AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #21 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 12.13): Min 15-åring får 500kr i måneden, OM hun gjør pliktene sine. Jeg kjøper klær, utstyr, mobilabonnement og slike ting. De pengene hun får, er til eks. spill (hun gamer), ting hun har lyst på, shopping/cafebesøk og lignende med venner. Anonymkode: 46bba...b1b Så lite!!! Det er jo bare småpenger. Så lite handlingsrom skaper er usunt forhold til penger, tenker jeg. Det er jo da veldig begrenset hva hun kan gjøre på fritiden. Anonymkode: 16eba...702
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #22 Skrevet 5. april 2023 Min 14-åring får 100,- i uken til fri disposisjon hvis han vil kjøpe seg noen småtterier, ta en burger med en kompis eller slikt. Skal han noe sosialt, så får han ekstra penger til det. Anonymkode: 1be20...822
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #23 Skrevet 5. april 2023 Mine på 16 får 1000 kr i måneden. Vi dekker busskort, trening og telefonabonnement. De har begge veldig lyst på jobb, men det er ikke så lett å få her. De har oppgaver de må gjøre hjemme for pengene. Anonymkode: 9fd8d...0f5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #24 Skrevet 5. april 2023 Legg inn en liten vri, sånn at de blir opplyste kids (eller lærer seg å tilegne seg informasjon) og kommer seg bort fra gamingrommet: Gi penger for hver bok de leser. Og dersom boken er på et annet språk enn norsk, svensk eller dansk, så dobler du summen. Anonymkode: 2f8a5...9b5 1
Hmmmmmm Skrevet 5. april 2023 #25 Skrevet 5. april 2023 Uff, jeg gir ikke lommepenger. Men jeg har tydeligvis gitt altfor mye. Får vipps forespørsler. Forrige uke ga jeg 40 kr 2-3 ganger til mat i kantina, mc donald 120 kr. Hun deler opp å spørre far også. Selvfølgelig så betaler jeg tlf regninga hennes. Vgs elev enda
Hmmmmmm Skrevet 5. april 2023 #26 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Legg inn en liten vri, sånn at de blir opplyste kids (eller lærer seg å tilegne seg informasjon) og kommer seg bort fra gamingrommet: Gi penger for hver bok de leser. Og dersom boken er på et annet språk enn norsk, svensk eller dansk, så dobler du summen. Anonymkode: 2f8a5...9b5 De kan jo bare late som de har lest. Står masse oppsummeringer på nett da
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #27 Skrevet 5. april 2023 Han får 500 kroner i uken. Jeg betaler busskort, treningssenter og klær. Ukepengene bruker han på kantinene på skolen, mat i byen eller annet han ønsker som for eksempel kino. Han er 15 år, 9 klasse. Anonymkode: 5937d...b2d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #28 Skrevet 5. april 2023 13-åringen får 300 i mnd. Han bruker lite penger. Vi dekker jo klær og mobil, samt dyrere sosiale ting, som dagskort på slalåm med kompisene. Lommepengene er mest til godteri, hvis han vil kjøpe noe mer enn der vi har hjemme. Summen høres liten ut, men dekker hans behov. 16-åring på vdg får 750 i mnd av oss, men har og en liten betalt jobb utenom. Vi dekker nødvendige klær, kosmetikk, mobil, t-bankkort og en del annet. Men lommepengene går til sminke, klær utover det vi mener hun trenger, mat med venner eller på skolen. Anonymkode: 478d0...168
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #29 Skrevet 6. april 2023 300 i uken, da skal 1 etg vaskes og holdes rent,i tillegg til eget rom. 14 år. Anonymkode: ef3a2...65b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå