Sykkelen varte bare to år, men jeg fikk pengene tilbake da jeg reklamerte. Jeg var veldig fornøyd med sykkelen mens jeg hadde den. 

Anonymkode: 5e890...b58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå opp litt i pris og kjøp en Momas Jason.

Er dritfornøyd.

Er på tilbud nå i disse dager. Ca 14000.

Anonymkode: c2adf...77a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er dritfornøyd.

Jason modellen ser litt for sporty ut for meg, jeg vil ha lavt innsteg og komfort :) Men Momas har jo det også, er det merket generelt du er fornøyd med eller akkurat den sykkelen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker en bra sykkel i den prisklassen bør du rett og slett lete på Finn og holde deg til kjente merker. 

Anonymkode: fbff7...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra Claes O sykkel, til billig dvs til ecoride. Er superfornøyd med ecoride og har henger jeg bruker ved behov, fungerer fint opp bakkene hvis ikke jeg laster for tungt evt må jeg gå de siste fire meterene opp.

Anonymkode: af1b5...ef7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jason modellen ser litt for sporty ut for meg, jeg vil ha lavt innsteg og komfort :) Men Momas har jo det også, er det merket generelt du er fornøyd med eller akkurat den sykkelen? :)

Både merket og typen jeg har. Mye sykkel for pengene på alle modeller.

Min har passert 6000 km nå, ingen problemer hittil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ønsker en bra sykkel i den prisklassen bør du rett og slett lete på Finn og holde deg til kjente merker. 

Anonymkode: fbff7...768

Jeg følger selvfølgelig med på finn, men syntes det er få brukte elsykler der og at de ikke er spesielt billigere nødvendigvis, så tenker i utgangspunktet å kjøpe ny, men følger med 😊

Jeg vet ikke hvilke el-sykkel merker som er kjent og bra, så tar gjerne i mot tips!  Ønsker noe som er traust og bra, og som ikke er ment til pendling/sport. Det viktigste er at de er komfortable og pålitelige og ikke mye styr med. Trenger ikke å gå langt eller fort ihvertfall :) (får ikke bort den->  😕

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte «billig» elsykkel fra xxl, og kommer til å handle derfra igjen pga sørvisen. Sykkelen varte bare to år, men jeg fikk pengene tilbake da jeg reklamerte. Jeg var veldig fornøyd med sykkelen mens jeg hadde den. 

Takk for tips, er det de som heter White eller Velocity? Kan ikke se at de har noe billigvarianter inne nå, men har sett det tidligere:).

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har gått fra Claes O sykkel, til billig dvs til ecoride. Er superfornøyd med ecoride og har henger jeg bruker ved behov, fungerer fint opp bakkene hvis ikke jeg laster for tungt evt må jeg gå de siste fire meterene opp.

Anonymkode: af1b5...ef7

Takk for tips! Ecoride virker å være litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men modellen som heter Ambassador ser veldig fine ut! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er dritfornøyd.

Den er alltid på tilbud. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for tips, er det de som heter White eller Velocity? Kan ikke se at de har noe billigvarianter inne nå, men har sett det tidligere:).

Velocity hadde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

om du sparer bittelitt mer nå, hva med denne? virker som er veldig bra elsykkel, 

https://www.bikester.no/ortler-e-bern-wave-M1219216.html?vgid=G1787530#cgid=38448

bikester hadde mange elsykler på salg nå inntil nylig men dessverre, nå er det sesong for sykler, så vanskelig med å finne salg. 

Anonymkode: bf85f...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...